کد خبر 1377791
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
استقبال عمانی‌ها از توسعه تجارت میان این کشور با ایران

علیرضا پیمان پاک، معاون در وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در راس هیأت بلند پایه تجاری و بازاریابی به کشور عمان سفر کرد و دیدارهایی با وزرا و مقامات اقتصادی و تجاری این کشور داشت.

به گزارش مشرق، در این سفر هیأت ایرانی که متشکل از تجار و بازاریابان بخش خصوصی بودند با همتایان عمانی خود دیدار و گفتگو داشتند. این سفر در آستانه سفر رئیس جمهور از آن حیث دارای اهمیت است که عمان به عنوان یک کشور دوست و همسایه می تواند شریک تجاری خوبی برای ایران به شمار رود و توسعه تجارت میان ۲ کشور به تقویت بخش خصوصی بینجامد.

این سفر ضمن بازتاب در رسانه های داخلی در رسانه های عربی زبان و عمانی نیز بازتاب داشت. این رسانه ها با مثبت ارزیابی کردن سفر هیأت ایرانی به عمان، به مذاکرات صورت گرفته و نتایج آن پرداخته و آن را دستاورد مهمی برای رونق تجارت میان عمان و ایران خواندند.

رسانه عربی زبان عمان نیوز با استقبال از این سفر نوشت: در دیدار علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با صالح بن سعید المصن، معاون وزیر بازرگانی و صنعت عمان روابط متمایز ۲ کشور دوست، جنبه های همکاری های مشترک اقتصادی، آشنایی با فرصت های تجاری و نشست مشترک میان تجار ۲ کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این رسانه همچنین به دیدار پیمان پاک با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان نیز اشاره کرد و در این زمینه نوشت: در این دیدار زمینه های همکاری ۲ طرف و راههای ارتقای آن به نفع ۲ کشور دوست بررسی شد.

رسانه عمان دیلی نیز این سفر و دیدارهای انجام شده را دستاورد مهمی در جهت همکاری های مشترک در خصوص موضوعات مورد علاقه ۲ کشور دوست خواند.

همچنین رسانه الوطن نیز در ارتباط با سفر پیمان پاک به عمان و دیدار با مقامات این کشور نوشت: ۲ طرف افزایش مبادلات تجاری بین سلطان نشین عمان و ج. ا.ا و فرصت های سرمایه گذاری در این ۲ کشور را بررسی کردند.

الوطن به نقل از رضا بن جمعه الصالح، رئیس هیأت مدیره اتاق بازرگانی عمان نوشت: سفر هیأت تجاری ایرانی به سلطان نشین عمان بازتابی از تلاش های ۲ کشور دوست برای تقویت روابط برقرار شده و همچنین تقویت مبادلات تجاری با مرکزیت بخش خصوصی است تا بتواند از فرصت های موجود در ۲ کشور بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس