کد خبر 1375875
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
رزمایش پهپادی ارتش جمهوری آذربایجان برگزار شد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش پهپادی جهت ارتقا سطح کیفی نیروها و با استفاده از تجربیات جنگ دوم قره باغ خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شبانگاه دوشنبه به وقت تهران از برگزاری رزمایش پهپادی برای افزایش سطح کیفی نیروهای تحت امر خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در چارچوب این رزمایش، اپراتورهای پهپاد عملیات شناسایی مواضع  زمینی شناسایی زمین در ارتفاعات مختلف، تعیین مختصات اهداف زمینی دشمن و انتقال داده ها به نقاط کنترل انجام دادند.

گزارش شده است که هدف اصلی این رزمایش ارتقای مهارت‌های عملی پرسنل و حفظ آمادگی رزمی بوده است.

خبرگزاری «ترند نیوز» نیز به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش کرد که بر اساس برنامه آموزشی رزمی سال ۲۰۲۲ که توسط  ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان  تصویب شده، هواپیماهای بدون سرنشین پروازهای آموزشی انجام دادند.

بر اساس این گزارش، دانش نظری و عملی نیروها و همچنین توانایی آنها در به کارگیری پهپادها مورد آزمایش قرار گرفت. در بخشی از این رزمایش، خدمه هواپیماهای بدون سرنشین به شناسایی زمینی در ارتفاعات مختلف پرداختند، مختصات اهداف زمینی دشمن فرضی را تعیین و اطلاعات دریافتی را به مراکز کنترل مخابره کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که هدف اصلی این رزمایش که با در نظر گرفتن تجربیات رزمی به دست آمده در جنگ دوم قره باغ بود، ارتقای مهارت‌های عملی خدمه است.

منابع خبری چندی قبل از افزوده شدن نیروی ویژه عملیات هوایی به مرزبانی جمهوری آذربایجان خبر دادند. بر اساس اصلاحات تازه، نیروهای عملیات ویژه هوایی به سرویس مرزبانی جمهوری آذربایجان اضافه شده است.

تاکنون حفظ و کنترل مرزهای جمهوری آذربایجان توسط نیروهای واکنش سریع، گارد ساحلی و کنترل مرزها تامین می‌شده است و اکنون نیروهای ویژه عملیات هوایی به این فهرست اضافه می‌شوند.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی و ترکیه از جمله منابع اصلی تامین پهپادهای ارتش جمهوری آذربایجان هستند و پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه موفقیت‌هایی را در نبرد اخیر باکو علیه ارمنستان کسب کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    19 16
    استان باکو باید به سرزمین مادری بازگردد
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      6 14
      کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
    • وطنم ایران IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 11
      الهام باما کاری نداره ک . اون از ایران خیلی میترسه اگه نمیترسید که نمیرفت ترکیه و پاکستان و اسرائیل رو بیاره. ایران تو منطقه هیشکیو جز خودش نداره. هرچیم متحد داره یا خودش ساخته یا با چنگ و دندون نگهش داشته (مثل سوریه). اما تنهایی جلو تمام محور شرارت وایستاده. رزمایش الهام منظورش ما نبودیم منظور ارمنستان بوده. زیاد حساس نباشید. اون دوست نداره بزرگ ترین زرادخانه موشکی و پهپادی و هم چنین بزرگ ترین نیروی زمینی منطقه باهاش درگیر بشه. مخصوصا چون وسعت سرزمینی و در نتیجه نقاط استراتژیکش هم کمه هر ضربه میتونه براش مهلک باشه
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 1
      برگردد که تار و کمانشان نشان داده نشود یا اینکه از حقوق انسانی خود محروم بشوند. بدبخت اندیشه های ایرانشهری دلیل اصلی واگرایی ملی و عدم برقراری ارتباطات سازنده با کشورهای همسایه می باشد.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 9
      الهام با ما کاری نداره ولی ما با الهام کار داریم. الهام باید بخاطر خیانت به وطنش ایران مجازات بشه
  • UA ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    8 12
    آخی علیف نانازی اسباب بازی هاش رو آورده بیرون. الهام جونی کورودورت چی شد؟
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      13 5
      مظفر پریزیدنت جناب ایلهام علیو وار اولسون
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 5
      بابا ظفر ۳تا کشور افتادین سر ارمنستان۴میلیونی آخرشم هنوز گیر هستید
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    9 12
    زمان موشک های ایران تا هر شهری در خاورمیانه ۷ دقیقه است حتی خلبانهای دشمن فرصت نمیکنند جوراب هایشان را بپوشند که موشکهای ایران با سرعت بیش از 7برابر سرعت صوت مانند پرندگان ابابیل بر سر دشمنان ایران فرو می آید. و سپس نوبت نیروی زمینی روی ‌زمین میرسد که از اقیانوس هند تا مدیترانه فقط ایران است که نیروی کف‌میدان دارد.
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      10 6
      آذربایجان همسایه و دوست ماست..دشمن سازی نکن
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      7 4
      فراموش نکن بسیاری از این خلبان ها تورکان آزربایجانی هستند. هنوز خاطره شیرین بوزقوردهای لشکرکشی به شمال غرب از یاد نرفته است.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 8
      همین ترک های استان تهران برای فتح باکو کفایت میکنیم. نیازی نیست برادران فارس عزیزتر از جانمان به زحمت بیفتند. ما در حفاظت مرزهای شمال غربی عهد خون با مادرمان ایران امضا کرده ایم
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 5
      باکو استان ایران
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 8
    زمان موشک های ایران تا هر شهری در خاورمیانه ۷ دقیقه است حتی خلبانهای دشمن فرصت نمیکنند جوراب هایشان را بپوشند که موشکهای ایران با سرعت بیش از 7برابر سرعت صوت مانند پرندگان ابابیل بر سر دشمنان ایران فرو می آید. و سپس نوبت نیروی زمینی روی ‌زمین میرسد که از اقیانوس هند تا مدیترانه فقط ایران است که نیروی کف‌میدان دارد.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 11
    ایران یک کلمه فارسی نیست بک اسم آذری است از اوستای آذری نوشته زرتشتِ آذری، از سبلان
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 6
      آذری خودش یکی از لهجه های پارسی پهلوی ست. زبان نیست.. ترکی زبان مغولان است
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 3
      امکان نداره آذری ها از نژاد ترک باشند نمیشه ترکمنستان زردپوست چشم بادامی باشه بعد آذری سفید پوست بعد بگی زردپوست و سفید پوست یک‌نژاد هست. (زبان ترکی دلیل نمیشه زبان ها عوض‌میشن شما میتونی یکسال بری کلاس زبان, زبان مصر عربی شده زبان الجزایر فرانسوی هست ولی سیاهپوستها از نژاد فرانسوی نیستند)
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      10:47پارصی و کیردی هم ,زبان سگان هست.آنهم سگ هار و وحشی وقدرنشناس
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    10 14
    استان باکو
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 12
    ترکیه عملا شده مستعمره چین ،قبول نداری وثیقه بنادر ترابوزان ،سامسون ،انتالیا گرو وام و بازپرداخت و سود وام داده ( بیش از ۳ میلیارد دلاری که بانک جهانی در همه گیری کرونا به ترکیه نداد) اما چین وام قرارداد به ترکیه ،هنوزم باور نداری سر قضیه واکسن سینوفارم اویغورهای ترک تحویل چین داد و لال زبانی گرفته نسبت به ظلم اویغورها
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    7 9
    جنوب اکراین و اودسا خاک ایران بوده است و باید به وطن بازگردد
  • NL ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 12
    نخجوان را بگیرید، سپس فراخوان بدهید همین ما ترک‌های‌آذربایجان برای خورد کردن باکو کافی هستیم.
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 6
      در مورد تصرف نخجوان موافقم با شما چون هر چه سریعتر باید تصرف که چه عرض کنم باید توسط ایران آزاد بشه و از اشغال دربیاد اما در مورد خرد کردن باکو با شما موافق نیستم چون درسته که دولت جالبی نداره ولی آنجا برادران و خوهران خونی ما ایرانیان هستن که باید به مام میهن بازگردند.در مورد کردستان عراق و بلوچستان پاکستان هم همینطور.این عزیزان هم باید به مام میهن که همانا فلات ایرانست بازگردند
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      10 2
      ترکان آزربایجانی دیگر اشتباهات تاریخی خود را تکرار نخواند کرد.
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 7
      شیعیان آذری زندانی علیف شده اند‌ و زندان بان ها هم افراد النصر هستند
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 4
      همین ترک های استان تهران برای فتح باکو کفایت میکنیم. نیازی نیست برادران فارس عزیزتر از جانمان به زحمت بیفتند. ما در حفاظت مرزهای شمال غربی عهد خون با مادرمان ایران امضا کرده ایم
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 7
    فقط یک نیروی قدس ایران به تنهایی کشور پهناور داعش را فتح کرد. باکو که شوکولاته
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 2
      احسنت
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 7
    پنیر مجانی فقط در تله موش پیدا میشه----چرا باکو ساده به قرباغ2 رسید؟-----عثمانی، النصره را در باکو ساکن کرد.‌بعد یک نسل قوم سنی وهابی شیعه کش النصره در باکو تولیدمثل میکند و در باکو ادعای شراکت در سرزمین باکو را دارد._____ مردم بادکوبه فزیب خوردید.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      6 5
      تحریف و جعل بخشی از تاریخ شماست. شما با دوستان ارمنی خود شاد باشید. برادری شما برای ما ثابت شده است.
    • علیرضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 2
      استاد جعل و تحریف در دنیا زبانزد هستند پانترکهاست ،فرقی نمی کنه زبان نژاد قومیت و تمدن و تاریخ باشه ،از مذهب و اسلام هم برای پوشش اقدامات خود و تحریک احساسات و عواطف جوانان سو استفاده میکند
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 6
    علیف به مادرش‌ ایران،‌خائن شده است.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 5
    استان باکو
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 2
    فارسِ ایرانی همان سیاوش و ترک ایرانی‌ همان سهراب است.
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 6
    خدا کنه باکو بیرقدار خریده باشه. آرزوی همه ژنرال های جهان اینه که حریفشان بیرقدار داشته باشه. زلنسکی هم که رسما آشغال بودن بیرقدار رو اعلام کرد.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 6
    آذری آریایی هست. . اینجرلیکِ آریایی بر روی صورت ترکیه ساخته شده است. #ترکیه ی حقیر
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    4 6
    ما آذری ها آریایی هستیم. حقارت از سر و روی این تکه زمین بینام و جعلی که به دروغ ترکیه نام نهاده شده میبارد. هنوز‌چند هفته از پابوسی بن‌سلمان نگذشته است.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 6
    درود سیاوشانِ ایران زمین بر سردار فاتح، ژنرال سلیمانی‌ کبیر که کشور داعش را فتح کرد و اداره آن را یه مردم خودشان داد.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 10
    مساحت امپراطوری عثمانی در ۷۰درصد زمان فقط به‌‌اندازه‌ایران کنونی بوده است.
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      11 1
      وسعت امپراتوری گوک تورک 11.5 میلیون کیلومتر مربع بود یعنی تقریبا اندازه روسیه امروزی
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 1
      ما آذری ها آریایی هستیم.وسعت امپراطوری های آریایی مانند امپراطوری انگلستان که خورشید در آن غروب نمیکرد و‌امپراطوری پرتغال روم باستان و امپراطوری هخامنشی
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 4
    جنوب اکراین و اودسا اولین بار توسط ایرانیان به تمدن رسیده است و قسمتی از خاک ایران بوده است. وبه زودی به خاک ایران باز میگردد.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 4
    با فرار آمریکا و سپس خروج روسیه از سوریه و جایگزین شدن ایرانیان در پادگان های روسیه، به زودی ایران پر سوریه تاجگذاری خواهد کرد.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 6
    آذری ها هم آریایی هستند. وقتی از آریایی صحبت میکنی داری از تمدن های بزرگ آریایی ایران، روسیه، اکراین، امریکا، انگلیس،‌اسپانیا، استرالیا، پرتغال و ... صحبت میکنی، برو نقشه آریایی ها را در اینترنت ببین و با نقشه دروغین باغچه ترک هم مقایسه کن______ من آذری هم از قوم پرشکوه آریایی ی ماد اولین امپراطوری بشر مدرن هستیم
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 9
    علیف اصلیتی ایرلندی دارد.
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 3
      I love Ireland
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 5
    ناموس آذری و فارس انقدر بی ارزش نیست که انتقام آن را فراموش کنیم. روزی در کاخ های انکارا بالای سر شما نژادپرستها خواهیم آمد و مجازات خواهید شد.
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 2
      بله درست است تفاوت آذری با تورک هم همین است.
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 5
    در تاریخ میخوانیم ارتش بزرگ عثمانی با 300 هزار نیرو وارد ایران شده بود و به سمت تصرف و تخریب خانقاه اردبیل و اشغال کامل منطقه شمالغربی ایران میرفت شاه عباس کبیر به بهانه شکار از اصفهان مخفیانه خارج شد و ارتش ایران از فارس و اصفهان بسمت اذربایجان مخفیانه حرکت کردند ارتش ایران در دشت سراب به ارتش عثمانی رسید جنگ شروع شد قزلباشها با رشادت میجنگیدند در این حین سواران شقاقی از سراب رسیدند و به کمک ارتش ایران امدند ارتش عثمانی مضمحل شده روی به گریز نهاد و ایران توانست دوباره استیلای خود بر ارمنستان و قفقاز و وان را تثبیت کند
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 5
    قتل عام اذری ها بدست عثمانی یک هولوکاست عظیم است. آنها آذری ها را میکشتند مالشان را میبردند. و تجاوز.تا اینکه سیمرغ پرواز کرد و به فرمانده ای شاه عباس‌ شیعه لشگری از اقوام ایرانی از اصفهان برای نجات آذری ها حرکت کرد. ____ لشکر ایران در دفاع از ناموس ایران ناموس آذری جنگیدند کشته شدند و باز دوباره جمع شدند. خون ریخته شد خون ریخته شد خون اصفهانی آذری کرمانی و..... خون ریخته شد خون ایرانی. تا بالاخره آذری در چتر امنیت مادرمان ایران قرار گرفت.
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 3
      یالانچیا لعنت.
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    9 5
    شهدای چالدران را یادمان رفته؟ کشتارهای عثمانی از ما آذری ها را یادتان رفته؟ تابالاخره شاه عباس مجبور شد با لشگری از همه اقوام از اصفهان به کمک اذری ها بیاید؟ _____ درست است که در جنگ عراق همه ایران به خوزستان ریختند برای کمک ولی قبل آن در جنگ های چالدران و بعد آن هم همه ایران برای کمک به آذربایجان آمدند و جان دادند و خون دادند برای حفاظت ناموس آذری از دست ترکان عثمانی
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    9 6
    کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود."
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      4 1
      در شبکه TRT می توانید به سریال آلپ ارسلان نگاه کنید.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      12 6
      در سریال ترکی محمد فاتح کتاب مثنوی مولانا رو نشون میده به‌طرف میگه این یک‌کتاب هست ولی زبانش مرموز است و کسی نمیداند.____ سریال سازهای دروغگوی ترکیه‌نمیدانند زبان فارسی زبان رسمی عثمانی بوده؟ و‌قبل از آن زیان رسمی دربار سلجوقی بوده؟ _____ تاریخ را از سریال جعلیِ کشورِ جعلیِ ترکیه باد میگیری؟
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 3
    خاندان های باستانی ایرانی: آذری ها از فرزندان دو خاندان سلطنتی باستانی ایران یعنی خاندان«وراز» و خاندان «زیک» هستند که بعدها ترک زبان شده اند.
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 5
      این بیانگر قدرت زبان ترکی می باشد. شما هم ترکی یاد بگیرید آن را ترجیح خواهید داد.
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      6 0
      تورک ها خودشان کجا رفته اند؟
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      6 1
      ترک های زردپوست الان در کشور ترکمنستان و‌ازبکستان و قرقیزستان فراوان هستند
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      7 1
      مصری ها هم عرب زبان شده اند
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    9 4
    پدر بزرگ من حرفی خودش به من گفت که سینه به سینه بهش رسیده بود اون گفت زن عمو پدر پدر نمیدونم چندم اجدادیت رو عثمانی گرفت و برد و ما هیچ وقت ازش باخبر نشدیم.___ ای اردوغان و ای پانترک بدان که من ترک زبانم ولی اگر لازم باشد زبانم را از بیخ قطع میکنم با آن خنجری میسازم و بر سینه تو و فرزندان عثمانی قرو میکنم.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    10 3
    بیرقدار در اوکراین شکست بدی خورد.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    12 0
    آذربايجان در این رزمایش از پهباد بومی‌ هم استفاده کرد (ایتی گوان)
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    7 3
    شاه اسماعیل همچنان خشم آلود گفت: این جان بازی تنها از من ساخته است. من امروز بینی این سلطان سلیم را بخاک میمالم. من با همین شمشیر توپهای غرنده او را از کار می اندازم....... ((آه ای شاه آذرنشانِ ایران، انتقام خون تو و اجدادمان را از عثمانی میگیریم.))
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    7 2
    در این هنگام بود که اسفندیار خان طالشی بسوی پادشاه ایران تاخت و فریاد کشید: ای شاه ایرانمان، مردان مردان طالش اجازه نبرد میخواهند. __ شاه اسماعیل آذریِ ایرانی، نگاهی به جانب او افکند و سکوت کرد... عثمانی با توپهایشان درحال کشتار ایرانیان بودند. ___ ((شاه اسماعیل بنام سکوت مظلومانه ات اکنون در قرن ۲۱ ایرانیان آذرنشان انتقامت را از اردوغان و عثمانی خواهیم گرفت.))
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 6
      اسفندیار خان؟ خان مخصوص ترک هاست
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 0
      خان یک کلمه مغولی است
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 3
    ایران در حوزه دانش به دانش هایی رسیده که ناشناخته هست و میتونم بگم همه چی رو دگرگون میکنه و جنگنده و پهپاد و سلاح های عادی الان از رده خارج میشن دانش پلاسما دانشی فراتر از دانش اتمی است دیگه آمریکا که هیچی با کل نوچه هاش رو هم حریف ایران نمیشن اختلاف به قدری زیاده که دو روز هم دوام نمیارن و این تکنولوژی به قدری پیشرفته هست که میتونه جهشی ایجاد کنه که یکی دو قرن از بقیه جلو بیوفتیم رونماییش تمام دنیا رو به هم میریزه خود آمریکا میدونه و اشاره کردن بهش یکی از دلایلش هم نشوندن پهپاد آرکیو۱۷۰ هست که اگه تحقیق کنید میفهمین که با تکنولوژی عادی و هک و این چیزا غیر قابل انجامه و آمریکا خودش شبیه سازی کرده گرفتن اون پهپاد رو اما موفق نشدن و اسناد دیگه هم هست و بارها هم به سلاح های سری و ناشناخته اشاره شده
  • NL ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 4
    خون به پا خواهد شد و‌قفقاز و‌آنکارا‌ جلوی‌ مادرمان‌ایران زانو خواهد زد.
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 1
      بله حق با شماست همانطور که در جنگ های ایران و روس شاهد بودیم چه لشکرهایی از کرمان، یزد، خوزستان و سایر مناطق مرکزی کشور راهی آزربایجان شدند. چه ادبیاتی و چه کتاب هایی توسط این عزیزان از مشاهدات خود باقی مانده است. آن شهامت ها انسان را یاد رشادت های لشکر عاشورا و ۲۱ حمزه می اندازد که چطور از آزربایجان به خوزستان رفتند.
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 0
      تروریست پژاکی مادر شما کوه تشریف داره
  • NL ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    19 2
    درست ۳هفته بعد از‌اینکه‌زلنسکی‌پهباد بیرقدار را‌آشغال نامید‌ باکوی‌ فریب‌خوره‌ مانور‌ برگذار کرده.‌حتی‌عراق‌هم‌بیرقدار را نخرید.
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    8 5
    جمهوری بادکوبه
  • CA ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    8 2
    خوبه تسلیحات رو جمع و نگه داری کنید شاید روزی به دردمان بخوره.
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    12 3
    یاشاسین آزربایجان
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      11 3
      // آذر= آتش // بایجان=پایگاه //در عربی ب=پ و گ=ج // آذربایجان=پایگاه آتش/ آذری ها خانواده سلطنتی آریایی ایرانی زرتشتی بودند که مسئول محتفظت از آتش اهورایی در سبلان را به عهده داشتند.
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      8 2
      آذربایجان رو با ذ بنویس وطن فروش، ناموس فروش، مادرفروش
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      8 7
      بله آذری ها نگهبان آتش بودند. آن ها با ما تورکان آزربایجانی فرق دارند. ما تورک ها حالا ساکن آزربایجان هستیم و با آذری ها هم زیاد رابطه خوبی نداریم. آن ها را جاسوس و مانقورد می شناسیم.
    • رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      10 2
      ما پانطورکها را جاسوس و ستون پنجم ترکیه میدانیم
    • بیشتر بدانیم US ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      6 0
      خزر ها تلاش بسیار زیادی کردن تا آزر ها رو از اسارت ساسانیان خارج کنن و تاحدودی هم موفق شدن ولی بعد ها وقتی ارتش خزر با اسلاو ها درگیر شد ساسانیان از فرصت استفاده و تا دربند پیشروی کردن و از ترس‌ ارتش خزر شروع به ساخت دیوار بزرگ دربند کردن. البته ساسانیان مردم غیرنظامی را هرگز مورد ظلم قرار نمیدادن. جالب است بدانید خزر ها بعد از سقوط ساسانیان با سه امپراتوری راشدون اموی و عباسی جنگیدن ولی تسلیم هیچکدام از این ها نشدن.خزر سرانجام توسط اسلاو های شرقی بعد از فتح شهر آتیل (پایتخت خزر) سقوط کرد. مشرق چاپ کن تا تو هم شریک یاد دادن علم باشی.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 6
      بیچاره ما خود تورکیه هستیم
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      6 1
      ترکی اصیل زردپوست است مقل ازبک ها
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      7 0
      ما آذری ها اراده کرده ایم زبان ترکان را برداریم. ممکن است روزی اراده کنیم سرزمین هایشان را هم برداریم.(آذری آریایی است)
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      8 3
      پانترک یعنی کسی که نزاد ترک را میپرستند. ولی ایرانیان خدا را میپرستند
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    8 3
    همه رو با تیرکمون مگسی میندازیم
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      3 3
      بله در جنگ ایران و عراق دیدیم
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    5 5
    جایی به نام جمهوری آذربایجان وجود ندارد بلکه استان باکو ایران درست است
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      11 5
      واقعا این پان ایرانیست کار پان ترک ها را راحت کردند، دمشون گرم. با اراجیف خود حماقتشان را بیشتر نشان می دهند. دیگر نیاز به اثبات ندارند.
    • تقی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      8 2
      داره تاریخ باکو شرح میده ،تو یوتیوب ویدیویی ( آپارات موجوده) بود از بازدید الهام از موزه و کتابخانه تاریخی باکو ،هرچه نگاه نقشه تاریخی آران و شروان کرد تا نام آذربایجان پیدا کنه ندید ،چه قدر پانترکا بدبختند
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      7 1
      ترک های تاجدار همه پان ایرانیست بوده اند مثل اقامحمدخان قاجار که مرزهای ایران را تا گرجستان برد
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 0
      آذربایجان یکی از باستانی ترین نام ها در تاریخ است. ولی شمال ارس خودش اسم دارد و همیشه شروان بوده است.
    • بیشتر بدانیم IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      6 0
      شمال رود ارس نامش آلبانیا یا آلپانیای قفقاز بوده است نام رشته کوه های آلپ در اروپا هم برگرفته از آن هست و به معنی شجاع میباشد مانند (آلپ ارسلان) نام آلپانیا در اون منطقه همانند نام آذربايجان در جنوب رود ارس قدمتی هزاران ساله دارد . جالبه بدونید نام آلپانیا از امپراتوری ماد هم قدیمی تر هست چه برسد به هخامنشی و ساسانی. (ویکی پدیا)
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 1
    البته عثمان یکم،‌محمد فاتح و ارطغرل همگی در ایران متولد شده اند و ایرانی الاصل هستند.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    6 0
    ایران در باکو مشغول تعلیم سربازان اذری بود علیف ایران را اخراج کرد. ایرانیان در قرباغ۱ شهید داده اند ولی ترکیه در قرباغ۲ گروه النصره را وارد کرد
    • ناشناس IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      2 0
      ایران در قره باغ 1 مشغول کودتا کردن و بر سرکار آوردن یک حکومت اسلامی بود که اخراج شد و بعد از اخراج تمام اطلاعات طرف آذربایجان را به ارمنستان دادند این رو پاشینیان اقرار کرد که اگر ایران نبود نبرد اول قره باغ رو ما نمیبردیم. ادعای النصره هیچ وقت اثبات نشد و چند بار خبرنگار ایرانی برای ادعای بدون سند تحقیر شد چندتا فیلم از یک عرب سند نمیشود همین الان بنده صدتا از این فیلم ها میتونم علیه هر کشوری درست کنم
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 1
    در زمان حملات عثمانی آذربایجان را تنها گذاشت
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    10 3
    من خودم هم ترکی بلدم هم فارسی ولی بنظرم ما آذری ها اجدادمون ترک نبوده ولی فارس هم نبوده بلکه زبانی باستانی بنام پهلوی داشته و فارس ها هم زبان قبلی شون پهلوی بوده برای همینه که فارس و آذری امقدر شبیه هم هستیم.
    • بیشتر بدانیم IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      5 1
      چرا نظر وقتی میشه اثبات کرد. مردم آذربایجان از طوایف ترک هستن. میدونی دلیل اصلی تجزیه گوک ترک به خانات غربی و خانات شرقی چی بود؟ مردم خانات غربی سفید پوست بودن و مردم خانات شرقی زرد پوست و این عامل اصلی تجزیه بود بعد از شکست خانات غربی از خانات شرقی گوک ترک. مردم خانات شرقی به مناطق خانات غربی مهاجرت کردن و خانات شرقی بعد ها به دست چینی ها و مغول ها افتاد البته مهاجرت اونها بیشتر به شرق خزر بود و غرب خزر اغلب مردم خانات غربی بودن جمعیت ارتش ترک اون زمان از ارتش چین بیشتر بود ولی ترک ها الان جمعیت کمی نسبت به چینی ها دارن میدونی چرا؟ چون 70 درصدشون یا تبدیل به روس شدن (مانند بسیاری از مردم روسیه و اوکراین که سفید پوست ولی سیاه مو هستن درحالی که اسلاو ها مو های زرد دارن) یا هندی یا ایرانی و عرب
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 2
      امکان نداره آذری ها از نژاد ترک باشند نمیشه ترکمنستان زردپوست چشم بادامی باشه بعد آذری سفید پوست بعد بگی زردپوست و سفید پوست یک‌نژاد هست. (زبان ترکی دلیل نمیشه زبان ها عوض‌میشن شما میتونی یکسال بری کلاس زبان, زبان مصر عربی شده زبان الجزایر فرانسوی هست ولی سیاهپوستها از نژاد فرانسوی نیستند)
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      0 1
      ترک زردپوست هست. اینکه در قدیم یک عده سفیدپوست ترکی حرف میزدند دلیل نمیشه. قوم‌بزرگ کاسی ها نمونه از ایرانی تبارهای سفیدپوستی هستند که اکثرا ترک زبان شده اند.
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 5
    طرف اومده یکدفعه به شروان گفته آذربایجان. خب اگه اینطوری هست که از فردا به کشور استرالیا هم میگیم آذربایجان و‌کلی ذوق میکنیم.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 3
    بجای چرت و پرت های جعل سند ترکیه‌کافیست بری در آینه نگاه کنی ببینی چظم‌بادامی (مثل ازبک ها) هستی؟ اگر‌ چشم بادامی بودی اونوقت شاید ترک‌باشی
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      1 2
      بجای چرت و پرت های جعل سند ترکیه‌کافیست بری در آینه نگاه کنی ببینی چشم‌ بادامی (مثل ازبک ها) هستی؟ اگر‌ چشم بادامی بودی اونوقت شاید ترک‌باشی
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 4
    ما آذری ها آریایی هستیم.وسعت امپراطوری های آریایی مانند امپراطوری انگلستان که خورشید در آن غروب نمیکرد و‌امپراطوری پرتغال روم باستان و امپراطوری مادِ آذری، امپراطوری هخامنشی
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 6
    ترکیه عملا شده مستعمره چین ،قبول نداری وثیقه بنادر ترابوزان ،سامسون ،انتالیا گرو وام و بازپرداخت و سود وام داده ( بیش از ۳ میلیارد دلاری که بانک جهانی در همه گیری کرونا به ترکیه نداد) اما چین وام قرارداد به ترکیه ،هنوزم باور نداری سر قضیه واکسن سینوفارم اویغورهای ترک تحویل چین داد و لال زبانی گرفته نسبت به ظلم اویغورها
  • United state of turan NL ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 4
    یاوه گویان پارس زبان توجه کنید که فقط ۲۰ عدد از پهپادهای تورک ۱۲۰۰ عدد از تانک‌های بابای شما روسیه رو نابود کرد یعنی به اندازه کل ارتش فکستنی شما ، به زر مفت زدن جرات دارید با ترکیه مستقیم وارد جنگ شوید. با یاری ارتش قهرمان ترکیه شما رو پرچم می کنیم
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹ چشم استاد هرچی شما بگی فقط اگه جرعتشو داشتی از قند شکن استفاده نمیکردی خخخ
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    الا ای تهرانیا انصاف کن.
  • ازربایجان تورک IQ ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    از کامنتها معلومه که ماشالله هموطنان دری زبان بدجوری از پیروزی مسلمانان در جنک با عرمنیهایه همنژاد و کثیف و نجس و خوک خور دارن میسوزن و اب رو هم اشتباهی دارن به جایه اینکه به اون جا بریزن به جاهایه دیگه میریزن خخخخخخخ و شکر از زیره مسلمانان اون منطقه میخورن خخخخخخ درگیری با کشور و ارتش قدرتمند ازربایجان درگیری با دومین ارتش ناتو و با ارتش تا دندان مسلح تورکیه و ارتش کاملا مکانیزه و مدرن تورکها هستش و عاقبتش هم از همین الان معلومه پس بعضیها اگه یه نخود عقل داشته باشن عرعر اضافی نمیکنن
  • ازربایجان تورک اصیل است IQ ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    در جواب وطنم ایران ...وطن پرست مجازی هواپیماهایه ارتش بدون درگیری با کشوری در حالت معمولی دارن سقوط میکنن و در هر کشوری نیرویه هوایی گل سرسبد ارتش ان کشور است و ما با تجهیزات فرسوده ای ٦٠سال پیش نمیتونیم با طالبانم بجنگیم پس ابتدا مطالعه کن بعد حرف بزن دوما ارتش ازربایجان دارایه سیستم پدافند هوایی ارو٣یا پیکان ٣ هستش که حتی موشکهایه بالستیک امریکها رو هم میتونه رهگیری و نابود کنه چه برسه به موشک زلزال😄😄😄😄😄😄😄کاش کمی اندازه ای حداقل یه نخود عقل داشتی ابله احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس