کد خبر 1377455
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
خبر ویژه

رسانه‌های بیگانه وابسته به امپراتوری دروغ، پس از چند روز دروغ گویی درباره وقوع آشوب و اغتشاش در شهرهای ایران، از رو رفتند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: شبکه‌ها و رسانه‌هایی مانند بی‌بی سی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، منوتو، رادیو فردا، دویچه وله، در یک ماموریت هماهنگ، حتی پیش از آغاز طرح ساماندهی و عادلانه کردن یارانه‌ها، فضا ‌سازی سنگینی را با محوریت ایجاد التهاب، تحریک به هجوم به فروشگاه‌ها و ایجاد نا امنی و آشوب تدارک کردند و پس از اجرای طرح، به ایجاد التهاب از طریق انتشار اخبار جعلی شدت بخشیدند. آنها در این مسیر روی عملیات خشونت‌بار عناصر اجیر شده توسط برخی گروهک‌ها حساب کرده بودند و در یک هفته پس از اجرای طرح، شبانه‌روز ادعا می‌کردند ده‌ها شهر ایران درگیر اغتشاش و اعتراض است. اما یا تصویری از این ادعاها منتشر نمی‌کردند یا تصاویری تیره و تار و مبهم از معابر شلوغ و پرترافیک شهرها در ساعات شلوغ و پر رفت و آمد را به عنوان اعتراض و آشوب جا می‌زنند. جالب اینکه تا همین چهارشنبه و پنج شنبه گذشته هم این فریبکاری و تحمیق مخاطب ادامه داشت و حتی برخی از این رسانه‌ها برای تجمع و اغتشاش در روز پنج شنبه فراخوان داده بودند.

اما همین رسانه‌های زنجیره وابسته به ناتوی اطلاعاتی، بعد از سنگ روی یخ شدن و بی‌محلی ملت ایران، از دیروز ترجیح دادند بی‌سر و صدا، فتیله تمام بافته‌های یک هفته‌ای خود را پایین بکشند.

در همین حال شبکه دولتی انگلیس، در اعترافی ناخواسته تصریح کرد اسناد و تصاویر وزارت اطلاعات درباره نقش دو تبعه فرانسوی در تحریک رانندگان شرکت واحد به اعتصاب و تعطیلی جابه جایی مسافران، دقیق و مستند است. وبسایت بی‌بی سی در گزارشی تصریح کرد تصاویر و ویدئوهایی که درباره ملاقات اتباع بیگانه با برخی فعالان کارگری منتشر شده، «شنود و تصاویر مخفیانه وزارت اطلاعات» بوده که در صدا و سیما پخش شده است.

بی بی‌سی نوشت: «اعتراضات صنفی و سیاسی در ایران، با موج بازداشت کنشگران کارگری و فعالان چپ همراه شد و تلویزیون ایران، تصاویر دوربین‌های مداربسته و شنود صدای بازداشتی‌ها را منتشر کرد. در اولین قدم وزارت اطلاعات، صبح روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت خبر داد که دو اروپایی که سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی در ایران بوده‌اند را بازداشت کرده است. این دو نفر فرانسوی سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کارگر فرانسه و همسرش جک پاریس بودند که بنابر گزارش تلویزیون ایران از «همان ابتدا» زیر «رصد و مراقبت» وزارت اطلاعات قرار داشتند. علاوه‌بر آن، این دو فرانسوی در ارتباط با چند عضو شناخته شده کانون صنفی معلمان معرفی می‌شوند، از جمله رسول بداقی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه. در ادامه از شماری از فعالان چپ و کارگری هم نام برده شدند، از جمله رضا شهابی، و همچنین آنیشا اسداللهی».

از سوی دیگر و در پی محقق نشدن سناریوی جریان رسانه‌ای معاند در بستر شبکه‌های اجتماعی،  بی‌بی‌سی فارسی، از پاک شدن برخی فیلم‌های مدعی «نا آرامی در ایران» در اینستاگرام انتقاد کرد. بی‌بی سی مدعی شده که شرکتی در شهر اِسِن آلمان ممکن است مسئول پاک شدن پست‌های مربوط باشد.

البته به نظر می‌رسد بی‌بی سی در اینجا هم نخواسته علت واقعی را منتشر کند و نگرانی گردانندگان اینستاگرام از بی‌اعتباری بیشتر این پیام رسان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    33 2
    خدا نگذره هاشمی رفسنجانی رو که روحانی را تو پاچه ملت کرد.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    14 2
    اعتراض حق ملت است، چون رای داده اند و انتظار دارند نمایندگان اجرایی و مجلس حقایق زندگی آنها را ببینند، اما اغتشاش و مزدوری بیگانه و گوش به حرفهای دشمن دادن یه بحث دیگه ست، مسجد و قرآن آتش زدن دیگه اعتراض معیشتی نیست، دشمنی آشکار با اعتقادات یک ملت است. مثل گرانفروشی، احتکار ارزاق مردم، اختلاس، قاچاق و .... خدایا این ملت نجیب و مسلمان را دشمن شاد نکن.
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      7 0
      در شرلیط کنونی حتا اعتراض به حق هم به علت وجود عناصر وابسته و نفوذی، با خواسته دشمنان داخلی و خارجی نظام، به قول رهبر عزیزمان حضرت آیت اللّه خامنه ای مخرج مشترک پیدا می کند و به مصلحت کشور نیست! به همین سبب دلسوزان انقلاب و نظام هرگز خود را قاطی این برنامه ریزی ها نمی کنند هرچند که نسبت به دیگر اقشار بیشترین مشکلات معیشتی را هم دارند!
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      8 0
      در شرایط کنونی حتا اعتراض به حق هم به علت وجود عناصر وابسته و نفوذی، با خواسته دشمنان داخلی و خارجی نظام، به قول رهبر عزیزمان حضرت آیت اللّه خامنه ای مخرج مشترک پیدا می کند و به مصلحت کشور نیست! به همین سبب دلسوزان انقلاب و نظام هرگز خود را قاطی این برنامه ریزی ها نمی کنند هرچند که نسبت به دیگر اقشار بیشترین مشکلات معیشتی را هم دارند!
  • تأمل IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 1
    در این میان مسؤولیت رسانه بسیار سنگین است که اعتراضات به حق و منصفانه رو به جد مطرح و پیگیری کنند. اگه معترض حس کنه صداش رسیده دیگه به خیابون نمیاد تا سوء استفاده شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس