صادرات نمایه

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به رایزنی اماراتی‌ها برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران، گفت: توسعه روابط تجاری با ایران مورد تاکید اماراتی‌ها است.

به گزارش مشرق، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، در مورد جزئیات سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به امارات، اظهار داشت: وزیر صمت در این سفر ضمن بازدید از اکسپوی ۲۰۲۰ و پاویون ایران، در مراسم افتتاحیه مرکز تجاری ایران که توسط سازمان توسعه تجارت به یکی از شرکت های بخش خصوصی واگذار شده بود، شرکت کرد. 

بیشتر بخوانید:

الزامات تبدیل ایران به چهارراه ترانزیت منطقه

وی افزود: علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این سفر در همایشی با حضور ۱۶۰ شرکت خارجی و شرکت های ایرانی در امارات شرکت کرد که استقبال شرکت‌ها برای حضور در این مراسم حاکی از آن است که جایگاه امارات در تجارت ایران تاثیرگذار و مهم است و در طرف مقابل اماراتی ها علاقمند به گسترش تجارت با کشور ما هستند. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: چندین نفر از مسئولان دولتی و شرکت‌های خصوصی امارات با معاون وزیر صمت در حاشیه این رویداد دیدار داشتند و درباره حضور هیات‌های تجاری اماراتی در ایران و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، ساختمانی و تولیدی به صورت مشترک در ایران، گفت‌وگو کردند. 

لاهوتی افزود: به نظر می رسد که با توجه به اتفاقات اخیر، روابط تجاری ایران و امارات رو به گسترش است و از سوی امارات استقبال و افزایش تجارت با ایران مورد تاکید است. 

لاهوتی بیان داشت: با توجه به اهمیت کشور امارات در تجارت با ایران این گونه مراسم‌ها و برقراری ارتباط نزدیک مسئولان دو کشور با یکدیگر و حضور مسئولان ما در جمع ایرانیان مقیم و یا شرکت‌هایی که طرف تجاری ایران هستند علاوه بر اینکه می تواند اعتماد و اطمینان را بیشتر کند،موجب می‌شود طرف‌های ایرانی و مسئولان ایران ‌هم ‌از این فرصت ها به نحو شایسته ای استفاده کنند و از فرصت‌های تجاری که در خارج از کشور وجود دارد که اتفاقا یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم نیز هست، استفاده کنند. 

وی افزود: واگذاری برخی از کارها توسط دولت به بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است که از جمله آن می‌توان به واگذاری مرکز تجارت ایران در امارات به بخش خصوصی اشاره کرد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: البته نظارت دولت هم در برگزاری و عملکرد شرکت‌هایی که در مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف حضور دارند، نیز لازم و ضروری است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    این سرمایه امارات ، آلوده به خون مسلمین و شیعیان یمن است . اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس