کد خبر 1375699
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
اعزام موشک‌های اتمی روسیه به مرز با فنلاند

یک رسانه‌ انگلیسی مدعی شد که یگان‌ موشک‌های اتمی روسیه در حال عزیمت به مرز با فنلاند هستند.

به گزارش مشرق، یک رسانه انگلیسی روز دوشنبه مدعی شد که یگان‌های موشکی روسیه با قابلیت حمل کلاهک اتمی به سمت مرز این کشور با فنلاند حرکت کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «میرر» ویدئویی که روز دوشنبه منتشر شد، استقرار یگان موشک‌های متحرک «اسکندر» را نشان می‌دهد که ظاهراً از یک بزرگراه  به سمت مرز فنلاند در حال تردد هستند.

این فیلم بلافاصله پس از آن منتشر شد که هلسینکی رسماً پیشنهاد خود را برای پیوستن به ناتو اعلام کرد، اقدامی که «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهور روسیه مدت‌ها با آن مخالف بود. گفته می‌شود که هفت سامانه موشکی بالستیک اسکندر در راه رسیدن به شهر مرزی روسیه با  فنلاند هستند.

تلویزیون دولتی روسیه پیشتر گفته بود که در صورتی که کشورهای شمال اروپا، فنلاند و سوئد پایگاه‌های نظامی خود را در خاک خود ایجاد کنند، مسکو تسلیحات اتمی را در مرزهای اروپایی خود مستقر خواهد کرد.

به نوشته روزنامه میرر، یک یگان کامل از موشک‌های اسکندر به سمت «وایبورگ» در حال حرکت هستند.

 یک مقام ارشد پارلمانی روسیه  روز یکشنبه  از تقویت خطوط مرزی روسیه در صورت پیوستن فنلاند به ناتو خبر داد.«ویکتور بونداروف» رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه  گفت که در صورت پیوستن فنلاند به ناتو،  روسیه با ارسال نظامیان خود به مرز، این مناطق را تقویت خواهد کرد.

طرح فنلاند برای درخواست عضویت در ناتو روز پنجشنبه گذشته اعلام شد. تصمیم فنلاند برای عضویت در  ناتو جبهه جدیدی را در پرونده تقابل میان روسیه و غرب گشوده است؛ فنلاند به عنوان یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی، حدود هزار کیلومتر مرز با روسیه داشته و اولین کشور دارای مرز مشترک با این کشور محسوب می‌شود که قرار است در ناتو عضویت پیدا کند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل پیش از این هشدار داد عضویت فنلاند و سوئد در ناتو و حضور نظامی این ائتلاف در این دو کشور سبب می‌شود که قلمروی سوئد و فنلاند به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدمرتضی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    5 1
    کسی که تهدید وجود اسرائیل و امریکا را در حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه غربی درک نکنه راجب این اتفاق شرق وشمال اروپا هیچی درک نمیکنه چون اصلا چیزی به نام تهدید کشور امنیت ملی نمیفهمه
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 1
    خدا کنه بمب اتم در هیچ کجا منفجر نکنند وگرنه تر و خشک به پای هم می سوزند.
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      4 0
      با این برنامه ای که آمریکا پیش گرفت، از 10سال پیش دام رو برای روسیه پهن کردن، از کجا معلوم نخواد برای بمب اتم انداختن روسیه تو اروپا و درگیری بیشتر نقشه ای نداشته باشه،
  • GB ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    5 6
    مرگ بر پوتین
  • یاسر IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    6 3
    درود بر پوتین
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 0
    من طرفدار پوتین نیستم ولی به کسانی که نظر میدن و میگن مرگ بر پوتین میگم من اگر همسایه آنها باشم و بخواهم در کنار محل زندگی یعنی خانه یا آپارتمانشان لانه و محل پرورش مار و عقرب و رطیل ایجاد کنم آیا اجازه میدن؟ آیا شبها می توانن راحت بخوابند؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    اولین شلیک آخرین شلیک خواهد بود لی لی پوتین خودش هم اینو خوب می دونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس