کد خبر 1377287
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این روزها به ۲۲۰ روز رسیده است

رئیس مرکز ملی پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این روزها به ۲۲۰ روز رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، صادق ضیائیان در جریان سفر به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این روزها به ۲۲۰ روز رسیده است

وی گفت: دمای هوا در این منطقه نیز دو درجه افزایش یافته است. باتوجه به خشکسالی سه دهه اخیر امسال شرایط اقلیمی دشوارتر شده و مردم باید هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی هواشناسی کشور از تأثیر پیش‌بینی‌ها بر سواحل مکران گفت و افزود: در این سفر از مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی برای بررسی مشکلات پیش‌بینی دریایی، سواحل مکران، و ایستگاه‌های هواشناسی خاش، ایرانشهر، سرباز و چابهار نیز دیدن کرده و با کارشناسان پیش‌بینی استان گفت‌وگو می‌کنیم.

وی گفت: از صنعت شیلات گرفته تا صنایعی که بتوان از انها کسب درآمد کرد همه نیازمند پیش‌بینی‌های دریایی هستند بنابراین تقویت پیش‌بینی‌های دریایی در دستور کار قرار دارد تا با توجه به شرایط دریایی و سواحل مکران بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

بهزاد لایقی مدیرکل مرکز علوم جوی و اقیانوسی و دبیر شورای عالی اقیانوس شناسی که در این سفر ضیائیان را همراهی می‌کند نیز گفت: توسعه سواحل مکران در ایجاد رونق کسب و کارهای دریایی اهمیت ویژه و به سزایی دارد که پیش‌بینی‌های درست هواشناسی دریایی می‌تواند گامی مهم و اساسی برای دستیابی به این مهم باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    ... اونوقت مسئولین
  • حسن IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    قدر نعمت خدا رو نمیدونیم. بجای استفاده از این لطف الهی فقط بلدیم شکوه کنیم. منطقه سیستان قادر است برق کل ایران را با بهره گیری از نیروگاههای بادی در فصول گرم سال به جهت سرعت گرفتن بادهای ۱۲۰ روزه و به قول کارشناس ۲۲۰ روزه تامین و نیاز برق کشور را کاملا تامین نمایید. اگر بتوانیم از داشته های خود بهینه استفاده کنیم
  • محمود بلخان ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 0
    شرایط سیستان حیلی بغرنج شده وضعیت آب و کشاورزی و دامداری در مرحله فاجعه هست عزیزان هرچه سریعتر باید تدبیر نمایند .منطقه ولایی سیستان این روزها مورد بی مهری قرار گرفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس