از تونل افتخار آلومینیومی برای استقلال تا سنگ پرانی هواداران تراکتور

در هفته بیست و هشتم لیگ برتر هم شاهد اتفاق های زیبا و زشتی بودیم که زشت‌ترین آن در تبریز رخ داد تا جشن پایان کرونا در فوتبال با سنگ پرانی برخی تماشاگران ضایع شود.

به گزارش مشرق، مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر با یک جنجال  بزرگ در تبریز همراه شد آن هم در حالی که همه تصور می‌کردند حضور ۶۰ هزار تماشاگر در تبریز معنایش جشن پایان کرونا حداقل در حوزه فوتبال خواهد بود، با اتفاقات رخ داده، جنگ سنگ پرانی شد.

نتایج هفته بیست و هشتم لیگ برتر:

نساجی مازندران ۲- هوادار تهران یک

پیکان تهران یک - فولاد خوزستان ۲

سپاهان ۳- شهرخودرو مشهد صفر

گل‌گهرسیرجان ۲- نفت مسجدسلیمان صفر

فجرشهید سپاسی صفر- ذوب آهن اصفهان یک

صنعت نفت آبادان صفر- مس رفسنجان ۲

استقلال صفر- آلومنیویم اراک صفر

تراکتور تبریز - پرسپولیس  ( نیمه تمام)

تیم هفته: مس رفسنجان

مس رفسنجان در خانه صنعت نفت به پیروزی رسید آنهم در حالیکه آبادانی‌ها برای حمایت از تیم‌شان به ورزشگاه آمده بودند. مس یک برد خوب به دست آورد تا همچنان در کورس رقابت میان جدولی جایگاه چهارم تا ششم بین تیم‌های صنعتی باقی بماند.

از تونل افتخار آلومینیومی برای استقلال تا سنگ پرانی هواداران تراکتور

مربی هفته: نویدکیا

محرم نویدکیا سرمربی تیم سپاهان  برترین مربی هفته است زیرا تیمش پرگل‌ترین برد هفته را به دست آورد البته او از اینکه مجبور شده در ورزشگاه خالی از تماشاگر بازی کند از مسئولان باشگاه واستان اصفهان انتقاد کرد که انتقادش هم به حق بود زیرا حتی سخنگوی دولت هم از دستور معاون اول رئیس جمهوری برای برگزاری تمام مسابقات با حضور تماشاگران خبر داده بود.

بازیکن هفته: متین کریم زاده

متین کریم زاده در دقیقه ۹۲ گل پیروزی بخش تیم نساجی را مقابل هوادار زد و لایق این عنوان شد.

ناکام هفته: تراکتور تبریز

تیم تراکتور تبریز در حالیکه می‌توانست با حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر و ارایه یک فوتبال خوب مقابل پرسپولیس برنده شود به دلیل رفتار برخی از هوادارانش نتوانست بازی را به اتمام برساند و احتمال دارد که این مسابقه را با حکم کمیته انضباطی ۳ بر صفر هم بازنده شود.

از تونل افتخار آلومینیومی برای استقلال تا سنگ پرانی هواداران تراکتور

زیبایی های هفته:

ابتکار هفته: تونل افتخار آلومینیوم

بازیکنان تیم آلومینیوم اراک پیش از شروع مسابقه برای بازیکنان تیم استقلال تونل افتخار باز کردند و قبل از شروع مسابقه بازیکنان استقلال از این تونل افتخار عبور کردند. این حرکت زیبایی بود که تیم آلومینوم برای قهرمان زودهنگام استقلال انجام داد. این حرکت شایسته تقدیر و دادن کارت سبز است. هرچند که استقلالی بودن سیدمهدی رحمتی سرمربی تیم آلومینیوم در این حرکت نقش زیادی داشت.

از تونل افتخار آلومینیومی برای استقلال تا سنگ پرانی هواداران تراکتور

مودب هفته: هواداران استقلال

حدود ۳۰ هزار تماشاگر استقلالی در ورزشگاه آزادی منتظر پیروزی تیم شان مقابل آلومینیوم اراک بودند تا قهرمانی زودهنگام تیم‌شان را با یک برد جشن بگیرند اما استقلال در این دیدار متوقف شد با این حال هواداران استقلال بسیار منظم، مودب و  جوانمردانه رفتار کردند. آنها نه تنها علیه تیم حریف و بازیکنانش شعاری ندادند بلکه حتی سرمربی آلومینیوم را هم مورد تشویق قراردادند. کارت سبز را باید به هواداران استقلال نشان داد.

از تونل افتخار آلومینیومی برای استقلال تا سنگ پرانی هواداران تراکتور

بازگشت هفته؛ هواداران نفت آبادان

هواداران نفت آبادان بعد از ۳۰ ماه دوری از ورزشگاه‌ها توانستند مجوز حضور را پیدا کنند و تیم‌شان را هم تشویق کردند اما وقتی نفت آبادان در خانه شکست خورد آنها با تشویق یک فرد دیگر به نوعی به کادرمربیگری و بازیکنان تیم شان معترض شدند.

فرهنگی هفته: اسکوچیچ

دراگان اسکوچیچ صبح روز پنجشنبه و قبل از آغاز مسابقات لیگ برتر به سراغ کودکان سرطانی رفت و برای دقایقی با آنها صحبت کرد. این رفتار ارزشمند سرمربی تیم ملی را می‌توان اقدام فرهنگی مناسب هفته نامید.هرچند که این حرکت جوانمردانه ارتباطی به باشگاه‌های ما نداشت اما خبر خوبی برای فوتبال کشورمان بود. اسکوچیچ قطعا شایسته دریافت کارت سبز است.

از تونل افتخار آلومینیومی برای استقلال تا سنگ پرانی هواداران تراکتور

از تونل افتخار آلومینیومی برای استقلال تا سنگ پرانی هواداران تراکتور

محبوب هفته:ساغلام

ارطغرل ساغلام سرمربی تراکتور تبریز هم در نشست خبری پیش از مسابقه با پرسپولیس تلاش کرد هواداران تیم تراکتور را به آرامش دعوت کند و هم در روز بازی بارها به سمت هواداران تراکتور رفت و از آنها خواست که سنگ پرانی نکنند اما متاسفانه هواداران تراکتور به این درخواست منطقی سرمربی و همچنین مهدی کیانی کاپیتان تراکتور بی توجهی کردند با این حال نمی‌توان به سرمربی تیم تراکتور که حتی با میکروفن ورزشگاه از تماشاگران خواهش کرد که آرام باشند بی توجه بود. او شایسته کارت سبز است. در نهایت هم پرسپولیسی‌ها جان‌شان را برداشتند و از تبریز بیرون رفتند و احتمالا هم ارکان قضایی فوتبال سه امتیاز را هم به آنها خواهد داد.

زشت‌های هفته:

میزبانی ناشایست و سنگ پرانی؛

بیش از ۶۰ هزار تماشاگر برای دیدن مسابقه تراکتور و پرسپولیس به ورزشگاه آمده بودند و همه چیز در نیمه اول خوب پیش رفت اما از دقیقه ۵۲ مسابقه با سنگ پرانی و پرتاب بطری به سمت بازیکنان پرسپولیس اوضاع وخیم شد به طوریکه ادامه بازی به دلیل تهدید سلامتی بازیکنان پرسپولیس و داوران امکانپذیر نبود. این رفتار دور از شان و شخصیت فقط چهره فوتبال تبریز را خدشه دار کرد. واقعا مشخص نبود که چرا این تماشاگران به سمت پرسپولیسی‌ها سنگ پرانی کردند؟! اگر برای دیدن بازی تیم‌ محبوب‌شان به ورزشگاه آمده بودند بهترین راه حمایت از تراکتور تشویق مثبت و موثر بود نه سنگ پرانی! میزبانی هیات فوتبال استان و مدیریتش در برگزاری مسابقات مهم لیگ برتر زیر سوال رفت با دیدن این تصاویر همه خدا را شکر کردند که سازمان لیگ فوتبال ایران فینال جام حذفی را در تبریز برگزار نکرد! باید زرشک زرین را به  تماشاگر نماها و همچنین هیات فوتبال استان تقدیم کرد.

توجیه هفته:

ششکلانی رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی در توجیه میزبانی ناشایست خود گفت ما فقط ۳۰ هزار بلیت فروختیم ولی تماشاگران به ورزشگاه هجوم آوردند و ورزشگاه پر از تماشاگر شد! این بزرگترین بهانه است! برای عملکرد ضعیف در برگزاری یک مسابقه هرچند برخی مدعی بودند که از شب قبل در تبریز خیلی‌ها خبر داشتند که قرار است بیش از ۵۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه بیاید و فقط قرار نبود طبقه دوم ورزشگاه باز شود!

بزن بزن هفته: منشا

گادوین منشا بازیکن تیم مس رفسنجان در جریان مسابقه با بازیکن هم تیمی در وسط مسابقه درگیر شد و نزدیک بود وسط بازی دو بازیکن بایکدیگر کتکاری کنند! این رفتار زشت گلزنی منشا را هم تحت تاثیر قرارداد! البته او یک گل زیبا به نفت آبادان زد ولی این رفتارش لایق زرشک زرین است.

از تونل افتخار آلومینیومی برای استقلال تا سنگ پرانی هواداران تراکتور

متلک هفته: نکونام

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در نشست خبری بعد از بازی با پیکان به سرمربی تیم ملی متلک انداخت و گفت امکان ندارد او دستیار اسکوچیچ در جام جهانی باشد بلکه برعکس این مساله ممکن است اتفاق بیفتد! اگرچه نکونام هم به عنوان بازیکن و هم مربی یک از چهره‌های برجسته فوتبال کشورمان محسوب می‌شود اما حفظ احترام سرمربی تیم ملی کشورمان نیز یکی از اصول اخلاقی  و حرفه‌ای است و این حرف و متلک از نکونام بعید بود. بهتر است به این مربی هم به دلیل بی احترامی به همکارش یک زرشک زرین اهدا کرد.

چرند و پرند هفته؛ از فاضلاب تا جملات آرسن ونگر و رستوران داری

علیرضا منصوریان بعد از شکست خانگی مقابل مس رفسنجان از هر دری سخن گفت از زمان حضورش در استقلال خاطره و روایت تعریف کرد تا رسید به انتقاد از برخی از مدیرانی که نامشان را نبرد اما حسابی از خجالتش در آمد. منصوریان در نشست خبری حتی جمله ای از قول آرسن ونگر سرمربی مشهور بیان کرد و گفت باید باخت‌های مان کمتر و بردهایمان بیشتر شود! قشنگ ترین بخش مصاحبه منصوریان در مورد تخصص گرایی بود و اینکه او حتی رستوران داری که شغل دومش هم هست را بلد نیست و همه کارها را شریکش انجام می‌دهد! در آخر نشست خبری هم از درخواستش از یک مسئول دولتی سخن گفت که از او خواسته فاضلاب آبادان و خرمشهر را درست کند.

از تونل افتخار آلومینیومی برای استقلال تا سنگ پرانی هواداران تراکتور

اعتراف هفته:

مجتبی سرآسیایی سرمربی فجرسپاسی در نشست خبری پس از شکست تیمش، اعتراف کرد که مجبور شده است تا هدایت فجر را برعهده بگیرد و در کار انجام شده قرار گرفته است.

البته او گفت که هدایت فجرسپاسی برایش باعث افتخار و از سرش هم زیاد است. اما فشار زیادی بر روی او بوده تا هدایت این تیم شیرازی را برعهده بگیرد.  من راه رسیدن به دروازه حریف را می‌توانم به بازیکنانم نشان دهم، اما دیگر نمی‌توانم پای بازیکنانم را بگیرم و در ۶ قدم وارد گل کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس