کد خبر 1375911
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
«محمدبن سلمان» به ابوظبی رفت

ولیعهد عربستان برای تسلیت درگذشت «شیخ خلیفه بن زائد» عازم امارات شد.

به گزارش مشرق، دفتر پادشاهی سعودی روز دوشنبه اعلام کرد، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان برای تسلیت درگذشت «شیخ خلیفه بن زائد»، به دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز، عازم امارات شد.

شیخ خلیفه، رئیس پیشین امارات متحده عربی روز جمعه در سن ۷۳ سالگی درگذشت و «شیخ محمد بن زائد»، روز شنبه پس از جلسه شورای عالی فدرال به عنوان رئیس جدید امارات انتخاب شد.

محمد بن زائد همچنین روز یکشنبه با هیئتی از شاهزادگان سعودی دیدار کرد که این هیئت شامل برخی فرزندان بن سلمان، شاه سعودی نیز بود. شاهزادگان سعودی در این دیدار همچنین انتخاب شیخ محمد را به عنوان رئیس جدید امارات تبریک گفتند و برای او آرزوی موفقیت کردند.

به گزارش مهر، روز گذشته همچنین امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که برای حضور در مراسم بزرگداشت «خلیفه بن زائد آل نهیان» رئیس فقید امارات متحده عربی به این کشور سفر کرده است، حمایت کامل خود را از «محمد بن زائد آل نهیان» به عنوان رئیس جدید امارات اعلام کرد.

ماکرون در صفحه عربی توئیترش با انتشار عکسی از خود در کنار محمد بن زائد در ابوظبی نوشت: برای بزرگداشت شیخ خلیفه بن زائد که به علت ارج نهادن به ارزش‌های انسانی، تسامح و گفتگو مورد احترام همگان بود، در ابوظبی حضور دارم.

رئیس جمهور فرانسه در پایان توئیت خود تأکید کرد: حمایت خود را از برادرِ شیخ خلیفه بن زائد یعنی شیخ محمد بن زائد که به عنوان رئیس جدید امارات انتخاب شده است و همچنین از همه مردم این کشور اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، «شورای عالی اتحاد» به ریاست شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نایب رئیس و نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی در جلسه صبح شنبه، «شیخ محمد بن زائد آل نهیان» را به عنوان رئیس جدید این کشور انتخاب کرد. او جانشین شیخ خلیفه شد که روز جمعه در ۷۳ سالگی درگذشت.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور ریاستی امارات متحده عربی منتشر شد، آمده است که بر اساس اصل ۵۱ قانون اساسی، شیخ محمد بن زائد آل نهیان به اتفاق آرا به عنوان رئیس دولت امارات و جانشین شیخ خلیفه بن زائد آل نهیان انتخاب شد.

شورای عالی اتحاد امارات از ۷ حاکم امارت‌های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس‌الخیمه و ام‌القوین تشکیل شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس