خشونتهای مرگبار در آمریکا؛کشته شدن دختری ۱۱ ساله با گلوله سرگردان در برانکس نیویورک

پلیس اعلام کرد بر اثر تیراندازی در بخش برانکس شهر نیویورک، یک دختر ۱۱ ساله که مشغول قدم زدن در پیاده رو بود، جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، رسانه های آمریکا گزارش دادند ، به گفته پلیس این حادثه زمانی  اتفاق افتاد که یک موتور سوار قصد داشت به فردی دیگر که درحال فرار در خیابان بود تیراندازی کند اما  گلوله فرد مظنون به این دختر ۱۱ برخورد کرد و جان او را گرفت.

تیموتی مک کورمک، معاون فرمانده اداره پلیس  برانکس در نشستی خبری گفت: این یک وضعیت بسیار دشوار برای ما است. این دومین کودکی است که در سال جاری در این منطقه مورد اصابت گلوله قرار می گیرد.

به گزارش فاکس نیوز، این دختر ۱۱ ساله با نام کیهارا تای  از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان لینکلن منتقل شد. او در زمان تیراندازی در کنار خانواده اش بود اما در ساعات پایانی دوشنبه در بیمارستان جان خود را از دست داد.

این دومین کودکی است که در سال جاری در برانکس مورد اصابت گلوله قرار می گیرد. پیش از این در ماه ژانویه، یک گلوله سرگردان به صورت یک دختر ۱۱ ماهه در بخش برانکس برخورد کرد. این کودک خردسال از تیراندازی جان سالم به در برد.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    متعلق به نیروهای مسلمان نیویورک بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس