کد خبر 1377336
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
حق عائله‌مندی بازنشستگان کشوری افزایش یافت

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از افزایش حق عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: مبلغ عائله‌مندی ۸۱۴ هزار و ۷۷۹ تومان و حق اولاد نیز ۳۱۶ هزار و ۸۵۸ تومان خواهد بود.

به گزارش مشرق، علی خدامی مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای بازنشستگانی که تاریخ ازدواج خودشان و تاریخ تولد فرزندانشان قبل از سال ۱۴۰۱ باشد، مبلغ عائله‌مندی ۴۰۷ هزار و ۳۸۹ تومان و حق اولاد هم صد و ۵ هزار و ۶۱۹ تومان محاسبه خواهد شد.

به گفته مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، بر اساس مصوبه دولت در صورتیکه تاریخ ازدواج بازنشسته و تاریخ تولد فرزند یا فرزندان ایشان در سال ۱۴۰۱ ثبت شده باشد، مبلغ عائله‌مندی ۸۱۴ هزار و ۷۷۹ تومان و حق اولاد نیز ۳۱۶ هزار و ۸۵۸ تومان خواهد بود.

او گفت: این افزایش در راستای مفاد بندهای (۲) و (۱۰) مصوبه هیئت وزیران در ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ درباره «تعیین حقوق و مزایای کارکنان شاغل و بازنشسته» صادر شده است و تنها بازنشستگانی مشمول این بخشنامه می‌شوند که دستگاه و ذی‌حسابی محل اشتغال آن‌ها دارای ردیف بودجه بوده و تحت پوشش این صندوق باشند و بنابراین، دستگاه‌های فاقد ردیف بودجه مشمول این بخشنامه نخواهند شد و موضوع باید از دستگاه اجرایی مربوطه پیگیری شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک بازنشسته IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    5 0
    اگرقصد داشتید بازنشستگان را به بگیریدراه دیگری را پیدامی کردید آخربعد از سی سال خدمت ونزدیک شصت سال عمر کدام بازنشسته ازدواج می کند به خدا خیلی سخن زشتی است خجالت بکشید
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    احسنت. پیرمرد و پیر زن ها همه ۳فرزند وبیشتر.¡دارند بچه دار می‌شن. جوانان که بچه دار شدن می‌ترسند.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    مشرق نیوز عزیز لطفا پیگیر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم باشید ۲ماه از سال رفته ولی ریالی به بازنشستگان اضافه نشده
  • شریف زاده IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    این هم از عجایب روزگار است اگر می خواهید دو قران پول به حقوق قشر زحمتکش بازنشسته اضافه کنید دیگر طرح کردن مسئله 20 سئوالی چه مقوله ای است. . فکر می کنید مردم هم مثل شما بیکارندو گل و شیرینی بگیرند دنبال زن گرفتن و بچه دار شدن باشند.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    واقعا خجالت نمیکشید همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری که معادل 90درصدحقوق شاغلان باید داده میشد رااجرانکردیدباندانم کاری دارید ریشه نظام رامیزنید وقتی به افزایش حقوق میرسید باهزارجان کندنی ده درصدافزایش میدهیددرصورتیکه باتورم بیش از سی درصدی مواجهیم بااین عملکرد وزیر صمت تان سرمایه های مردم دربورس هم نابود خواهدشدبااخذ مالیات 17 درصدی ازصادرات فولاد وسنگ آهنی ها روسیه بازارفولادراهم مثل بازار نفت دارد ازچنگ ایران درمیآوردوتصاحب میکند بجای حمایت ازصادرکننده لای چرخ صادرکننده چوب میگذارید من درسال 92 بامدرک کارشناسی (لیسانس)وداشتن حکم مسئولیتی بازنشسته شدم ازسازمان بازنشستگی کشوری باسی سال خدمت یکی ازبستگانم با چنج کلاس سوادکارگر روغن نباتی جهان بود که بیست سال کارکرده بود که کارخانه تعطیل شد ودهسال بیمه باقیمانده را خودش پرداخت کرد وبازنشسته شدازطرف تامین اجتماعی هردوحقوقمان یکی است این عادلانه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس