اذعان محیط زیست به خطاهای پروژه تکثیر یوزپلنگ/معاون محیط زیست: تجربه نداشتیم

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه به دلیل عدم تجربه لازم و نبود کارشناس حرفه‌ای پروژه تکثیر در اسارت یوزپلنگ دچار خطا و تلف شدن دو یوزپلنگ شد، گفت: انتخاب سایت توران اشتباه بود.

به گزارش مشرق، حسن اکبری معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست در پاسخ به علت تلف شدن دو توله یوز تازه متولد شده در سایت توران با اذعان به اینکه در این پروژه به دلیل نداشتن تجربه لازم و متخصص نگهدارنده یوزپلنگ با خطاهایی مواجه شده است، گفت: پیش بینی سزارین ایران داده نمی‌شد.

انتخاب سمنان برای پروژه تکثیر اشتباه بود

وی واکنش به انتخاب سایت توران برای نگهداری از یوزپلنگ ها نیز ابراز داشت: اگر در زمان مدیریت حاضر قرار بود برای این سایت تکثیر  تصمیم گیری شود، من هرگز این کار را نمی کردم و انتخاب این سایت اشتباه بود.

اکبری ادامه داد: انتخاب زیستگاه طبیعی برای سایت تکثیر خود به خود باعث کم توجهی و بازماندن از حفاظت از زیستگاه می‌شود.

ریسک انتقال به تهران بالا بود یوزها/ بیمارستان‌های دامپزشکی آلوده است

معاون سازمان محیط زیست درباره علت انتقال توله یوزها به تهران و ریسک آن توضیح داد:  این مساله دامپزشکی است و در این باره با تیم دامپزشکی مشورت می‌کردیم، ولی هنوز هم برخی از متخصصان معتقدند آوردن این توله به تهران اشتباه بوده است، چون بیمارستان‌های دامپزشکی آلوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NO ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 0
    چرا احتمال سزارین رو نمیدادید؟ چرا هیچوقت دل به کار نمیدید؟ فقط سر ماه حقوق با پاداش می‌خواهید؟ چرا از متخصص خارجی کاربلد استفاده نکردید؟ چرا عین انسان‌های نخستین میمونید؟ اگر در محیطزیست طبیعی یوز نبود که حتی جفتگیری و حامله شدن هم احتمالش کم میشد. آخه چرا وقتی دانش کاری رو ندارید میرید برای بدست آوردن یک سمت و مقام؟ و چیزی که در آخر گفتین هم یعنی این آخری رو هم میفرستین بغل ۲ تا برادرش دیگه نه؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    بدترین قسمت این به اصطلاح طرح این ( به گفته خودشان )نادانان این است که تنها ماده یوز ایرانی که می توانست زاد ولد کند را سزارین کرده اند. به احتمال بسیار زیاد با این به قول خودشان بی تجربگی در حین سزارین آسیب جدی به ماده یوز وارد شده و قابلیت زادو ولد در آینده را از دست داده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس