کد خبر 1372725
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۳
دیپلمات روس: اوکراین برای حمله به روسیه آماده شده بود

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت اسنادی که در طی یک عملیات ویژه کشف شد، برنامه‌های حمله به روسیه را تایید می‌کند.

به گزارش مشرق،  «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد از برنامه اوکراین برای حمله به خاک کشورش پرده برداشت.

پولیانسکی شامگاه دوشنبه طی اظهاراتی در سازمان ملل گفت اسنادی که در طی یک عملیات ویژه کشف شد، برنامه‌های حمله به روسیه را تایید می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «اسنادی که ارتش روسیه در جریان عملیات ویژه در اوکراین پیدا کرد نشان می‌دهد که برنامه‌های خاصی برای حمله به فدراسیون روسیه از خاک اوکراین وجود داشته است».

این دیپلمات روس اضافه کرد: «اسنادی که ما پیدا کردیم، شواهدی که در ابتدای عملیات ویژه نظامی خود دریافت کردیم، به وضوح نشان می‌دهد که برنامه‌های خاصی برای حمله به روسیه از خاک اوکراین وجود داشته است، همچنین برنامه‌های خاصی برای حمله به دونباس وجود داشته است».

بر اساس این گزارش، وی سپس گفت که عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، به‌نوعی اقدامی پیش‌دستانه برای جلوگیری از وقوع حمله اوکراین علیه کشورش بوده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه با ارائه آمار جدیدی از خسارت ارتش اوکراین، گفت ۲۰۰ پایگاه نظامی، سه جنگنده، یک سیستم راداری و ۵۶ واحد نظامی این کشور منهدم شد.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    10 3
    این روسها در دروغ پراکنی حد و حصری نمی‌شناسند.
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    اکراین بعد از کردستان عراق اسراییل سوم در منطقه بود.
  • DE ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 2
    این دیکه از اون چاخان ها است
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    9 2
    هیچی نیست از فشار شکست سنگینه توهم زده چشاش دوتایی میبینه
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 3
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      میبینم هنوز خون در رگات در جریانه گاو بلوند نویس جوان
  • ناشناس IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    شما روسها ریسک خیلی بزرگی کردید که به اوکراین حمله نظامی کردید و این باعث اضمحلال و تجزیه فدراسیون روسیه خواهد شد . تحلیلها و محاسبات آبکی و اشتباه یک مشت پیر و پاتال کمونیست کارتان را خراب کرد . اولا : جنگ جهانی دوم بعلت ساخت و پاخت استالین و هیتلر شعله ور شد . دوما : اگر در جنگ جهانی دوم غربیها به شما کمک نمیکردند و از مسیر ایران حمایت نمیشدید هیتلر شماها را بلعیده بود. سوما : اساسا وقتی شوروی فروپاشید که کار روسیه 10 سال بود که تمام شده بود . در پایان . متصرفات زمان تزاری . که معادل یک پنجم کل خشکیهای جهان را شامل میشود و با تجاوز گری بدست آورده اید را باید به صاحبان اصلیش برگردانید . الان قرن 16 و 17 میلادی نیست . به پایان سلام کنید !!!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 2
    جک سال!!!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    رو که نیست سنگ پا قزوینه البته این تازه اولشه،هنوز تنشون داغه نمیدونن غرب چه نقشه تمیزی برای دیکتاتور روسیه کشیده
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    قطعا در این سایت نفوذی طرفدار انگلیس هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس