۸ درصد باقیمانده از ظرفیت کاروان‌های حج با اعلام اولویت‌های بعدی

با پر شدن ۹۲ درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع پیش رو، برای ۸ درصد باقیمانده اولویت‌های بعدی اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز دوشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپست حجاج ایرانی در سالن وحدت بعثه برگزار شد، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب افزود که تکمیل ظرفیت باقیمانده از میان استان‌هایی که درخواست دارند و اولویت‌های بعدی زائران حج ۹۹ که هزینه سفر را کامل واریز کرده اند صورت خواهد گرفت.

اکبر رضایی از آغاز جلسات آموزشی کارگزاران و انجام معاینات پزشکی زائران در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: براساس اعلام هواپیمایی، بدلیل برخی تعمیرات و ضرورت ایمنی پرواز دو ایستگاه از مجموع ۱۹ ایستگاه پروازی در نظر گرفته شده برای انتقال زائران به عربستان آماده بهره برداری نخواهد بود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین برای تسهیل در اعزام شماری از زائرانی که سال ۹۹ هزینه سفر خود را پرداخت کرده اند، چند پیشنهاد مطرح کرد که با توصیه‌های سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص برخی موارد جمع بندی صورت گرفت و نهایی شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز خواست که تمامی روحانیون کاروان‌های حج سال ۱۴۰۱ تا هفته آینده مشخص شوند و هیچ کاروانی بدون روحانی نماند.

در ادامه این جلسه محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در مورد اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی شبکه اجتماعی زیارت ویژه کارکنان، کارگزاران و زائران مجموعه حج و زیارت توضیحاتی داد و حجت الاسلام والمسلمین نواب از مسئولان ذی ربط در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت خواست که در نشستی مشترک در خصوص انتخاب شبکه اجتماعی مناسب تصمیم گیری و نتیجه را به شورا منعکس کنند.

در این جلسه همچنین سید صادق حسینی به محورهای مطرح شده در نشست روز گذشته مسئولان حج و زیارت درجمع اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در خصوص سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه و حج تمتع ۱۴۰۱ اشاره و سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد که به سوالات مطرح شده در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی و فرهنگی توضیح و تاکید شود که بعثه با تمام توان مسئولیت‌های خود را انجام داده و خواهد داد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین نواب درابتدای این جلسه با گرامیداشت شهادت حضرت حمزه عموی پیامبر، به مجاهدت‌ها و فداکاری‌های آن حضرت در حمایت و پشتیبانی از رسول مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: شهادت جناب حمزه برای پیامبر بسیار سخت بود و آن حضرت از پیکر مثله شده عموی بزرگوارشان در احد بعنوان تلخ‌ترین صحنه در دوره زندگی شأن یاد کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: در تاریخ شاهد حضورخواص مؤمنین در کنار پیامبر و افراد دنیا طلب هستیم که بدنبال منافع مادی بودند و این دو جریان در طول تاریخ تا امروز هم وجود داشته است.

گفتنی است: نام نویسی از اولویت‌های جدید قراراست بر اساس ظرفیت استان‌ها در سایت به آدرس tamatoreserve.haj.ir انجام شود.

در حج تمتع ۱۴۰۱ حدود ۳۹ هزار و ۶۵۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند و روند ثبت نام از ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس