کد خبر 1377259
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
مستاجران نگران تابستان!

گروه استان‌ها - وزیر راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانه‌سازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی در جریان سفر هیات دولت به آذربایجان‌غربی و در آیین بهره‌برداری از پالایشگاه قیر ارومیه، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های با ویژگی های خاص است که اقوام مختلف در کنارهم برادرانه زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف وزارت راه در دولت سیزدهم، گفت: ما در وزارتخانه در ۲ حوزه راه و مسکن مشغول خدمت هستیم، در حوزه مسکن طبق نیاز مردم و تعهد دولت سالانه یک میلیون مسکن باید بسازیم.

وزیر راه و شهرسازی، عنوان کرد: اکنون در سطح کشور ۸ میلیون مستاجر داریم، حدود ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است که تصمیم داریم در این ۴ سال به طور میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازیم.

وی ابراز داشت: خوشبختانه استان آذربایجان غربی در تامین زمین جهت ساخت مسکن جزو استان های پیش‌رو است و عملیات اجرایی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن شروع شد که تقریبا به میزان نصف نیازهای ۴ ساله ی مردم ثبت نام کننده است.

قاسمی تصریح کرد: پیشرفت در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی بسیار خوب و قابل قبول است و امیدواریم با سرعت بیشتر مساکن مدنظر تامین شود.

وی بیان کرد: وضعیت راه های استان چندان مناسب نیست و یک عقب ماندگی در مقایسه با شاخص های کشوری دارد. که با اختصاص اعتبار  مدنظر در این سفر ریاست جمهوری امیدواریم تحول خوبی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه ی راهسازی نیز مانند گذشته شاهد پیشرفت خوبی باشیم، در این شرایط اقتصادی جامعه جذب سرمایه گذار کار آسانی نیست اما اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی انجام داده است. پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم  نیز نقش خوبی در توسعه و بهسازی راه های استان می تواند داشته باشد که امیدواریم برای استان پر خیر و برکت باشد.

وی در پایان با اشاره به ایجاد تغییرات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با مساکن مهر، گفت: با تجاربی که در مسکن مهر کسب شد سعی کردیم یک تغییر و تحول اساسی در پیشبرد و اجرایی طرح نهضت ملی پیش بگیریم. در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانهسازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم برای مردم زمینه استفاده از تمامی امکانات در بخش های بهداشتی، آموزشی و ورزشی و حمل و نقل فراهم شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    8 2
    زمین مفت خدا رو که برای سکونت مخلوقاتش خلق کرده 200 مترش رو به کسانی که خونه ندارند رایگان بدید خودشون خونه بسازند 8 میلیون مستاجر که سالانه یک میلیون هم بهش اضافه میشه حالا تا 4 سال تازه 4 میلیون میخاند بسازند!
    • الم IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      عزیز من زمین هست ولی نه برای هر کسی مال یه عده ای هست که دستشان بازه در ادارات دولتی سروسیری دارند البته خوشان نیز دولتی هستند به راحتی کوه ها و دشتها را صاحب میشن با یک مانور نمایشی با کار انداختن چند دستگاه ماشین الات سنگین و نقشه های خودشان بازار و گرمی ایجاد میکنند و به قیمت گزافی به مردم قالب کنن به دور و برت خوب نگاه کن ببین چی به چیه الان زمینهای هست که سی ساله به غیر نیازمند واگذارشده حتی پی کنی هم نکرده چون نیازی به ان نداشته قیمت هم بکنی 10 ملیارد 20 میلیاد 30 میلیاد همین جوری بگیر و برو بالا جالبش اینجاست دقیقا چسبیده به کوهاست درست یک متر انورش تومنی ارزش نداره چرا چون دستهای قلیلی در کارند که با تجارت کثیفشان عده کثیری را به بند بکشند و مانند گاو شیر ده بدوشند صاحب ثروتهای بدون زحمت کلانی شوند هر روز هم به قدرتشان بیفرایند و در ظلم و ستم کردن بیشتر وبیشتر دستشان بازتر شود اگر کاری نمیکنن معلومه که کاسه ای زیر نیم کاسه هست و گردانندگان این ستمها افراد غیر از خودشان نیست
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 2
    تا الان اقشار ضعیف و متوسط جامعه ، ناراضی و شاکی بودند ، و ما که مرفه تریم ساکت بودیم . حالا با این قراردادهای اجباری اجاره ، پولدارها را هم از دست خودتان شاکی کردید . وقتی حکم تخلیه نمیدی یعنی ملک منو غصب کرد یه شرائطی گذاشتی که نصرفه اجاره بدم ، که به زور مالیات هنگفت از من بگیری
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 1
      اقای مرفه، اپارتمان محل سرمایه گذاری نیست. برو یه کار مولد جور کن
  • بابک IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 1
    یعنی واقعا برای خانواده‌هایی که خونه و زمین ندارن تو این مملکت 100 متر 200 متر خاک رو زمین وجود نداره تا یه کانکس داخلش بزارن برن توش زندگی کنن؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس