کد خبر 1368007
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
نقض آتش‌بس در یمن توسط عربستان ادامه دارد

یک مقام یمنی چهارشنبه شب خبر داد، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ نوبت آتش بس سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای اینترنتی شبکه "المسیره" یمن،  اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس اعلام کرد که این نقض آتش‌بس شامل پرواز  گسترده هواپیماهای شناسایی در آسمان استانهای صعده و مأرب و رصد عملیات هجومی در جبهه مأرب بوده است.

از دیگر مناطقی که توسط مزدوران ائتلاف مورد حمله قرار گرفته و آتش‌بس نقض شده است، می توان به حملاتی اشاره کرد که در چندین نوبت العکد و البلق شرقی در مأرب و «الملاحیظ» و «المدافن» در صعده را هدف راکت و توپخانه‌ قرار داد.

نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی درحالی رخ می دهد که هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز جمعه (۱۳ فروردین) به وقت محلی در بیانیه‌ای از آغاز برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد.

 وی افزود که طرف‌های درگیر به پیشنهاد سازمان ملل برای یک آتش بس دو ماهه که از دوم آوریل در ساعت ۱۹ اجرایی می شود، پاسخ مثبت دادند.

به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا درآمد و به موجب آن همه عملیات‌های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس