کد خبر 1320401
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
بارندگی در راه اغلب مناطق کشور / تداوم آلودگی هوای تهران و کرج تا یکشنبه

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود دو سامانه بارشی به کشور و پیش‌بینی بارش برف و باران در اکثر استان‌های کشور تا روز یکشنبه خبر داد.

به گرارش مشرق، صادق ضیائیان گفت: با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی از وضعیت هوا طی پنج روز آینده که بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی انجام شده، گفت:‌ پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی امروز گستره فعالیت سامانه بارشی در نوار شرقی و جنوبی کشور است که باعث بارش باران در جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز، سواحل دریای عمان، استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و مرکز کشور نیز بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است، گفت:‌ اما در روز شنبه فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور کاهش پیدا می‌کند و این سامانه تنها در نوار جنوبی کشور فعال خواهد بود. به همین دلیل نیز در جزایر واقع در خلیج ‌فارس و تنگه هرمز، سواحل دریای عمان، ‌ نیمه جنوبی استان‌های بوشهر و فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:‌ از بعدازظهر فردا در برخی مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است که در روز یکشنبه گستره فعالیت این سامانه کل کشور به جز نوار شمالی را فرا خواهد گرفت.

ضیائیان با بیان اینکه در روز یکشنبه در استان‌های جنوبی، سواحل خلیج‌فارس رگبار و رعدوبرق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی شده است، گفت:‌ در این روز بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، ‌کهگیلویه و بویراحمد، غرب هرمزگان جنوب کرمان و جزایر خلیج‌فارس شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وی، در روز دوشنبه سامانه بارشی در کل کشور فعال است و باعث بارندگی در تمام مناطق به جز شمال غرب می‌شود. در این روز شدت بارش‌ها برای استان‌های هرمزگان، شرق کرمان و غرب سیستان و بلوچستان است و در ارتفاعات غرب و جنوب غرب کشور بارش برف پیش‌بینی شده است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوا در روز سه‌شنبه هفته آینده نیز گفت:‌ در این روز گستره فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی است و درنیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش‌ها شدت می‌گیرد. در بعدازظهر این روز به‌تدریج با خروج این سامانه موج دیگری از شمال غرب وارد کشور شده و در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات واقع در جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز بارش‌های پراکنده باران، برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، در روزهای شنبه و یکشنبه افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی، کاهش نسبی دما دراین استان‌ها رخ خواهد داد. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا روز دوشنبه مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد:‌ همچنین تا روز یکشنبه در تهران و کرج تداوم آلودگی هوا را خواهیم داشت.

وی درباره پیش‌بینی‌ها از هوای تهران نیز به ایسنا گفت:‌ آسمان تهران طی امروز تا یکشنبه آفتابی و نیمه ابری است. روز دوشنبه آینده آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و وزش باد است. بیشینه دما برای روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه نیز در تهران ۱۲، ۱۲ و شش درجه بالای صفر بوده و کمینه دما نیز برای این روزها به ترتیب پنج، هفت و چهار درجه پیش‌بینی شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس