گل‌محمدی چگونه متهم ردیف اول شد؟/ استعفا و «مرغی» که یک پا داشت!

هر چند قرار نیست یک تیم همیشه قهرمان باشد اما از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس پس از پنج دوره متوالی عواملی داشت که سرمربی سرخپوشان و رفتارها و تفکراتی که داشت یکی از این عوامل است.

به گزارش مشرق، هفته‌های پایانی رقابت‌های بیست و یکمین دوره لیگ برتر دیگر رنگ و بوی رقابت برای پرسپولیس ندارد. آنها پس از پنج قهرمانی متوالی این بازی‌ها جام را به استقلال دادند تا رقیب سنتی در سه هفته مانده به پایان مسابقات به هدف خود پس از ۱۰ سال برسد.

نگاهی گذرا به عملکرد سرخپوشان نشان می‌دهد پرسپولیس علاوه بر مشکلات تکراری مدیریتی با حاشیه‌های فراوان در داخل تیم نیز روبرو شد تا یحیی گل‌محمدی در سیبل انتقادات قرار بگیرد. این در حالی است که سرمربی سرخپوشان به تنهایی عامل از دست رفتن این موفقیت نیست و عوامل دیگری هم وجود دارد. با این حال فعلا از نگاه هواداران گل محمدی مقصر شماره یک و متهم اول است.

خداحافظی ناگهانی سمیعی با کوه ابهام

پرسپولیس در حالی فصل را شروع کرد که مدیرعامل نداشت. این باشگاه پس از قهرمانی پنجم خود با خداحافظی پر از ابهام جعفر سمیعی روبرو شد. مدیرعامل وقت پرسپولیس که ابهاماتی درباره گردش مالی باشگاه نظیر قرض‌های گرفته شده که مثل مدیران قبلی شفاف سازی در مورد آنها صورت نگرفت، در حالی از پرسپولیس رفت که بازیکنان تأثیرگذاری همچون محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی و شهریار مغانلو را به راحتی از دست داد.

گل‌محمدی چگونه متهم ردیف اول شد؟/ استعفا و «مرغی» که یک پا داشت!

جعفر سمیعی مدیرعامل پیشین سرخپوشان در سکوت آمد و در سکوت رفت

ناچاری یحیی برای خریدهای بد!

سمیعی نه تنها نتوانست مانع از جدایی بازیکنان ملی پوش تیم شود بلکه در خریدهای پرسپولیس نیز عملکردی غیر قابل قبول داشت. این باشگاه با اسامی همچون دانیال اسماعیلی فر و سجاد شهباززاده در فضای مجازی پیش رفت اما در واقعیت بازیکنانی همچون علی نعمتی، علیرضا ابراهیمی، حامد پاکدل و رضا اسدی را گرفت. بازیکنانی که غیر از اسدی هیچ یک اولویت یحیی نبودند تا سرمربی تیم چاره‌ای جز پذیرش آنها نداشته باشد.

گل محمدی در ادامه وقتی فهمید خلأ بازیکنان اصلی با این تازه واردها پر شدنی نیست سراغ منوچهر صفروف و وحدت هنانوف رفت تا دو بازیکن تاجیک به پرسپولیس بیایند.

بیشتر بخوانید:

حداقل ۱۰ بازیکن پرسپولیس باید بروند

پنجره‌های همیشه بسته

سرمربی پرسپولیس برخلاف همتای استقلالی خود مجبور بود با خریدهای تابستانی فصل را آغاز کند. سرخپوشان به دلیل عدم پرداخت مطالبات خارجی‌های پیشین خود نظیر گابریل کالدرون و دستیارانش بار دیگر با پنجره بسته در نقل و انتقالات روبرو شدند تا خبری از جذب مهاجم با کیفیت خارجی نباشد.

سرپرست مدیرعامل نشد

مجید صدری پس از استعفای جعفر سمیعی سرپرستی باشگاه بر عهده گرفت. او تمام تلاش خود را برای گرفتن حکم مدیرعاملی باشگاه نیز کرد اما هیچ یک مورد قبول وزیر ورزش قرار نگرفت تا حمید سجادی پس از تسویه باشگاه با کالدرون تصمیم به کنار گذاشتن او بگیرد. عدم ثبات مدیریتی موضوعی تکراری برای قهرمان پنج دوره متوالی رقابت‌های لیگ برتر بود تا تأثیر خود را در عدم صعود دوباره سرخ‌ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا بگذارد.

گل‌محمدی چگونه متهم ردیف اول شد؟/ استعفا و «مرغی» که یک پا داشت!

مجید صدری تلاش زیادی کرد تا مدیرعامل شود اما «پول» هم نتوانست «سرپرستی» او را تغییر دهد

استعفا پشت استعفا

چرخه باطل بی ثباتی مدیریت در پرسپولیس با اتفاقی جدید در این تیم همراه بود. یحیی گل محمدی هر بار از مشکلات تیم ناراحت می‌شد استعفا می‌داد. سرمربی سرخپوشان پایتخت در طول فصل دو بار از جایگاه خود کناره‌گیری کرد تا نشان دهد چقدر فشار تحمل می‌کند. اولین استعفای یحیی مهم‌ترین استعفای او بود. گل محمدی نه تنها استعفا داد بلکه موبایل خود را هم خاموش کرد تا سفر با خانواده در اولویت سرمربی تیم باشد. رضا درویش نیز که به تازگی مدیرعاملی باشگاه را پذیرفته بود چاره‌ای جز حفظ این مربی نداشت تا گل محمدی پس از چند روز قهر و استعفا در تمرینات حاضر شود.

یحیی شبیه همه جز خود!

گل محمدی زیر بار فشار انتقادات دیگر نمی‌توانست خود را به خوبی کنترل کند. او با هر اشتباه داوری آنها را مقصر می‌دانست. اوج رفتارهای پرحاشیه او درگیری فیزیکی با سید مهدی سید علی داور دربی برگشت فصل جاری بود. تساوی یک - یک پرسپولیس با استقلال باعث شد تا سید علی مقصر اصلی این نتیجه لقب بگیرد و یحیی گل محمدی برای ۶ جلسه (۴ جلسه قطعی دو جلسه تعلیقی) محروم شود.

حمایت بی معنی از اشتباهات

سرمربی پرسپولیس مفهوم حمایت از بازیکنان خودی را به اشتباه در رختکن تیم تعبیر کرده بود. عیسی آل کثیر با پارگی رباط صلیبی خود در دور رفت رقابت‌ها روبرو شد اما با لجبازی و سرکشی در امور پزشکی زیر تیغ جراحی با ۴ ماه تأخیر رفت. با این حال گل محمدی باز هم برخورد انضباطی با او نداشت.

او در مقابل اعتراض مدیریت باشگاه به عملکرد بدنسازی کادر فنی نیز به حمایت از مظاهر رحیم پور مربی بدنساز تیم پرداخت اما حاضر نشد مصدومیت‌های متوالی وحید امیری، میلاد سرلک، سید جلال حسینی، عیسی آل‌کثیر، حامد پاکدل و سیامک نعمتی را ببیند. گل محمدی پیشنهاد باشگاه برای جذب مربی خارجی را هم رد کرد تا نشان دهد مرغ او همیشه یک پا دارد.

گل‌محمدی چگونه متهم ردیف اول شد؟/ استعفا و «مرغی» که یک پا داشت!

جدایی تلخ یک بازیکن برای اشتباهات فردی

بدون شک مهدی شیری در نرسیدن پرسپولیس به جام لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا نقش بسزایی داشت اما همین بازیکن تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی تیم شد تا یحیی با او و هم تیمی‌هایش دو بار جام قهرمانی لیگ برتر ایران را بلای سر ببرند. با این حال اخراج او در دیدار سوپرجام فوتبال کشور مقابل فولاد باعث شد تا یحیی نه تنها او را از ترکیب تیم بلکه از لیست پرسپولیس کنار بگذارد تا این بازیکن با دلخوری از جمع هم تیمی‌هایش جدا شده و به فولاد برود. گل محمدی هم سراغ رامین رضائیان رفت تا مشکل دفاع راست تیمش را حل کند اما ضعف‌های مفرط او کمتر از شیری نبود تا پرسپولیس مقابل تیم‌هایی همچون نفت آبادان و سپاهان شکست بخورد و از قهرمانی فاصله بگیرد.

تنهای همیشه مستعفی

گل محمدی با از دست رفتن قهرمانی حالا احساس تنهایی بیشتری می‌کند. بازیکنانش در شب قهرمانی استقلال و باخت خود مقابل سپاهان اصفهان سراغ پول را می‌گیرند. دستیار اول او هم همین حرف را با جملاتی زیباتر در نشست خبری می‌گوید اما گل محمدی، با تنهایی به صندلی رختکن تکیه زد.

شاید او نیز مرور خاطراتی را می‌کند که قهر و استعفا، بی ثباتی مدیریت و حمایت‌های غلط از بازیکنانش در ذهنش می‌گذرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    یحیی رو بندازین بیرون به جاش داوود سید عباسی رو بیارین
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    اینا نمیخاستن پیروزی قهرمان بشن.چرا کسی این جمله رو درک نمیکنه
    • عمر فاروق IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      1 0
      از قرن اتمی؟ پیروزی نه پرسپولیس اوکی؟ پرسپولیس. بگو پرسپولیس
  • حمید IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    فیلم قتل در قطار سریع سیر پوارو ببینید تو این وزارت ورزش فدراسیون فوتبال و کمیته داوران همه دیگه نمیخواستن پرسپولیس قهرمان بشه و با کمک های معیشتی به استقلال کار تموم کردن مبارکشون باشه جام حرام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس