کد خبر 1377267
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
اینجا نمایشگاه خودرو ایران است یا چین؟! +عکس

چهارمین نمایشگاه خودرو تهران که از ۲۷ اردیبهشت آغاز به کار کرده، بیش از آنکه محلی برای نمایش توانمندی‌های صنعت خودروسازی ایران باشد، محملی برای خودنمایی خودروسازان چینی بوده است.

به گزارش مشرق، چهارمین نمایشگاه خودرو که باید سال ۹۸ برگزار می شد، به دلیل عدم استقبال خودروسازان، عدم حضور برندهای خارجی و شیوع بیماری کرونا در آن سال برگزار نشد و امسال با گذشت ۲ سال  شاهد برگزاری چهارمین دوره این نمایشگاه با حضور ۲۵ شرکت خودروساز داخلی و البته شرکت های مونتاژکننده خودرو از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در شهر آفتاب بودیم.

گفته شده،  شرکت‌های خودروسازی با هدف نمایش میزان عمق ساخت داخل و ارایه راهکارهای کاهش ارزبری برای قطعات و همچنین ارایه برنامه‌های کلان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند و  بیش از ۱۰ خودرو جدید نیز در این نمایشگاه معرفی شده است.  البته آغاز فروش خودروسازان از طریق سیستم یکپارچه وزارت صمت باعث شده برنامه‌ریزی‌ها در خصوص فروش محصولات برخی خودروسازان در این نمایشگاه خودروی تهران منتفی شود.

همچنین برخی خودروسازان داخلی مانند گروه سایپا، خودروسازان بم، کرمان موتور و مدیران خودرو به دلیل عدم وجود محصول جدید جهت رونمایی و یا تعهدات معوق از حضور در نمایشگاه خودروی ۱۴۰۱ تهران انصراف دادند.

نکته بارز این نمایشگاه را باید حضور فعال شرکت های مونتاژکننده خودروهای چینی دانست، به نحوی که در آغاز ورود به نمایشگاه شلوغی غرفه  آنها به چشم می آید و سایر غرفه ها خلوت تر است.

هر چند بازدیدکنندگان می گویند،  دلخوشی از چینی ها ندارند، معتقدند، با ممنوعیت واردات، خودروهای به روزی وارد بازار نمی شود و از آن طرف خودروهای وارداتی کارکرده هم رقم های بالایی دارند در نهایت مردم چاره ای جز خرید خودروهای چینی ندارند.  

بررسی ها نشان می دهد،  خودروسازان چینی بیشتر به دنبال فروش محصول در بازار ایران هستند و کمتر توجهی به انتقال دانش فنی دارند. گواه این مطلب را باید حضور مقطعی خودروهای مختلف چینی در بازار عنوان کرد که در هر دوره در قالب طرح های پیش فروش در بازار عرضه شده و از آن طرف کمتر مشتری امکان دریافت این خودروها را پیدا کرده است.

به نوعی شرکت های مختلف در ایران ذائقه مردم ایران را به خوبی دانسته و با ورود خودروهای رنگارنگ چینی شاسی بلند درصدد فروش آنها در بازار هستند اما از آن طرف مشکل اساسی اینجاست که این خودروها هیچ خدمات پس از فروشی نداشته و در نهایت در قالب طرح های فروش به دست تمام متقاضیان نمی رسد.

در نمایشگاه امسال ایران‌ خودرو دو محصول چینی هایما ۸S و هایما ۷X رونمایی شد.  علاوه‌براین تارا اتوماتیک، پژو ۲۰۶ سقف شیشه‌ای و پژو ۲۰۷ سقف قرمز نیز در کنار سایر محصولات این شرکت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بهمن موتور نیز سدان جدید چینی رسپکت و دیگنیتی پرستیژ را به نمایشگاه آورده است و  شرکت ماموت نیز در کنار کلوت اتوماتیک از تیارا مکث موتور نیز رونمایی کرد.

در غرفه فردا موتور علاوه‌بر دو محصول چینی فردا ۵۱۱ و فردا T۵ شاهد یک ون چینی از دانگ‌فنگ نیز هستیم، که فردا موتور آن را M۴ اف ام سی نامگذاری کرده است.  کمی آن طرف‌تر در سایر غرفه‌ها لاماری محصول چینی ایما و پیکاپ جدید آمیکو آرتیستون هم حضور دارند.

به نظر می رسد،  نمایشگاه امسال بیشتر برای چینی ها عایدی داشت و در سایر غرفه ها خبری از عرضه محصولات جدید و نمایش میزان عمق ساخت داخل نیست. همین موضوع بازدیدکنندگان را دلزده کرده و اعلام می کنند این نمایشگاه فقط برای خودروهای چینی است آنهم با قیمت های بسیار بالا که عموم مردم امکان خرید آنها را ندارند.    

این در حالی است که خودروسازان داخلی باید در شرایط فعلی که بازار کشور تشنه محصولات جدید است، با ارائه محصولات متنوع بستری را فراهم کنند تا بازار به سمت رقابتی شدن حرکت کند و مصرف کننده با تنوع بیشتر محصولات روبه رو باشد.
 

خودرو، خودرو، خودرو، خودرو، خودرو، خودرو، خودرو، خودرو، خودرو، خودرو، خودرو، خودرو،

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    16 0
    حقیقت دردناکه
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    21 0
    در خودرو سازی شکست خوردیم چون کار تلاش نکردیم فقط رفتیم دنبال مافیا بازی و دلالی
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 0
      اخه مافیا بازی و دلالی پول توشه. برای حمایت واقعی از تولید داخلی و استفاده از نبوغ ایرانی تو این صنعت اوایل حتی باید از جیب بدی تا بعدا سودش برگرده به جیبت که همچین چیزی در توان مدیران پول پرست و دزد نیست
  • نیما IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    5 7
    علت عدم موفقیت دز خودروسازی نگاه به خارج است اگر در خودرو سازی هم نگاهمان به داخل بود قطعاتش را خودمان میساختیم این وضع را نداشتیم برای مثال در لبنیات لباس پوشاک کار ایرانی به خاطر این خوب شد که نگاه به داخل بود
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      علت عدم موفقیت خودروسازی ما، عدم مدیریت است نه مشکل فن‌آوری، کره با آن همه توانمندی در صنعت خودرو، فقط دو شرکت قدرتمند دارد و جالب این که این دو شرکت هم، خودروهایشان را روی یک پلتفرم تولید می‌کنند تا هزینه‌هایشان را کاهش دهند، آن وقت نه تنها دو خودروساز بزرگ ما پلتفرم مشترک ندارند بلکه هر کدام روی چند پلتفرم خودرو تولید می‌کنند!!! به نظر بنده هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا را به یک شرکت خودروساز معتبر بفروشین، ظرف دو سال با تعدیل و اعمال مدیریت این دو خودروساز رو سودده می‌کنه و قیمت تولیدات رو به نصف کاهش می‌ده
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    14 0
    اخراین مفت خورها چی به نمایش بگذارند پژو۴۰۵که بیش از۴۰سال تغییرظاهری ناشته که هیچ ازنظر فنی هم بی کیفیترشده اشتباه نشودبه نبوغ ایرانیها شکی نیست ولی خودروسازی درچنگال یک مشت مفت خور زالو صفت که منفعتشان درمونتاژاست ونمی گذارند افرادبالیاقت کاری کنند
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 0
    ای بابا! تا چند وقت پیش باربند کوئیک را با قیمت ۵۰ دلار وارد می کردیم کدوم خودرو داخل؟!
  • حق گو IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 5
    بنجل های چینی .....ایرانی جماعت لیاقتش بیشتر از این نیست
    • سید فروزان CH ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 2
      بدبخت ،احمق
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    12 0
    خودروسازی ایران تعطیل بشود برا همه بهتر است.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    8 0
    این را به میرسلیم بگید#
  • ایرانی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 0
    مگه خودروساز ما لایق شرکت در نمایشگاهه خودروسازی که فکر و ذکرش مردم و بازی با جان و سلامت مردم از طریق تولید بی کیفیت ترین و خودرو ها است، جاش نمایشگاه نیست، به اندازه کافی مردم قیافه این تولیدات بی کیفیت را دیدند و ازش خاطرات ناگوار کم ندارند
  • حسام IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 0
    خود کرده را تدبیر نیست!
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    7 0
    امید داریم با ورود خودروهای خارجی و استقبال مردمی، خودروسازهای مونتاژ ایرانی به صورت کامل تعطیل و برچیده شوند. ما خودروی تولید ملی ایرانی بی کیفیت و فاقد استاندارد نمی خواهیم.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    این خودروی وَن زرد رنگ خیلی آنتیک و خوش فرمه.
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 0
    خدایا از دست این خودروسازها ما رو نجات بده
    • آرش IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      صنعت خودرو سازی هر کشور یک جور نماد از طرز تفکر به سطح زندگی در هر کشور رو بنمایش میگذاره که اتفاقا در رفتار حکومت ها با مردمشونم هم رگه هایی دیده میشه آمریکایی ها ماشین های قوی و جادار با حس قدرتمندترین بودن ، آلمانی ها ماشین های شیک، و باکلاس با حس متفاوت بودن ، ژاپنی ها ماشین های با دوام با حس منظم و دقیق بودن ، چین کپی کاری ماشین های دیگه با قیمت و کیفیت کمتر برای تسلط بر بازار جهانی با حس منم تونستم ‌.
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    3 0
    خودرو حلبی سازها و هزاران شرکت و هلدینگ مافیایی دیگر زیر مجموعه مافیای اکبر فتنه کار میکنند تا منافع بهاییان داخل و خارج و حتی گروهکهای معاند تأمین شود.
  • شیردل IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 0
    یک پراید و صمند رو چه به نمایشگاه هر روز داریم میبینمشون ولی از حق نگذریم ماشینهای چینی صد برابر بهتر از لگن های تولید داخله!
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    خوب مگه تو قسمت های دیگه چین رو نمیبینید؟
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    3 0
    حیف نون فقط لایق ایران خودروهاست شرکت کلاه بردار ازکیفت وکمبیت خودرو ودرحال ارتزاق ازپس انداز مردم شریف ایران
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 1
    خودروسازهای بی خاصیت داخلی. لعنت به پهلوی که ایران خودرو و سایپا رو انداخت به جون مردم.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    حکومت پاک دست
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    خب ژاپنی مونتاژ کنید
  • محمدایوب IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    فقط دوسال خودرو سازی را به سپاه بسپارند ببینند چه میکنند چون ایمان دارند سالم هستند دزد نیستند مانند صنایع موشک دنیا را غافلگیر میکنند دور بعد مذاکرات غربی ها یک شرطشان میشود تعطیلی صنعت خودرو سازی
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    😂😂😂😂😂🤣🤣

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس