کد خبر 1377872
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
2 میلیون بنگلادشی درمحاصره بدترین سیل دهه‌های اخیر

شدیدترین سیل دو دهه اخیر در بنگلادش صدها هزار نفر در این کشور آسیایی را گرفتار کرده است.

به گزارش مشرق، مقامات بنگلادش روز شنبه گفتند که طغیان رودخانه‌های بنگلادش باعث جاری شدن بدترین سیل نزدیک به دو دهه گذشته در شمال شرق این کشور شده ‌و حدود ۲ میلیون نفر در اثر بالا آمدن آب‌ رودخانه‌ها محاصره شده‌اند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «مشرف حسین» از مقامات بنگلادش گفت که سیل از شمال شرق هند به بنگلادش نفوذ کرده و دستکم ۱۰۰ روستا را در منطقه «زکیگانج» در بنگلادش زیر آب برده است.

وی گفت: «تاکنون حدود دو میلیون نفر در اثر سیل گیر افتاده و دستکم ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.»

بسیاری از نقاط بنگلادش مستعد سیل هستند و کارشناسان می‌گویند که تغییرات آب و هوایی احتمال وقوع رویدادهای شدید آب و هوایی را در سراسر جهان افزایش می‌دهد.

یک راننده اتوبوس ۵۰ ساله بنگلادشی به خبرگزاری فرانسه گفت: «خانه من زیر آب است. آب آشامیدنی نیست، ما در حال استفاده از آب باران هستیم . باران هم برای ما نعمت وهم نفرین است.»

این گزارش حاکیست، مردم گرفتار در سیل از کمبود غذا  گلایه دارند. «سیله» بزرگترین شهر در شمال شرقی بتگلادش نیز  روزها بدون برق را سپری می‌کند.

۲ میلیون بنگلادشی درمحاصره بدترین سیل دهه‌های اخیر

این کشور به علت واقع شدن در کنار رودخانه «گنگ» همواره در خطر طغیان این رودخانه و سیل و باران های موسومی قرار دارد. بارش‌های سیل آسا باران های موسمی در بنگلادش  نیز همواره موجب شده بخش‌های بزرگی از این کشور زیر آب بورد. هر ساله در این فصل باران‌های شدید موسمی می‌بارد که بیشتر اواقات با خسارات جانی و مالی بسیار همراه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    اگر بنگلادش یه ده بیستا سد مخزنی با گنجایش خوب ساخته بود هم مشکل انرژیش حل میشد هم سیل و کم آبی و کشاورزی و فرسایش زمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس