کد خبر 1376685
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
جبران تغییر قیمت دارو با پوشش بیمه‌ای

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تغییر قیمت مربوط به سال گذشته به دلیل عدم پوشش بیمه برای مردم محسوس بود، گفت: با پای کار آمدن سازمان‌های بیمه‌گر، این موضوع رفع شد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا اینانلو، با اشاره به اینکه موضوع اصلاح قیمت دارو مربوط به نیمه دوم سال گذشته و متعاقب تورم عمومی جامعه رخ داده است، گفت: باید توجه داشت که در فرآیند تولید دارو تنها ماده موثره مشمول دریافت ارز دولتی می شود، اما سایر مولفه های تولید از قبیل دستمزد کارگر، هزینه حامل های انرژی، بالا رفتن هزینه بسته بندی، حمل و نقل و... مطابق با سایر اقلام بر روی قیمت دارو تاثیر می گذارد، اما با این حال افزایش نرخ دارو به تناسب سایر اقلام بسیار کمتر بوده است.
 
وی افزود: آنچه برای همکاران داروساز و مردم طی ماه های گذشته درخصوص نرخ دارو محسوس بوده، مربوط به تغییر قیمت دارو در اواخر سال گذشته و عدم پوشش بیمه ای آن بوده است و احتمالا بر همین اساس داروهایی که نرخ آنها در اواخر سال گذشته اصلاح داشته و در سال ۱۴۰۱ توزیع شده را تهیه و تفاوت نرخ را احساس کرده باشند.  
 
اینانلو با تاکید براینکه افزایش پرداخت از جیب مردم یکی از خطوط قرمز دولت سیزدهم در حوزه دارو است، عنوان کرد: با همکاری لازم با سازمان های بیمه ‌ای هرگونه اصلاح قیمت با هماهنگی پوششی بیمه انجام می‌ شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات متعدد و هماهنگی با سازمان های بیمه‌ گر، از ابتدای سال جاری بیمه های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و از اوایل اردیبهشت ماه بیمه سلامت پذیرفته اند که تغییرات قیمت را تحت پوشش قرار دهند؛ بنابراین اگرچه تغییر قیمت برای همکاران داروساز ملموس است، اما با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروها با نسخه پزشک، این تغییر قیمت برای مردم محسوس نخواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    داروهای بیماران مبتلا به صرع ( از جمله خودم ) مثل لِوِبِل ( بسته ۶۰ تایی ۹۰ هزار تومن که با توجه به این که روزی ۳ قرص می خورم برای ۲۰ روز کفایت می کند ) مشمول بیمه نیست. بازنشسته هستم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس