به گزارش مشرق، عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در توییتر نوشت: امروز حدود ۲۰۰ نفر از رانندگان در اعتراض به نحوه محاسبه افزایش حقوق خود در سال جدید در مقابل درب سازمان اتوبوسرانی تهران تجمع کردند.

مطالبه معترضان افزایش حقوق بر مبنای مصوبه وزارت کار به میزان ۵۷ درصد است. موضوعی که در تصمیم جدید شورای وزیران برای شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی تعلیق شده و به کمیته‌ای ۶ نفره محول شده است.

 شهردار تهران با لغو بازدید خود از پروژه‌های منطقه ۱ و دیدار با نخبگان منطقه، به سازمان اتوبوسرانی رفت و ابتدا با چند گروه از نمایندگان معترضان گفتگو کرد.

نمایندگان معترضان اصرار به افزایش ۵۷ درصدی بدون هیچ قید و شرطی داشتند و شهردار تهران تاکید داشت که قبل از مصوبه قانونی کمیته ۶ نفره هیچ تصمیمی در این زمینه نمی‌توان گرفت و شهرداری هم تابع تصمیم نهاد قانونی بالادستی خود است.

 بعد از این دیدارها، شهردار در جمع معترضان حضور یافت و بیش از یکساعت با آن‌ها گفتگو کرد. شهردار در جمع معترضان به مصوبه ابتدای سال خود در قرارگاه حمل و نقل برای افزایش حمایت‌های معیشتی و رفاهی اشاره کرد و گفت که پیش از این اعتراضات، شهرداری برای رفاه رانندگان اقدام کرده است.

شهردار تهران در جمع معترضان حرف خود در دیدار با نمایندگان رانندگان را تکرار کرد و گفت که درباره نحوه افزایش حقوق تابع تصمیم کمیته ۶ نفره است و متناسب با تصمیم در سطح ملی درباره همه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران اقدام خواهد کرد.

پس از گفتگوی بیش از یکساعت شهردار و رانندگان عده‌ای از آن‌ها محل تجمع را ترک کردند اما برخی دیگر از معترضان که از ابتدا هم شعارهای تندتری سر می‌دادند بر ادامه تجمع در خیابان به جای حیاط اتوبوسرانی اصرار داشتند.

شهردار تهران بلافاصله پس از حضور در جمع معترضان با حضور معاونان و مدیران مرتبط در شهرداری تهران و برخی دستگاه‌ها جلسه فوری تشکیل داد. در این جلسه تصمیماتی برای تامین نیاز حمل و نقل شهروندان تهران در خطوط اتوبوسرانی و سایر بخش‌های حمل‌ونقل عمومی گرفته شد.

 نگاه ما به اعتراضات صنفی، سیاسی و امنیتی نیست و در تمام دنیا گره‌های صنفی با گفتگو و تعامل برطرف می‌شود. برای همین شهردار تهران شخصا در جمع رانندگان معترض حاضر شد و درباره فرایند قانونی افزایش حقوق و حل مشکلات معیشتی رودرو با رانندگان صحبت کرد.

 با این همه شهرداری در کنار تامین معیشت و زندگی و نیازهای مالی همکاران نسبت به شهروندان عزیز هم تعهداتی دارد. همکارانم در معاونت حمل و نقل تمام تلاش خود را می‌کنند تا فردا مردم از این مطالبه صنفی کمترین لطمه را ببینند.

توضیح سخنگوی شهرداری تهران درباره اعتراض رانندگان اتوبوس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    8 5
    سلام من در بخش خصوصی کار میکنم و بیمه خویش فرمایی پرداخت میکنم به صورت پاره وقت کار کامیپیوتری انجام میدم، حقوق من از پارسال زیاد نشده ولی هزینه ها م به شدت افزایش پیدا کرده، در ماه در بهترین حالت 3 تومن در میارم، ولی امثال حق بیمه من 60 درصد گران شده، و متاسفانه هنوز نتونستم به علت افزایش هزینه ها حق بیمه فروردین را پرداخت کنم، و زمان زیادی هم ندارم، اقایان دولتی همه ملت کارمند دولت نیستن، باور کنید بخش خصوصی نمیتونه با سرعتی که شما شب عید همه چیز را گران میکنید و یک بخشی از ان را در حقوق کارمندان خود اضافه میکنید خودش برساند، همه چیز گران شده و من در بهترین حالت درامد پارسال دارم، میدونم نه برای کسی مهم هست و نه کسی کاری میکنه، ولی این پیام دادم البته احتمال کمی داره در این سایت منتشر بشه، برای من ادم عادی این دولت و اون دولت فرقی نداره، این حرف بازی سیاست من همتون به خدا واگذار میکنم چون هیچ کاری جز سختت تر کردن زندگی مردم نمیکنید، اشتباه کردم به این دولت رای دادم
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      1 0
      اکثریت کارفرما های بخش خصوصی جزو متمولین شهر ها هستند ولی حقوق کارگر را نمیدهند اگر مسکن مهری نباشد خرید خانه هم رویا میشود
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      0 1
      اولا چرا بصورت پاره وقت کار میکنی دومآ اگه کار کن باشی کار بسیار زیاد هست سومآ شرکت حامی فولاد کارگر استخدام میکنه اگه کاری هستی یه سر برو انجا پاسگاه نعمت آباد بپرسی همه بهت میگن.نمیخوای کارگری گنی یه سرچ کوچیک توی اینترنت بکن تا دلت بخواد کار برای امثال جنابعالی هست انارگردانی بازاریابی و... پس دنبال واگذارکردن کسی به خدا نباش اول به وجدانت رجوع کن ببین کاری بوده وانجام ندادی یا نبوده.
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 1
    دومینو.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    8 2
    می دانید چقدر حقوق میگیرند؟ 15 میلیون تومن! من کارمند دادگستری با ده سال سابقه لیسانس رسمی 6 میلیون میگیرم!
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 11
      این ۱۵ تومنی که میگی، برای افراد بالای بیست سال سابقه کار است، بعد درک و شعور به داشتن یا نداشتن مدرک لیسانس نیست. از ابتدای تصویب قانون کار تا کنون مبنای تعیین حقوق کارگران مصوبه شورای عالی کار بوده، که امسال ۵۷ درصد برای حداقل حقوق و ۳۸ درصد بعلاوه یک مبلغ ثابت برای سایر سطوح در نظر گرفته شده است. حالا یک دانشمندی پیدا شده برای دور زدن مصوبه شورای عالی کار، از یک بخشنامه دولتی بعنوان ابزاری برای کاهش حقوق کارگران استفاده کند، با شکایت به ادارات کار عمل غیر قانونی شهرداری تهران کاملا محرز است، فقط پروسه ای زمان بر دارد، الان هم شهردار لطفی نکرده، بطور نا محسوس اعلام کرده فعلا حقوق طبق مصوبه وزارت کار پرداخت شه. اگر حقوق شما کم هست، برو اونجا رو درست کن ،نه اینکه جای دیگه رو خراب کنی، این نظر شما مصداق بخل و حسد هست.
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 6
    خامی عبدالملکی چه بلای بدون دلیلی برای کشور بوجود آورد چرا مصوبه ۵۷ درصدی و ۳۸ درصدی شورای عالی کار را مضا کرد که هیات وزیران بخواهد کمیته بدعت وار شش نفره که هیچ سابقه ای برای این عمل وجود ندارد را وارد میدان کند باید مصوبه شورای عالی کار را سران قوا کلا لغو کنند و عبدالملکی را هم بخاطر این بی تدبیری خود دولت عزل کند بلکه بتوان این بحران را کنترل کرد چون بحث بازنشستگان تامین اجتماعی هم هست کمیته شش نفره بدعتی است که بیشتر کشور را ماتهب میکند پیامد تغییر کلی مصوبه شورای عالی کار بمراتب کمتر از این بدعت عجیب است
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    آقا هزینه ها وکرایه حمل ونقل عمومی باید پائین باشه تا (آلودگی هوا،بیماری،بیکاری...)کم بشه ومملکت بچرخه-حالا اگر راننده اتوبوس یا تاکسی از ماشین بازی پول بیشتر میخواد برود یک شغل دیگه (پس چرا اینقدر چسبیدید به شغلی که نمیصرفه!؟)فقط میتونید بگید ومعترض باشیر که فساد خودیها را جمع کنند-والا کسی حق نداره به ماشین بازی حقوق زیادی بده اصلا مردم نتوانند به کارهاشون برسند یا تک سرنشینه بروند(اصلا کسی به ماشینهای شخصی حقوق هم میده که به شما با کلی مسافر ماشین بازی میکنید بدهند!؟ این همه راننده هست-معترض ۵ستی برو هرجا دیگه که میصرفه برات تا بیکارها واین همه خانم راننده استخدام بشوند با نصف حقوق شما
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    مگر راننده اتوبوس وتاکسی جز ماشین بازی وچند تا آدرس را بلد بودن خیلی شغل سختیه!؟نه میخواد فکر کنه نه میخواد درس بخونه نه میخواد تولید کنه یک کار خدماتی تفریحی هست-دوست نرارند بروند شعلی که براشون بصرفه تا اینهمه راننده زن بیایند با نصف حقوق ودرامد شما کار کنند کرایه تاکسی وانوبوس درکل دنیا ارزان وحتی رایگانه تا(الودگی،مصرف سوخت،بیماری،تردد خودروی تک سرنشین،ترافیک،بیکاری،تصادف...)کم بشه-نه اینوه هی بریزند تویه کارکنان وپیمانوران شهرداری ورانندگان...که انواع معضلات وتردد تک سرنشین و...بیشتر بشه
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    بنده به عنوان دارنده مدرک کارشناسی ارشد با این مطلب که بعضی افراد که با هزارتا پشتک و وارو و التماس این استاد و اون استاد اونم از دانشگاههای قارچی که توی هر کوچه و محله ای پیدا میشن مدرک لیسانس و حتی ارشد گرفتن جوری از وضعیت درامدی شون نسبت به افراد دیپلم و پایین تر گله مندند که گویی این افراد به حداقل رفاه نیاز ندارند.گویی این افراد باید با باد هوا زندگی کنند.دوستانی که پز مدرک دانشگاهی با اون شرایط رو میدید افراد جامعه همگی باید از یک سطح رفاه مناسب و پایه برخوردار باشند و بعد از اون حالا نسبت به زحمات تحصیلی البته واقعی افراد و تلاش شون امکانات بیشتری بین انها توزیع شود.
  • مظلوم IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    باسلام درودبه همه عزیزان حقیقت چیزه دیگریست بعدازمدت های زیادی دولت محترم افزایش حقوق نسبتا خوبی برای کارگران انجام داد ولی به مزاغ بعضی ها خوش نیامد کارکردروزانه بیش از12ساعت امدن وکارکردن تمام ایام تعطیل داشتن 22سال سابقه کا ر د رشرکت واحد حق کارگران مظلوم این همه هیاهو ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس