کد خبر 1375627
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
طالبان

منابع محلی در شهرستان «امام صاحب» ولایت «قندوز» از درگیری طالبان و نیروهای مرزی تاجیکستان خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع محلی در شهرستان «امام صاحب» ولایت «قندوز» اعلام کردند که طالبان و نیروهای مرزی تاجیکستان در نزدیکی گذرگاه مرزی «شیرخان» درگیر شدند.

منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که این درگیری در پی تنش لفظی میان نیروهای مرزی تاجیکستان و طالبان رخ  داد.

وی با اظهار اینکه نخست طالبان اقدام به تیراندازی کردند، افزود که درگیری‌های دو طرف بمدت 4 ساعت ادامه داشت.

تاکنون مقامات طالبان و تاجیکستان در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان پیش از این با تاکید بر لزوم روابط حسنه با همه کشورها گفته بود که داشتن روابط خوب بر امنیت منطقه تاثیر مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید

جنگ فراموش شده افغانستان؛ درگیری بین طالبان و داعش شاخه خوراسان

وی گفته بود: «موضع حکومت ما این است که با تمام کشورهای همسایه روابط خوب داشته باشد، می‌خواهد که با همه همکار باشد چه در بخش اقتصادی، داد و ستد تجاری، چه در بخش ترانزیت و رفت و بازگشت افغان‌ها».

مجاهد در گفت‌وگو با «رادیو آزادی» تصریح کرده بود: روابط خوب بر امنیت منطقه تاثیر مستقیم دارد، ما می‌خواهیم با همه کشورها بخصوص تاجیکستان در بخش تجارت و دیگر بخش‌هایی دوشنبه نگران آن است، روابط خوب داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 5
    آمریکایی ها یانکی ها بی جهت و بدون دلیل نبود افغانستان رو تخلیه و تحویل گروه تروریستی طالبان دادن قطعا" یانکی ها اربابان همه تروریست های منطقه منجمله طالبان و حقانی ها هستند و خواهان آرامش و امنیت در منطقه ما نیستند هیچ کسی بهتر از تروریست های طالبان و حقانی نمی توانست ماموریت آمریکایی ها رو 4 به این خوبی انجام دهد طی این شش هفت ماه گذشته افغانستان انفجار و انتحار بوده مرزهای افغانستان با ایران و تاجکستان و ازبکستان پاکستان هم از این نوع درگیری های وحوش طالب و حقانی بوده !!! الان عده ای اوغان طالب پرست قوم پرست تکفیری زیر کامنت من مشغول تکفیر ترور و انتحار مجازی من خواهند شد ... مرگ بر آمریکا مرگ بر صهیونیسم منبع تغذیه همه این تروریست ها
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 4
    وقتی یک گروه افراطی تروریستی غار نشین بشه حاکم افغانستان نتیجه بهتر از این هم نخواهد بود تازه اولش ... بگذارید این وحوش طالب و حقانی قدرت بگیرند کل منطقه رو با انتحاری های طالب و حقانی کل منطقه رو نا امن خواهند کرد ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس