کد خبر 1377498
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
حکم احتمالی کمیته انضباطی در خصوص بازی جنجالی پرسپولیس-تراکتور/ از نتیجه بازی تا محرومیت و جریمه مالی

در پرونده بازی نیمه تمام پرسپولیس وتراکتور احتمالا امید عالیشاه محروم خواهد شد.

به گزارش مشرق، بی‌شک عصر روز پنجشنبه و در جدال تراکتور مقابل پرسپولیس شاهد یکی از تلخ‌ترین و شرم‌آورترین صحنه‌های تاریخ فوتبال ایران بودیم. بازی در ورزشگاه امام(ره) شهر تبریز زیر باران سنگ و چوب و بطری تا دقیقه70 در جو ملتهب و سنگینی ادامه داشت اما بعد از چندبار توقف بالاخره با نظر داور ادامه پیدا نکرد و دو تیم از زمین بیرون رفتند تا کمیته انضباطی تکلیف سرنوشت بازی را مشخص کند. دیداری که البته نخستین‌بار نبود که چنین اتفاقاتی را تجربه می‌کرد و در گذشته‌ای نه‌چندان دور چه در تبریز و چه در تهران اتفاق‌های نسبتا مشابهی رخ داده بود.

 بهت سرمربی پیشین تراکتور از اتفاقات تبریز
در اتفاقات زشت ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس بیشتر از بقیه مورد حمله هواداران تراکتور قرار گرفت. یحیی پنج‌سال قبل مربی تراکتور بود و پس از آنکه مدیران وقت تیم تبریزی 20درصد از قراردادش را کم کردند و از این تیم جدا شد علیه هواداران تراکتور صحبت نکرد و حتی همان زمان در مصاحبه‌ای تراکتوری‌ها را بامعرفت خواند و فقط نسبت به ساختار این باشگاه معترض بود. به جرات می‌توان نوشت سرمربی پرسپولیس که با ‌حکم کمیته انضباطی از نشستن روی نیمکت تیمش محروم است هیچ‌گاه تصورش را هم نمی‌کرد که در تبریز اینچنین مورد بی‌مهری هواداران تراکتور قرار بگیرد. نزدیکان یحیی‌ می‌گویند از اتفاقات تبریز بهت‌زده شده و پس از ورود به تهران ترجیح داده فعلا سکوت کند.

 شکایت در دستورکار
هر لحظه ممکن است سکوت مربیان و اعضای پرسپولیس شکسته شود و شاهد مصاحبه آتشین از عوامل این باشگاه باشیم‌. سیاست برخی اعضای بلندپایه پرسپولیس در این است که اخبار و مصاحبه‌ها از جانب تراکتوری‌ها را ببینند و بعد پاسخ آنها را مستدل و مستند بدهند. اعضای باشگاه پرسپولیس پس از آنکه بیش از سه‌ساعت در رختکن ورزشگاه تبریز حبس بودند با آرام شدن شرایط حوالی ساعات ۲ تا ۳ بامداد جمعه به تهران رسیدند و مدیران باشگاه روز گذشته از طریق مراجع قضایی فدراسیون پیگیر شکایت از میزبان شدند. باشگاه پرسپولیس به‌دلیل رفتارهای بد و زننده و سنگ‌پراکنی تعداد از هواداران تراکتور از افراد به مراجع قضایی شکایت کرد. ضمن اینکه از باشگاه میزبان به‌دلیل آنکه نتوانست امنیت شرایط بازی را فراهم کند به کمیته انضباطی شکایت کرد. ناگفته نماند دو تماشاگری که هنگام حضور گل‌محمدی در جایگاه به وی حمله کردند، شناسایی شده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

اتفاق تلخ تبریز و لزوم شناخت مسببان آن/ مرگ اخلاق در فوتبال را باور کنیم؟

قول و قرارهای قبل از بازی چه شد؟
در نشست هماهنگی شب قبل از مسابقه و طبق دستورالعمل ستاد کرونا قرار بر این شد که فقط 30درصد استادیوم دراختیار هواداران قرار بگیرد. صورتجلسه‌ای که به امضای سرپرست دو تیم هم رسید اما در روز بازی سرتاسر استادیوم پر از تماشاگر بود! مساله‌ای که با اعتراض پرسپولیسی‌ها همراه شد. به همین علت پرسپولیسی‌ها از دست مسئولان برگزاری مسابقه به‌شدت شاکی هستند و اعتقاد دارند در این شرایط نباید اجازه بازی صادر می‌شد. البته برخی مدیران تراکتور تاکید کردند استادیوم پر نبوده اما تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد بازی در یک ورزشگاه تقریبا پر از تماشاگر برگزار شد.

 شروع سنگ‌پراکنی‌ها
افراد نزدیک به باشگاه پرسپولیس می‌گویند زمانی که اعضای کادرفنی این تیم قبل از شروع مسابقه برای بازدید از وضعیت چمن پا به زمین مسابقه گذاشته بودند با بارانی از سنگ روبه‌رو شدند و هواداران تراکتور با الفاظ رکیک تا توانستند از خجالت یحیی و دستیارانش درآمدند. پرسپولیسی‌ها پس از حمله بی‌سابقه تراکتوری‌ها شکایت خود را به ناظر بازی رساندند. اعضای پرسپولیس قبل و حین بازی با بهت و حیرت و البته وحشت شاهد سنگ‌پراکنی‌ها از روی سکوها بودند و می‌پرسیدند این همه سنگ از کجا آمده است؟

 اصرار عجیب برای برگزاری ادامه مسابقه
 زمانی که داور به‌دلیل امنیتی شرایط ادامه مسابقه را نامساعد دانست و سوت پایان را قبل از به اتمام رسیدن بازی به‌صدا درآورد و اعضای دو تیم به رختکن رفتند ساعتی زمان برد تا عده زیادی از هواداران تراکتور استادیوم را ترک کنند. یحیی که روی سکوها مورد حمله عده‌ای قرار گرفته بود مشغول مداوای آسیب‌دیدگی‌اش بود و جو سنگین و ترسناکی در رختکن این تیم حاکم شد. پرسپولیسی‌ها با نگرانی و استرس منتظر عادی‌شدن شرایط بودند تا هرچه سریع‌تر استادیوم و شهر تبریز را ترک کنند اما چند مقام مسئول استانی با وساطت قرار دادن مسئول برگزاری بازی با حضور در رختکن پرسپولیس و صحبت با پیروانی و مطهری خواهان ‌ادامه بازی ‌بودند. در شرایطی که داور مسابقه سوت پایان بازی را به‌صدا درآورد و فضای استادیوم‌ همچنان ناآرام بود، اصرار مقامات برای برگزاری ادامه بازی عجیب بود.

 کسی آسیب جدی ندید
 گل‌محمدی و عسگری و تهرانی از اعضای کادرفنی و مسئول فیلمبرداری گروه آنالیز باشگاه و فارسیان مسئول حراست و رضایی فیلمبردار باشگاه پرسپولیس از نفراتی بودند که به‌دلیل برخورد سنگ و میخ با آسیب‌دیدگی مواجه شدند. البته این نفرات سرپایی مداوا شدند و شدت جراحات وارده به آنها سطحی بود و خوشبختانه اتفاقات تبریز مصدومیت جدی برای حاضران در ورزشگاه به‌همراه نداشت.

 کارشناس حقوقی: بازی 3 بر صفر می‌شود و عالیشاه محروم
برای بررسی حقوقی اتفاقات پیش‌آمده در تبریز با آرش شکرریز یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال تماس گرفتیم. شکرریز با ابراز تاسف نسبت به اتفاقات رخ‌داده درخصوص نتیجه بازی پرسپولیس مقابل تراکتور گفت: «اول بگویم باید تاسف خورد وقتی باشگاه‌ها نام فرهنگی را یدک می‌کشند و به‌هیچ‌وجه ظرفیت فرهنگی بین تماشاگران رعایت نمی‌شود. درخصوص سوال شما، مسئولیت هواداران یک مسابقه با میزبان برگزاری بازی است. توقف این بازی به‌علت رفتار تحریک‌آمیز یا قوه قاهره نبود، منظور از قوه قاهره همان سیل و توفان و جنگ است. مشابه این اتفاق در بازی استقلال و فجر در سال۷۷ هم رخ داد، یک‌بار هم در بازی با سپاهان با یک تیم ‌دیگر رخ داد. با توجه به اتفاقات رخ‌داده و طبق ماده ۶۵ و ۸۵ نتیجه بازی 3 بر صفر به‌سود پرسپولیس می‌شود.»
شکرریز در ادامه به حرکت عالیشاه اشاره کرد و گفت: «وقتی به طرف عالیشاه سنگ پرتاب کردند او نباید سنگ را به طرف تماشاگران پرتاب می‌کرد. رفتار او احتمالا محرومیت و جریمه خواهد ‌داشت.»
وی درخصوص میزان محرومیت احتمالی کاپیتان دوم پرسپولیس گفت: «از یک تا 3 جلسه محرومیت به‌علاوه صدمیلیون جریمه خواهد شد، البته بستگی دارد سابقه داشته باشد یا خیر. ممکن است در رای اغماض کنند و یکی، دو جلسه از محرومیت را ببخشند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رمضانی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    آقا ی سوال مهم ؛چرا همه تیمها با ی تیم مشکل دارند ؟ مشکل از همه است یا مشکل از اون ی تیم ؟ سپاهان ، تراکتور و....
    • سعید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      واسه اینکه بهشون فشار امده پنج بار پشت سرهم قهرمان شده واسه نایب قهرمانی آسیاااا داره بهتون فشااار میاد خخخ
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      39 60
      همه ام با شما مشکل دارن ازتون بیزارن
    • رضا IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      76 66
      جوابت : حسادت عزیزم وقتی پیشرفت یک تیم رو میبینن از این راههاوارد میشن. البته تحریک بعضی افراد مغرض هم هست
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      46 54
      آقا رمضانی همه با قهرمان 5 دوره مشکل دارن... حالا از مشکل خودت بگو.. تو چه مشکلی داری
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      53 51
      هواداران تراکتور بازیکنان پرسپولیس را سنگباران کردند الان مشکل از پرسپولیس است ؟همه فحش های بازی ضربدر 10 برای کسانی که مریض بودند و سنگ های اول و بطری ها رابه داخل زمین و به سمت بازیکنان و سرمربی پرسپولیس پرتاب کردند . لیز به دست ها ضربدر 20 . هر کی هر چی بگه خودشه
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      57 35
      تیم حکومتی
    • سید IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      33 43
      منظور از همه تیمها تراکتور و سپاهانه ؟ دوما چون هیچ تیمی در تاریخ گلات قهرمانی نکرده
    • رمضانی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      50 36
      دوستان لنگی چرا در جواب ی سوال منطقی از کوره در میرید و چون بزرگتون یحیی هوچیگری می کنید و زنجیر پاره می کنید واقعیت اینست که تیمهای دیگه چون استقلال ، سپاهان ، فولاد ، تراکتور و...از تبعیض به نفع یک تیم خاص به ستوه آمده اند نمونه اش تقدیم 3 امتیاز معیشتی بازی تراکتور در روزهای آینده و گرفتن نایب قهرمانی از سپاهان
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      35 19
      چون این تیم مال حاکمیته و حاگمیت با پشتیبانی تمام قد از ان نمی خواهد اقتدارش خدشه دار بشه به همین خاطر است که وزیر ورزش و سازمان لیگ و داور و .... همه در خدمت کمر بسته او هستند . منطقی است که این اجحاف اثر منفی در کسانی که حقشان پایمال شده و می شود گذاشته باشد بگذارید جای این تیم مثل جای بقیه باشد تا ببینیم چند مرده حلاج است
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      37 56
      تا جایی که یادم میاد هوادارای تراکتور با اکثر تیم‌ها مشکل دارن
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      11 35
      وقتی بعضی با توهم زندگی می کنند هر بزرگی رو می زنند
    • من IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      16 17
      تو رمضانی هستی یا شعبان بی مخ؟
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      9 21
      درجواب تو رمضانی هستی یا شعبان بی مخ.....هیچکدوم گاو هستش
    • الونگا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      8 23
      چون یه تیم هست که ۵ دوره پشت هم قهرمان شده و هر جا رفته میزبان رو از دم تیغ گذرونده ولی یه تیمی دیگه هست که ده سال حسرت جام به دلش مونده بود و هر جا هم رفت برای میزبانان خاطرات خوش بجا گذاشته اینه که هیچکس کاری به کارش نداره ولی بقیه از اون تیم دیگه عقده دارن همین که کل فوتبال ایران از ما عقده دارن و همه بجای تلاش برای قهرمانی تلاششون اینه که جلوی قدرت ما رو بگیرن مشخص میشه راه رو درست رفتیم
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      8 23
      کسی به قطار ایستاده سنگ نمی‌زند!
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      7 22
      برای اینکه پرسپولیس موفق ترین تیم ادوار لیگ است ، و اگر مشکلات سنگین امسال رانداشت قطعا قابل قیاس با تیم های اروپایی بود در ثانی در ایران وقتی قطاری ایستاده است به آن سنگ نمی زنند ولی وقتی قطار حرکت کرد بچه ها به او سنگ می زنند ،امان از نفاق و حسادت ثالثا به خاطر همین حسادتها ی علیه پرسپولیس، این تیم با یک جنگ تمام عیار ترکیبی از سوی تیمهای دیگر مواجه بود
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      4 23
      همه تیم‌ها شد فقط تراکتور و سپاهان؟ یاد اوباش اصلاح طلب افتادم که وقتی میگن جامعه جهانی منطورشون فقط آمریکا و سه چهار تا کشور اروپائیه، فراموش نکن که پرسپولیس تو ایران و آسیا پر طرفدارترین تیم هست و کسی هم نمی تونه منکر این مطلب بشه، این مهمه نه دشمنی چند تا تیم! برید تحقیق کنید تا متوجه شید محبوب ترین تیم تو ایران و آسیا پرسپولیس کبیر هست و دشمنی کیسه و سوراختور و سه پاهان هیچ ارزش و اهمیتی نداره
    • حمید IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 2
      خوب دلیل نمیشه چون پرسپولیس یک سر و گردن از همه تیم ها بالاتره و حسودیشون میشه مثل خود شما
    • احمد نوری اسرمی IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      چون پنج قهرمانی و پنج سوپرجام و دو فینال اسیا بدجور اونا رو ترکونده تفهیم شد
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    95 81
    پس توقع داشتی حکم احتمالی به نفع تراکتور بی فرهنگ باشه
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      60 42
      پس نه انتظار داری که عالیشاه جایزه اخلاق بگیره تحریک تماشاگر نبود شروع درگیری و حرکت زشت و بی ادبی که نمایش دست بود البته عادت دارید سال قبل ال کثیر حرکت دست را نشان داد مدیران و بازیکنا گفتن با ناموس اونا بوده به طرفدارهای استقلال ربطی نداره و این عادت شده
    • عبدالله IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      36 11
      فرهگ شما از ادبياتتان پيداست.
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      49 29
      یه تیمه که عادت داره به گرفتن امتیازهای این طوری
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      41 47
      من میگم باید تراختور و پرسپولیس هرکدام ۲۰جلسه بازیشون بدون تماشاگر برگزار بشه عالیشاه اعدام و ترابی حبس ابد بگیره رامین رضاییان دوتا پاش قطع بشه وگلمحمدی دور شهر گردونده بشه و بازی هم ۳برصفر به نفع کیسه اعلام بشه .افکار متوهم یک کیسه کش
    • رسول عباس زاده IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      27 13
      هدف پسی ها دریافت امتیاز هرجه باشد تیم پایتخت نشینان هست نه مانند تراختور
    • فقط تراختور IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      12 20
      آقا من به عنوان یه طرفدار تراکتور که در ورزشگاه بودم و از نزدیک شاهد تمام ماجرا بودم......تمام کسانی که اومده بودند و اعصابشون خرد بود و سنگ می پروندند از خود طرفداران پرسپولیس بودند که اعصابشون از دست یحیی و پرسپولیس بابت بازی بد و نتیجه نگرفتن تو این فصل خرد شده بود از اول بازی اعصاباشون دست خودشون نبود
  • منصور IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    60 53
    مقصر تیمی است که تماشاگران رو تحریک کرد. باید تیم پیروزی علاوه ب جریمه بازیکن تیم باید تیم پیروزی رو 3 بر 0 به نفع تیم تراختور اعلام کنند.
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      50 44
      به جای این حرفای چرت و پرت کمی برید روی شعور و فرهنگتون کار کنید یا حداقل وحوش رو به ورزشگاه راه ندید. این تصاویر برای خودتون بده
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      32 19
      وحشی های مغولی.
    • امیر NL ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      9 10
      سه هیچ برا تراکتور به نظرت کم نیست به نظر من ی سه امتیاز هم بدن به استقلال ازسپاهان و ساکت هم تقدیر کنن
    • سیروس IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      13 19
      بیشعور وبی فرهنگ مثل هواداری تراکتور پیدا نمیش من موندم این فوتبال چه ارزشی داره که بخای یک نفروبکشی یاکورش کنی اخه ادم چقدرمیتونه احمق باش طرفدارهستی باش ولی قرارنیست همدیگروبکشیم/مگه توکشورهای دیگه بازیکن ها تیم های دیگه روتحریم نمیکنن اینجور باهاشون برخورد میش؟خوبه همه دم ازخدا پیغمبر وقران هم میزنیم
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      10 10
      پرسپولیس تهران محبوب افغانستان
    • سعید IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 2
      پایتخت نشینان نمیتونی پیدا کنین
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    41 36
    اگر اینکار نمیشد الان دومی را هم از دست داده بودن سه امتیازه هدییه یا هبه را دادن عقب نمونن وگرنه داور بعدش اعلام کرده بیان و بازی را ادامه بدهن ولی .....عادتشون هست البته مثل بازی با سپاهان
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      11 10
      پرسپولیسی ها که هی می گفتن نتیجه بازی در زمین باید تعیین بشه و امتیاز معیشتی ندن به حریف چرا الان دنبال امتیاز معیشتی هستند؟؟!!
  • ...... IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    42 33
    هر بسوادی هم می فهمد نقشه و طرح از خود باشگاه پرسپولیس و هواداران آن بود به نام تراکتور ، بدبخت های و بیچاره طوری امتیاز جمع می کنند .
    • ۲۲ IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      30 24
      یعنی اینقدر شما کیسه کشا ابله هستین. ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    42 42
    اقاجان تراکتور رو باید بفرستن لیگ محلات کاپیتان پرسپولیس چرا محروم بشه؟ طرفداران پرسپولیس به فیفا گزارش بدن مطمین باشید تراکتور برای همیشه منحل میشه از فدراسیون فوتبال ایران که بخاری بلند نمیشه
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      36 22
      نظر منم همینه به خاطر حرکات خشن و نژاد پرستانه فیفا محرومیت سنگینی برای تراکتور وضع میکنه. پرونده باید به فیفا فرستاده بشه
  • سید IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    24 30
    یعنی اگر چنین حکمی بدند باید کمیته انظباطی رو درش رو گل گرفت البته قبلا هم چنین احکامی به سود تیم لنگ داده اند
    • ایسکو IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      27 15
      ببند دهن گشادتتو
    • بهنام IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      5 10
      میخوای حالا که سنگها و فحشها رو پرسپولیسیا خوردن سه امتیازشو بدن استقلال؟! البته شماها به این امتیازات مفت عادت دارین.
  • الیاس هواسی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    15 25
    اینکه یک پای تمام اتفاقات فوتبال ایران یک تیم خاص باشه احتمالا ربطی به رفتن م س ع و د نداشته باشه.
  • رضا IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    37 23
    شعارهاي نژاد پرستانه تراكتوري ها چي ؟ جريمه نداره ؟ كيسه كش ها خودشون و دخالت ندن چون اين موضوع مربوط به دسته سومي ها نيست
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      تو آزادی دیدیچقدر بی ادب هستن طرفدارای پیروزی؟؟ و فقط هم این تیم اینجوریه و وقتی در جوابش کاری انجام میدن همه چیز رو به امنیت ملی و نژادپرستی و وطن پرستی و ... ربط میدن.
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    44 17
    یه عده استادیوم رو با باغ وحش اشتباهی گرفتن باید به فیفا گزارش کنید که این بساط رو جمع کنه
  • حسن IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    13 10
    ۲۰جلسه محرمیت تماشاگر برای هردوتیم .حکم اعدام برای عالیشاه .حبس ابد برای ترابی .قطع هردو پای رضاییان .گرداندن گل‌محمدی در سطح شهر.اعلام نتیجه ۳بر صفر به نفع تیم کیسه .
  • بهنام IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    24 24
    خود عالیساه با پرداخت مبلغی به تعدادی از طرفدارانش جهت حضور در ورزشگاه یادگار امام و به تشنج کشیدن بازی بود همه چیز طبق برنامه ریزی های انجام شده توسط تیم پیروزی. در این بازی انجام گرفته
  • آرش IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    18 15
    من روز بازی برای کاری اومده بودم تبریز ولی برام یه چیز عجیبه اون اینه که هوادارهای تراکتور با استقلال هیچ مشکلی ندارند نمیدونم چرا.ولی با پرسپولیس مشکل دارند
    • جواد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      17 5
      دوست عزیز برو مطالعه کن و بدون اطلاعات حرف نزن ببین همین وحوش چند سال پیش با سنگ سر فرهاد مجیدی رو شکافته بودن
  • فبی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 8
    عاقبت زور گویی به کسانی که انقلاب کرده بودند تبریز
    • لقمان حکیم IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 1
      خب پس حقشونه دیگه وقتی یه مشت ترک خر انقلاب کردن و مردم ایران را بدبخت کردن بایدم این بلاها بیاد سرشون . از قدیم گفتن ترک اگر لقمان شود هفتاد و هفت پشتش خر است .
  • سیدمهدی موسوی سوغانلو IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    33 21
    من نمی دونم چرا فقط تبریز این همه اوباش و آشوبگر داره ولی اردبیل و ارومیه و زنجان و قزوین و ....که همگی اذری با فرهنگ هستند حتی در تهران هم با فرهنگ تر و با کلاس تر از این جماعت تبریز هستند تکبر بیجا و نخوت بی پایه این تبریزی ها واسه خودشون هم دردسر شده
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      14 18
      این نقشه بود برای تبریزیها وکتر تیم رقیب بود،وگرنه تبریزیهای فهیم خیلی هم مهمان نواز هستند،وقتی لک بی فرهنگ فحشهای +۱۸میدهد وباهاش کاری ندارند،امید عالیشاه هم درک و شعورش رو اینجوری به نمایش میگذارد
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      20 5
      تبریزی های فهیم؟؟؟!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • کاردان IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      20 3
      سلام اقا سید بخدا بیشتر این افراد اهل تبریز نیستن از شهرهای دور و نزدیک و استان های همجوار میان به حساب ما تبریزی ها ننویسین با تشکر ما خودمان را جزء ایران عزیز میدانیم ولاغیر
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      14 8
      آخه دیگه تبریزی اصیل نداریم اکثرا قره داغی هستن
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      17 5
      جناب سید مهدی موسوی من جواب رو به شما عرض میکنم علت اینکه این رفتارها فقط در تبریز قابل مشاهده هست عاملی هست به نام قره داغ،بالای هشتاد درصد جمعیت تبریز مهاجرین قره داغی هستن مهاجرینی که با وردشون تقریبا تمام تبریزی های اصیل تبریز رو ترک کردن،آذری ها به دو دسته تقسیم میشن از نظر رفتار و فرهنگ اکثریت که ساکن اردبیل و آذبایجان غربی و زنجان و همدان کرج و تهران هستن و نیز بخشی از آذربایجان شرقی و اقلیت که مردم آذری ناحیه قره داغ و نیز متاسفانه تبریز که پر شده از مردم ناحیه قره داغ،شک نکنید بالای نود درصد اون افرادی اکه رفتارهای وحشیانه نشون میدن شعارهای قومیتی میدن و...ریشه قره داغی دارن
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    21 40
    میگیم چطوره تو هر بازی پرسپولیس یه دعوا راه بیاندازند بعد کمیته انظباطی بازی رو ۳ بر صفر به نفع پرسپولیس تمام کنه !؟ ها!؟ ؛))) / ما نمی‌خواهیم از اون سنگ پرانی تماشاگر نماها دفاع کنیم نه ، از ننه من غریبم بازی های که پرسپولیس در میاره حالمون بد میشه / بازی رو میبرن مربی شون بهانه میگیره ، میبازن باز یه جور دیگه بهانه میارن / چرا پرسپولیس فکر میکنه همه باید در خدمتش باشن از وزیر ورزش گرفته تا مدیران دیگه!؟ چرا فکر میکنه اگه تو یه بازی باخت حتما یا داور مقصره یا دست های پشت پرده و بدشانسی و .... !؟ / یه زمانی می‌نشستیم از تماشای بازی پرسپولیس لذت می‌بردیم اما الان دیگه نه ترجیح می‌دیم بازیهای تیم های خارجی رو ببینیم / خدا وکیلی برید مصاحبه های مربیان تیم های خارجی رو بعد از بازی هاشون ببینید میبرن از تیم رقیبشون تعریف می‌کنند بعد از عملکرد تیم خودشون دفاع میکنن / میبازن باز میگن تیم‌حریف بهتر از ما عمل کرد / حالا بازیهای تیم های مطرح کشورمان رو نگاه کنید بعضا میبرن میزنن تو سر تیم رقیب بعد از خودشون تعریف میکنن / میبازن زمین و زمان و ابر و مه خورشید رو مقصر میدونن تا باختشون رو توجیه کنن / کی قراره حاشیه های این طوری دست از سر فوتبال و تیم های فوتبالی کشورمان برداره؟ الله اعلم / این چه طرز کری خوندن و طرفداری از یه تیم فوتباله!؟ مگه میدون جنگه !؟ یه بار سنگ یه بار نارنجک دستی یه بار فحش و ناسزا به داور و مربی و بازیکن تو زمین و... / روزنامه های ورزشی رو نگاه کنید تا کی قراره حاشیه پر رنگ تر از خود بازی فوتبال تو‌ کشورمون باشه !؟ بجای لذت از خود بازی بعضی ها از حاشیه سازی ها لذت میبرن !!! ؛))
    • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      10 10
      چراپرسپولیس شده خارچشم شما /اصلا شعور داری یانه /پرسپولیس درحال حمله وکرنرزدن بود چراباید احمقانه نظربدی؟مربی ومدیران تراکتوربارها ازتماشاگران وحشی خودخواستند شلوغ نکنند ولی آیاگوش کردند ؟هوچیگری جنجال وشعارهای مسخره ی نژادپرستانه فرهنگ تراکتوریهاشده /خداکنه بدترازکرونابیاد وماهرگزاین تماشاگرنماهای بی ادب تراکتورکه آبروی مردم فهیم ومهمان نواز آذربایجان روتهدیدمیکنندرونبینیم
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      3 4
      فعلا که چگوارای پلاستیکی تیم شما و سرمربی پودری تون تریپ رهبر اپوزیسیون برداشتن و برای مطرح کردن خودشون با رسانه های دشمن هم ناله شدن . شرف داشته باش و بگو اگه این بلا رو سر استقلال میاوردن شماها سکوت میکردین و برای اوباش کف میزدید؟؟
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    47 21
    تراکتور لانه تجزیه طلبها شده و نهادهای امنیتی باید فکری به حال این تیم کنند. توهین تماشاگران تراکتور هنگام تلاوت قران با فریاد ترکیه ترکیه قلب هر انسان مومنی را به درد می آورد.
  • دایی فقط مندلی دایی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 7
    بعنوان یک پرسپولیسی با فرهنگ قهرمانی رو ب هواداران با شعور استقلال تبریک میگم . همیشه درمورد کسی ّیا چیزی طوری قضاوت کنید ک دوست دارید در مورد شما هم همونجور قضاوت بشه .
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    17 15
    تبریزی ها عادت دارن حتی هنگام خواب در جیبشون سنگ بذارن!!!خخخخخخخ
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      9 6
      جناب تو تبریز تبریزی اصیل پیدا نمیکنی همه شون از دست مهاجرین قره داغی فرار کردن
  • ترک IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 2
    یعنی از الان با هر تیمی مشکل داریم باید با سنگ بزنیمش ؟
  • حامد IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    4 3
    سپاهان با یک تیم دیگر؟ ترسیدین بگین اون هم پرسپولیس بود؟ چرا همه شهرها نسبت به این تیم انزجار دارند؟ ریشه را بیابید
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      5 0
      همه شهرها منظورت اصفهان و تبریز هست ؟! خیلی باحالید با نارنجک میزنید اتوبوس با سنگ میزنید تو سر بازیکن طلبکار هم هستید.
  • حامد IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    9 9
    دست از سر این پدرمرده ها بردارید شاید با این 3 امتیاز دوم شدند گناه دارن به جام مفتی و امتیاز معیشتی عادت کردن منفورهای ملی
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 2
    هدف مسئولین پرتلاش قهرمانی پرسپولیس است اما نه با گدایی
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    19 10
    ایم مطلب رو که مینویسم امیدوارم مشرق منتشر کنه،دوستان باید یه مطلب رو بدونن اول اینکه آذربایجان فقط تبریز نیست دوم اینکه متاسفانه مردم اصیل و با فرهنگ که صاحبان اصلی تبریز هستن مجبور شدن تبریز رو ترک کنن اگر تبریزی های اصیل ساکن تبریز بودن مطمئن باشید ورزشگاه تبریز متمدنانه ترین رفتارها رو به خودش میدید،بالای هشتاد درصد جمعیت تبریز مهاجرین منطقه قره داغ هستن مهاجرینی که با ورودشون مردم خود تبریز نتونستن با فرهنگ این جماعت کنار بیان و مجبور شدن تبریز رو ترک کنن،قره داغی ها بین آذری ها به یک سری مسائل مشهورن که من عرض نمیکنم چون بگم قطعا منتشر نمیشه
    • رمضانی IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      12 8
      همه جای ایران سرای من است . لطفا بی انظباطی در یک مسابقه فوتبال را به مسائل نژادی و قبیله ای ربط ندهید هر جا پرسپولیس باشه این مشکلات طبیعیه چه تهران باشه اصفهان ، اهواز یا تبریز
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      10 6
      دقیقا همینطوره تبریزی اصیل نمیشه تو تبریز پیدا کرد، تقریبا همه ساکنان تبریز ریشه اهری کليبري و ورزقاني دارن
    • ناشناس GB ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      5 4
      چه قره داغی باشن چه قره باغی همشون تاج سر ما تبریزیا هستن دخالت ممنوع
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      ناشناس15:29 مطمئنم
    • علی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      3 3
      من تبریزیم و اعلام می کنم که مردم غیرتمندقره داغ حامی و پشتیبان تبریز هستند و اختلاف سازی ممنوع !!! پیروزی یک غلطی کرده لطفا به مردم بزرگ قره داغ ربط ندهید .
  • حسین IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    8 3
    ما ایرانی ها عادتمون هست وقتی میبینیم یک شخصی شرکتی جایی پیشرفت میکنه سنگ اندازی میکنیم حسودیم.بعدشم مدیرعاملان تراکتوراستقلال سپاهان متحد برعلیه پرسپولیس هستن.عرضه دارین بافوتبال بهتر ببرید.تراکتورکلا دوبازی در فصل با پرسپولیس داره بقیه بازی ها هم پرسپولیس نقش داره نتیجه نگرفتین؟
  • سعید IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    11 10
    من با این حال که استقلالی هستم ولی دوست دارم نتیجه رو ۳ بر صفر به سود پرسپولیس بزنند تا دماغ تراکتوری ها بسوزد تا دفعه دیگه از این کارها نکنند و ادب شوند
    • اسد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      7 4
      خدا نکنه استقلالی باشی.دروغ نگو تابلو که لنگی هستی خخخخخخخ
  • علی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 7
    هرچی افشین پیروانی کلاش بگه درسته
  • حمید IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 9
    چرا تیمی که احنمال سقوط به دسته لیگ یک دارد بیاید کاری کند که بازنده شود؟من خودم ورزشگاه بودم ودیدم چه کسانی این غائله را براه انداختند
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    18 9
    تراکتورسازی تبریز باید منحل بشه تا بساط این بی فرهنگی ها و وحشی گری ها برداشته بشه مدارا با این تیم مغول پندار بزرگترین اشتباه هست
  • محمد از تهران IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    10 11
    یاشاسین تراختور
  • مسعود IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    12 7
    دوستان، من تبریزی نیستم، به لحاظ فوتبالی همیشه دوست دارم از فوتبال زیبا لذت ببرم حتی در صورت شکست تیمی که طرفدارشم و نظرم اینه بازیکنا برن بجنگن و همه توانشون رو بزارن و اگر در حالتی که روی زانو هاشون ایستاده شکست خوردن، فدای سرشون. اما این چه فوتبالی شده که در آخر بازی تیم آ میگه داور به نفع گرفت و تیم ب هم میگه داور به نفع گرفت، مگه ممکنه چنین حالتی. چرا هر دو سرمربی ناراضین؟ اگر بصورت گرافیکی میشد رنگ لباس و صورت بازیکنا رو عوض کرد و بازی رو مجدد دید، آیا تو قضاوت تیمی که طرفدارشیم باز واقعا منصف بودیم. من خودم پرسپولیسم و اهل شهر های آذری نیستم، تو این بازی سنگ پرتاب شد، خوب تیم مقصر محروم میشه اما چرا باید نصف مملکت به اون نصفه دیگه بگه ترکها فلانن یا تبریزیا فلان. این چه ادبیاتیه. چجوری به یک شهر و تمام مردمانش توهین میکنین. سنگ فقط تو تبریز زدن؟ تو اصفهان نبوده، تو تهران نبوده، تو اهواز نبوده. پس اینجوری باشه یه تعداد خر دور هم جمع شدیم و با هم فوتبال میبینیم دیگه.
  • پیام IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 8
    توجه کردید این استقلولی ها همه اسکول هستند این چندسال فشار مستقیم به مغز نداشته شان فشار آورده
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 9
    وقتی در تهران شعارهای نژاد پرستی میدادند این نهادها کجا بودند؟؟؟ وقتی جام قهرمانیدتیراختور را فغانی گرفت و یک جام را هم محسن ترکی گرفت. درتبریز همه تیم ها بجز استقلال و پرسپولیس حرمت و احترام دارند. چرا پرسپولیس احترام نداره؟؟ چون پرسپولیس ها فرهنگ و شعور ندارن و توهین میکنند . چرا سپاهان و فولاد و...حرمت داره پس
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    8 13
    تیمی که عامل فقر مردم ایران و از پول بیت المال براش هزینه میشه به نظرم باید به توپ بست سنگ کافی نبود. پرتاب سنگ در اصل به شیطان بود!
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 2
    هنوز بازیکنها وارد زمین نشده بودند سنگ اندازی ها شروع شد. دیگه طرفداری از این اعمال خشونت بار نکنید ممکن است به سرخودتون و خانواده تان بیاید اونوقت دیگه خیلی دیره. اصلا بازیکن های پرسپلیس بد کمک داور و حتی بازکن های خودتون چی اونارو چرا می زدند تو سربازیکن خودشون هم سنگ ضد وقتی از بیشعوری و نفهمی صحبت میشه این چیزها مد نظر واقعا عمری میگفتن تماشاگران وحشی انگلیس الان ورزشگاههای آنها حتی فنس هم نداره من در تعجبه از بعضی افراد که این خشونت ها رو تئوریزه و از آن دفاع می کنند وقتی از بین تماشاگران ده ها متر داخل زمین سنگ پرتاب میشه هزاران اتفاق ممکنه بیافته اگر کسی پدر کشتگی هم داشته باشه این طور رفتار نمیکنه واقعا مردم خوب تبریز باید خودشون فکری به حال این تماشاگرانشون بکنند هرچند وقتی گزارشگر از پرتاب سنگ تا وسط زمین دلش قنج میره دیگه از مردم عادی زیاد توقع نیست
  • رامین IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    4 6
    فاشیسم رسانه ای علیه یک تیم و له تیم نور چشمی قبل از حکم و جلسه کمیته انضباطی
  • هادی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 9
    سوال : وقتی در بازی پیروزی تهران با تراکتور به نیمکت تراکتور نارنجک‌جنگی زدند آنهم در حضور نماینده یوفــــــــــا و بعد آن تیم‌های ایرانی بطور مادام‌العمر از میزبانی تیم‌های عربستانی محروم گشتند ، چه مخرومیتی شامل حال تیم وزارتی شده ؟ جواب : دو جلسه محرومیت برای تراکتور / دو جلسه محرومیت برای تیم پیروزی ، همین پ ن : آیا باز هم می‌گید ترک و فارس نداریم؟
  • سلطان پرسپولیس IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    10 4
    عشق تمام دنیا و اون دنیا سلطان پرسپولیس و عشق رنگ قرمز که خون در رگ انسان باشه و من نظرم اینه بگم برای هوادارای استقلال و تیم استقلال از جمله بقیه تیم ها متاسفم که جزء هوچیگری هیج کاری نمیکنند و بدرد هیچی هم نمیخورند حتی فوتبال و بازی کردن شون با توپ------ حیف حیف و هزار حیف برای اینها
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    23 7
    والا به خدا این وحشی‌گری های تماشاگران تراکتور برای فوتبال نیست. اینها به دنبال آشوب و تجزیه طلبی هستند. باید این تیم منحل بشه. به خدا اینها اگر حکومت دستشان بود تمام اقوام پارسیان را نسل کشی می کرند.
    • عسکری IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      3 0
      دقیقا اصل مطلب را ادا کردی! در تمام فرهنگهای ملل گذشته مجازات خیانت به وطن، فقط مرگ بود! اگر راست می گویید بروید گم شید به آغوش پدر خوانده اردوغان جانتان چرا در ایران پاک مانده اید و خاکش را نجس کرده اید. درود بر آذریهای ایراندوست وطن پرست درود بر فرزندان ستار خان و باکری. فوتبال خوب است اما من یک خال موی وطنم را به تمام فوتبال دنیا نمی دهم.
  • hgffd IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    10 4
    مقصر اصلی عالیشاه بود .قبلا همه سابقه داشته اینکارها کرده.فرهنگ نداره
  • اکبر سیادتی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    18 8
    یک مشت وحشی تجزیه طلب که بنام هوادار تراکتور آبروی شهر تبریز را میبرند باید با شدت با آنها برخورد کرد لیاقت بازی را ندارند
  • سلطان فرهاد GB ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    5 7
    پرسپولیسا مصونیت دارند اگه پارسال لک را محروم میکردن این وقایع صورت نمیگرفت،چرا فقط پرسپولیس مورد فحش وسنگ درتمام شهرستانها قرار میگیرد چون منفور هست بخاطر حمایتهای بی دلیل واعمال تبعیض ازسوی ارکان ورزش از تیم پرسپولیس ،همه شهرستانیها ازشون دلی پرخون دارند
  • حامد IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 3
    دوباره بگید لنگ حکومتی نیست،چرا بازی استقلال ، فجر سپاسی طرفدارهای فجر بازی رو با پرتاب سنگ و نارنج بهم زدن استقلال سه بر صفر بازنده شد و مجیدی ده جلسه محروم شد
  • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 7
    کیسه کش نفهم توی همین تبریز با سنگ سر شاه فرنازتون رو شکوندن توی مشهد سر زرینچه رو شکوندن توی حافظیه شیراز هرچی فحش بود نثار شاه فرنازتون شد و بازی هم نیمه تموم موند پس برا چی زر میزنی ده سال همچین به مثلث تاس فشار اومده که دست به دامن اجنبی هم شدین پس خفه شو مظهر بی فرهنگی شمایید
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    10 5
    از جماعت تجزیه طلبی که پرچم باکو رو در ورزشگاه به اهتزاز در میاره انتظاری بیش از این نیست
  • حسین IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 7
    شهر تبریز است و جان قربان مهمان میکند، اسم تبریز رو هم گذاشتن شهر اولین ها شهر با تمدن، تو بازی پرسپولیس هم مشخص شد
  • ایران متحد-کرد -لر-ترک-بلوچ و .... IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 7
    جدای از این حرکت های غیرورزشی فقط باعث ایجاد تفرقه و توهین های فرقه ای میشه،اگه یادتون باشه چند سال پیش هم توی بازی تراختور و پیروزی در حضور نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا پشت دروازه تراکتور ترقه و بمب های دودزا میزدن و نتیجه و دود این اتفاق به چشم تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان رفت-داستان زمین بی طرف بازی های نمایندگان عربستان و برگزاری بازی ها به صورت متمرکز.این باعث شد ایرانی ها بدون حضور هوادارانشون و در زمین بی طرف با صرف کلی هزینه محکوم بشن. لطفا حالا که دولت به فکر مردم نیست ،مردم به همدیگه زخم نزنن. دوست دار شما یک استقلالی
  • کوروش کور + وحوش IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    10 11
    شماها الان هم بفکر تفرقه بین ترکها هستین میگید تبریزی نیستند و قره داغی هستند برای ما ها همه جای آذربایجان ترک هستش و فرقی نمیکنه
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    جنگ فوتبالی انهم در زمانیکه ملت از تصمیم حاکمیت در افزایش چن صددرصدی تورم در حال منفجر شدن هستن !!! باید این انرژی ضدیت با رژیم و انحراف ان بسمت و سویی دیگر اقدامی میشد چه چیزی بهتر از اين بقول خودشون ملتی با فرهنگ چندین میلیون ساله دایناسوری خود را عقل کل میدونن بعد از چهل سال تجربه گران باز.............
  • بنیامین IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    5 2
    اگر تراختور بازنده شد منتظر عواقب بدتر از این باشید چون باز یکنآن تیم پیروزی با حرکات رکیک تماشاگران ما را تحریک کردن
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 1
    عالیشاه تا ابد باید از فوتبال کنار گذاشته اگه سنگ اش یه بچه یا یک انسان را ناکار می کرد چه غم انگیز می شد اشکال ندارد پایتختین وبراش توجیه پیدا میکنند
    • ایرج IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 1
      بدجوریسوختن فعلا ترکها تو توهم جدایی و چسبیدن به ترکیه هستند ویه عده احمقی دارند به این واون نسبتش ميدند اونا دنبال بهانه هستند واصلا هم طرفدار تراکتور نبودند چون به تیم خودشون ضربه نمی‌زنند چطور مساله به این راحتی رو تحلیل نمی‌کنید من موندم
  • US ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 2
    بیجا کرده متحیر شده کاری که ایشون کرد بدتر از کار تبریزیها نبود؟! این و افشین پیروانی خودشون به مراتب لایق تعجب بخاطر رفتارهای زننده و خلاف اخلاق تو فوتبال و‌خارج اون هستند .
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 2
    لنگی ها به مفت خوری عادت کردند.
  • yaser IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 2
    خیلی جالبه وقتی همین تماشگران پرسپولیس به ما هواداران سپاهان فحش ناسزا گفتن سرمون شکستن باز این سایت از اونا طرفداری کرد ؟؟ چرا؟/ الان توی این مطلب انقد از الفاظ منی نسبت به مردم داری استفاه میکنی قشنگ معلومه هدفتنان چیست ؟ ولی بازم مهم نیست چون شماها دیگه برا ما ها مهم نیستین بعضی از انسانها هم باید با چاپلوسی و نوشتن مطلب برا شخص یا تیم خاصی چیزی عایدشون بشه .
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    4 5
    فقط تراختور...یاشاسین آذربایجان...بقیه..چرتند
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    17 1
    تو ذهن پوک داعشی ها می کردند که تا سه تا شیعه را بکشی یک راست میری به بهشت. تو ذهن بعضی از ترک ها هم انداخته اند که اگر فارس ها را نسل کشی نمایید ایران میشه برای خودتان.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      8 0
      آذری ترک نیست اصلا کلمه اذر اوستایی و فارسیه اذریا فقط ترک زبان شدند نه ترک نژاد اصالتشون باستانیه در ایران چی میگید انگار با بیگانه طرف هستید همون مردم ترکیه هم بیشترشون هم نژاد ایرانی ها هستند ترک زبان شدند آمریکایی ها سیاه پوست ها رو به ریاست جمهوری میرسونند ما هم که از یک نژادیم دعوای قومیتی بپا میکنیم جهان سوم به این میگن
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 2
    جالب اینکا این احمق ها میخواستند صنایع مس کمک مالی کند این شهر بی فرهنگ باید منحل شود
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 1
    رهبر معنوی این خشونت ها و بی اخلاقی ها که سالها در فوتبال نهادینه شد، جناب سلطان فرودسی پور است که له له می زنند به آنتن برگردد.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    مدیریت ورزش کشور دست کسی است!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    ورز ش ما متاسفانه سیاسی بوده وهست اجازه ندهید بدتر از این سیاسی شود ولی غیر از حرمت به تمام قومیت ها کار دیگری انجام نداده اند حداقل تاریخ بخوان بعد اظهار نظر بفرما
  • معلم IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    7 0
    هواداران تیم تراکتور در شیراز هم به شیرازی ها فحاشی کردنددرحالیکه پرچم کشورهای جعلی رادردست داشتند
  • ع IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    چه مشگلی‌اق‌هر نسئله‌ای‌باشد یعنی‌این‌وضعیت طرفداران‌پرسپولیس‌که‌نبودند‌طرفداران‌خودتان این‌مشکلات‌را‌بوجود‌میاورند‌شاید‌هم طرفداران‌تیمهاز‌دیگر باعث این مشکلات‌هستند طرفداران سپاهان‌و‌ذوب‌اهن‌مشگل‌ایجاد‌کردکد تیم‌پرسپولیس‌را‌محروم‌از‌جام‌بدز‌ماکد‌چه جوابی‌ددرید‌این‌هم‌همینطور‌تیم‌ما‌مقصر نیست
  • ازاد US ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    حتما تماشا گران خیال کردند
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 1
    باید بلوچ ها را که زیاد هم می کنند بفرستیم تمام مناطق مرزی آذربایجان هر کدام یکی یک هم بهشان بدهیم تا دیگه کسی خیال به سرش نزنه.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      خخخخخ بابا گلی به جمالت
  • شهاب IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    جای تاسف داره طرف بجای تماشای فوتبال سنگ و فوش میده، مردمو انداختن تو جون همدیگه هر روز همه چی دوبرابر میشه اینا ترفندشونه به عنوان یه ترک زبان و طرفدار پرسپولیس واقعا متاسفم از آدمایی که اینجوری وحشیگری میکنن بجای اینکه پشت سر هم باشیم اینجوری بهم توهین میکنیم
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    در پاسخ به آقای رمضانی . شما برو تو صنف خودت صحبت کن . دلاکی چیزی هستی؟
  • zohreh IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    درود بر مردم تهران پرسپولیسی که باتمام تیمها در تهران با ادب رفتار می کنند. دلیل این است پرسپولیسی ها ادب دارند و شماها طاغوتی ها حسود هستید ای کیسه ایهای جعلی ساق پا خورد کن و کارت زرد هم ندنتون مافیاها.
  • روح الله IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    سلام چرا باید تیم‌های پرسپولیس و استقلال از پول بیت المال تامین بشه بقیه تیم‌ها خصوصی همه این اتفاقات به خاطر تبعیض هست
  • روح الله IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    چرا تیم های پرسپولیس و استقلال از پول بیت المال تامین بشن و تیم‌های دیگه خصوصی باشن همه این اتفاقات به خاطر تبعیض هست
  • صادق IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    ۳ امتیاز این بازی نوش جون پرسپوخلیسی ها
  • US ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    مردم آذربایجان بالا برن پایین بیان، میخواهید میخواهید بهمون فحش بدید یا بهمون گل بگید. ترکی حرف بزنید آلمانی حرف بزنید اسپانیایی حرف بزنید هرچی-ولی- شما را ایرانی میدانیم عاشقتان هستیم و رهایتان نمیکنیم
  • محمد IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    سلام بردوستان و هموطنان عزیز بنده خودم تبریزی ام وهم خودم و هم تمامی دوستان و همکاران و فک فامیلها را که میبینم، همه از سنگ پرانی و اینجور کارای عقب مانده اظهار تعجب و نفرت میکنن. منتهی یه واقعیتی از سالها پیش اینجا هست و اون اجیر کردن اوباش و اراذل و جوونهای ناآگاه عمدتا روستا زاده توسط گروههای جدائی طلب که دستشون به خارج وسرویسهای اطلاعاتی خارجی بنده هستش. و ورزش و فوتبال فقط بهانه است و هدف اصلیشون ایجاد جدائی قومی وتیکه پارچه کردن ایرانه.أکثر مردم تبریز خودشونو قاطی اینا نمیکنن ولی مقامات مسئول اصلا انگار هیچی نمیبینن وهیچی نمیدونن.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 0
    همه به قطار در حال حرکت سنگ میزنن پرسپولیس لوکوموتیو فوتبال ایران .حسودا بسوزن .یاد ایران میفتم تنها تو دنیا داره پیش میره پرسپولیسم داره تنها تو لیگ پیش میره چقد مظلومی چقد ظالمن حریفات چقد بی ریشه اند پرسپولیس خاری در چشم حسودان
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 0
    آذری بپا خیز .نگذار مغولها تو را خراب کنند. رفتار شنیع و بی هویت گونه و از سر بی غیرتی پسران مغول را با زن و دختر آذری بخاطر داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس