کد خبر 1376103
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
سعد حریری

رهبر جریان المستقبل لبنان با تاکید بر کناره‌گیری‌اش از فعالیت‌ سیاسی اعلام کرد که لبنان در آستانه نقطه عطفی جدید است.

به گزارش مشرق، «سعد حریری» رهبر جریان «المستقبل» لبنان در صفحه توئیتر خود نوشت: انتخابات پارلمانی لبنان به پایان رسید و با ورود خون تازه‌ای به زندگی سیاسی کشورش، لبنان در آستانه نقطه عطفی جدید و یک پیروزی واقعی است.

سعد حریری تاکید کرد:« تصمیم من برای کناره‌گیری از شرکت در انتخابات پارلمانی درست بود که ساختارهای سیاسی ناکارآمد را به لرزه در آورده است و این کناره‌گیری به معنای بی‌توجهی نسبت به مسئولیت‌هایمان نیست».

وی در ادامه افزود: «ما جایی می‌مانیم که رویای رفیق حریری وجود دارد و قلب و خانه‌های خود را به روی مردم باز می‌کنیم».

در ماه ژانویه سعد حریری نخست‌وزیر سابق و رهبر برجسته‌ترین ائتلاف اهل‌سنت لبنان از تعلیق فعالیت سیاسی خود و عدم شرکت جریان سیاسی‌اش در انتخابات لبنان خبر داده بود.

بیشتر بخوانید:

اولین واکنش آمریکا به نتایج انتخابات لبنان

منابع آگاه اعلام کردند که با توجه به آخرین نتایج انتخابات وضعیت ائتلاف حزب‌الله منسجم‌تر به‌نظر می‌رسد و احتمالاً شرایط مانند دوره گذشته باشد، بنابراین در شرایطی که میان جریان‌های اصلی مشارکت‌کننده در انتخابات، شیعیان مانند دوره گذشته موفق به کسب کرسی‌های خود شده‌اند در زمان حاضر توجه رسانه‌ها متمرکز بر نتایج انتخابات میان مؤلفه مسیحی و همچنین اهل‌سنت است.

اما درباره مولفه اهل‌سنت و تلاش‌هایی که سفارتخانه عربستان برای پیروزی این مؤلفه در انتخابات انجام داد بررسی اجمالی نتایج آرای سنی‌ها در سراسر لبنان نشان می‌دهد که میزان حضور آنها پای صندوق‌های رأی نسبت به دوره گذشته 15 درصد کاهش یافته است و این تحریم انتخابات توسط سنی‌ها در مناطق عکار، طرابلس، صیدا، بقاع والشوف به‌وضوح قابل مشاهده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد.قم IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 0
    تحریم انتخابات توسط احزاب ناکارامد و خائن به یک کشور بهترین تصمیم اون حزبه.دقیقا اتفاقی که توی ایران بعد از تحربم انتخابات توسط اصلاح طلبان افتاد و کشور دست نیروهای دلسوز و انقلابی افتاده و اتفاقات و جراحی های وسیع اقتصادی به نفع مردم درحال وقوعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس