روسیه فرماندهان ارشد با عملکرد ضعیف را اخراج کرده است

رکن اطلاعات ارتش انگلیس در پیامی توییتری مدعی شد که روسیه برخی فرماندهان عالی رتبه ارتش این کشور را به دلیل عملکرد نامناسب در عملیات نظامی ویژه در اوکراین، از مقام خود خلع نموده است.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس مدعی شد که روسیه فرماندهان ارشدی را که در مراحل اولیه عملیات نظامی این کشور در اوکراین عملکردی ضعیف داشتند، اخراج کرده است.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس در این باره با انتشار پیامی در توییتر، مدعی شد: سپهبد «سرهی کیسل» که فرماندهی گارد نخبه تانکی نیروی زمینی را بر عهده داشت، به دلیل ناکامی در تصرف خارکیف از کار تعلیق شد.

در ادامه این ادعا امده است: دریابان «ایگور اوسپیپوف» که فرماندهی ناوگان دریای سیاه روسیه را برعهده داشت نیز در پی غرق شدن رزمناو «مسکوا» در ماه آوریل نیز احتمالاً از سمت خود تعلیق شده است.

همچنین این بیانیه در ادامه می افزاید که «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل روسیه احتمالاً در سمت خود باقی می‌ماند، اما معلوم نیست که آیا می تواند همچنان اعتماد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را نسبت به خود جلب کند یا خیر.

ادعاهای فوق در حالی مطرح می شوند که ارتش روسیه دستاوردهای زیادی در پیشبرد عملیات نظامی خود در اوکراین داشته است و مقامات این کشور بارها اعلام کرده اند که همه چیز طبق برنامه پیش می رود.

بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس پیشتر نیز در پیامی توییتری مدعی شده بود که عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس در شرق اوکراین (شامل جمهوری های «دونتسک» و «لوهانسک») «شتاب خود را از دست داده و به طور قابل توجهی از برنامه عقب افتاده است».

این در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز جمعه از آزادی قریب الوقوع لوهانسک خبر داد.

وزیر دفاع روسیه با اشاره به تلاش اوکراین در به دست آوردن پیروزی های کوتاه مدت، گفت: رژیم کی یف با تحمل شکست در جبهه زمینی، به دنبال دستیابی به حداقل موفقیت های کوتاه مدت در برخی زمینه هاست و آنها را به عنوان موفقیت های اصلی معرفی می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 1
    یقینأ افرادی که انگلیس خبیث نام برده بیشترین توفیقات را در جبهه نبرد داشته و همگی نامزدهای دریافت مدال می باشند. این نوع انتقام گیری استاندارد انگلیس خبیث مسبوق به سابقه است و خالی کردن عقده شکست های متوالی در برنامه های جنایتکارانه انگلیس است.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 2
    اگه مقامات روسیه نگن همه چی طبق برنامه پیش میره دیگه چی باید بگن؟ یعنی واقعا به باد دادن ۱۰ درصد از کل دارایی زرهی شون به همراه هزاران نیروی آموزش دیده جزء برنامه شون بوده؟ قبول کنید افتضاح روسها در تاریخ جاودان شده
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 0
      الاغ جان! انگلیس خودش یک پای جنگه ،چطور میشه به اخبارش اعتماد کرد،
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 1
      واقعا جای تاسف داره که شما اینقدر بی ادب هستید که توهین می کنید. اگر خودتون رو تحلیل گر می دونید ، همین مشرق دو روز پیش لیست خسارت ارتش روسیه رو زده بود یه نگاه بهش می انداختید بعد ما رو محکوم به کسب اطلاعات از انگلیس خبیث می کردید.
  • مهدی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 2
    انگلستان هرچی گفت، عکسش درسته. این فرمول کار با این‌عوضی‌هاست.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس