کد خبر 1377829
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
تاکید بورل بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران درباره گام‌های بعدی ازسرگیری اجرای برجام اظهار کرد: هرچه بیشتر منتظر بمانیم جمع‌بندی مذاکرات دشوارتر می‌شود.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل عصر شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که با حسین امیرعبداللهیان درباره مسائل فوری دوجانبه و گام‌های بعدی برای ازسرگیری اجرای برجام گفت‌وگو کرده است.

وی ادامه تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای توافق سال ۹۴ را مهم خواند و افزود: هر چه بیشتر منتظر بمانیم، نتیجه گیری مذاکرات دشوارتر می شود.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده بود و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند.

آمریکا مدعی است: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، باید به نگرانی‌های آمریکا فراتر از برجام رسیدگی کند.

 دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با جوسپ بورل، به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران در توافق قوی و پایدار اشاره و تصریح کرد که تهران برای رسیدن به توافق نهایی در وین حسن نیت و اراده لازم را دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 1
    در مقابل امریکا ضعیف عمل کرده وبه همین خاطر دور باطل می زند وبه نتیجه نمی رسد .تا زمانی که امریکا دستور ازاد سازی کل پولها ودارایی ها مسدود شده ایران را ندهد و در ایران اعلام وصول نگردد توافق برجام درکار نخواهد بود ،تا وقتی که کشور امریکا دست از دشمنی با ملت ونظام ایران برندارد توافقی درکار نخواهد بود .اگر امریکا پشت گوشش رو دیدتوافق برجام رو هم خواهید دید، اگر امریکا تمکین نکند وپول هایی را که از ایران دزدیده را پس ندهد برجام خواهد مرد وبعد از مرگ برجام هم دولت ایران و حق ندارد نفت ملت ایران را درقبال دریافت دلار نجس امریکا یا هر ارز دیگر بفروشد.ودولت و موظف است دلار امریکا را اتش بزند وحق ندارد سفره مردم واقتصاد کشور را به دلار نجس امریکا یا هر ارز دیگر گره بزند ،دولت موظف است وباید نفت ملت ایران در قبال دریافت پول ملی ایران بفروشد ، بعد از مرگ برجام هرکس با دلار امریکا مبادله نفتی وگازی کند خائن است به ایران واسلام وباید محاکمه شود.بعد از مرگ برجام دولت حق ندارد هیچ مراوده مالی ودلاری درخصوص صادرات داشته باشد صادرات وواردات باید با محوریت پول ملی انجام شود ودلار نجس امریکا از معاملات ایران باید کاملا قطع شود، دولت ایران حق ندارد بعد از مرگ برجام نفت ملت را به واسطه هایی بفروشد که ان واسطه ها نفت ملت را دو دستی تقدیم امریکا بدهند ،یک قطره از نفت ملت ایران نباید به دست امریکا برسد ،اگر امریکا ملت ونظام ایران را تحریم می کند دولت ایران وابراهیم رئیسی هم موظف است یک جو غیرت داشته باشد وامریکا را تحریم نفتی ودلاری کند واز ملت ونظام دفاع کند ،تحریم در مقابل تحریم، که تحریم دلاری ونفتی عذابی سخت برای امریکاست که امریکا را به فروپاشی می کشاند . مسدود کردن وتاراج کردن دارایی های مردم ونظام بعلت ان است که بعضی مسئولین خائن وراحت طلب نفت ملت را درقبال اخد دلار نجس امریکا فروخته اند واکنون که نفت ایران تبدیل به دلار نجس امریکا شده در چرخه های مالی امریکا واروپا وجیره خوران غرب غارت شده ومسدود شده یا اختلاس شده واگر درقبال دریافت ریال ایران نفت ملت را می فروختند اموال ملت غارت نمی شد وارزش پول ملی ایران سر به فلک می کشید وپول ملی ایران در معاملات بین المللی وکشورهای همجوار رواج پیدا می کرد وتحر
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس