برخورد سازمان تعزیرات حکومتی با صاحبخانه‌های خاطی

معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ستاد تنظیم بازار به سازمان تعزیرات حکومتی مأموریت داده تا با کسانی که نرخ اجاره بهای مسکن را فراتر از آنچه در قانون آمده افزایش دهند، برخورد تعزیراتی کند.

به گزارش مشرق، محمدعلی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی در برنامه میز اقتصاد خبر ۱۴ سیما در پاسخ به این سوال که ضمانت اجرای مصوبات شما چیست، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار به سازمان تعزیرات حکومتی مأموریت داده تا با کسانی که نرخ اجاره بهای مسکن را فراتر از آنچه در قانون آمده افزایش دهند، برخورد تعزیراتی کند.

وی افزود: در بحث تخلیه ملک مورد اجاره پیش از این هم ضمانت اجرایی در قانون وجود داشت؛ اما آنچه در مصوبه تنظیم بازار آمده، این است که میزان اجاره‌بها مشخصاً تعیین شده است.

اسفنانی با تاکید بر اینکه آنچه مصوبه شورای تنظیم بازار است، طبق قانون لازم‌الاجراست، گفت: گفتند دادگاه‌ها از صادر کردن حکم تخلیه برای صاحبخانه‌ها خودداری کنند؛ این موضوع در دادگاه‌ها و شورای حل اختلاف بود و برخی به آن عمل می‌کردند و برخی هم به این دلیل که این قانون نیست، به آن عمل نمی‌کردند.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این‌که در تهران و در دیگر کلان‌شهرها میزان اجاره بها قطعی بوده و میزان افزایش آن مشخص شده است، گفت: طبیعتاً اگر شکایتی در این زمینه وجود داشته باشد؛ مبنی بر اینکه صاحبخانه‌ای میزان اجاره بها را امسال نسبت به پارسال بیش از مبلغ تعیین شده، افزایش داده باشد؛ این تخلف است و برخورد تعزیراتی با صاحبخانه انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که مالکین بنا به توافق با مستأجر اقدام به افزایش اجاره بها می‌کنند؛ گفت: در بسیاری از موارد ما شاهدیم که صاحبخانه‌ها بدون اینکه چیزی از توافق خود با مستأجر در سامانه ثبت کنند یا در قراردادهای عادی بدون اینکه چیزی ثبت شود؛ با توافق اقدام به تمدید قرارداد می‌کنند اما اگر بیش از میزان معین، اجاره بها افزایش یافته، ثبت و قراردادی تنظیم شود؛ تخلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    خب یک مقدار از اجاره رو خارج قولنامه میگیرند اینکه که کاری نداره
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    صاحبخونه بیچاره میخواست قیمت خوب به من اجاره بده ولی یکی دیگه رقیب من شد با اجاره بالاتر اجاره گرفت. سازما تعزیرات بره از مستجر شکایت بکنه که به صاحبخونه پول بیشتر داده
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    لطفا یک بندی هم در اجاره نامه های رسمی بعنوان پرداخت پول تعزیرات توسط مستجر بگذارید مستجری که خونه رو میخواد باید جور تعزیرات رو هم بکشه
  • محمد IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    آخرش اينكه دولت فقط به فكر جريمه و جيب خودش است با اين كار مالك و مستأجر مي ندازه جون هم و وقتي مستأجر بره شكايت كنه دادگاه اونو جريمه ميكنه و خلاصه يه داستان جديد و شلوغي دادگاهها و درآمد خوب دولت 
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    آنهاییکه قولنامه دستی نوشتند باید چکار کنند.صاحبخانه میگه 5 تومان رو اجاره میخوای بشین میخوای برو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس