کد خبر 1375485
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴
تاثیرات غذای تند روی سلامت و وضعیت بدن

بعضی از افراد تندی را دوست دارند و خوردن غذاهای تند را ترجیح می دهند، اما بعد از خوردن غذاهای تند اتفاقاتی در بدن می افتد که بهتر است آنها را بدانید.

به گزارش مشرق، بعضی از افراد عادت به خوردن غذا های تند دارند و هرگز نمی توانند یک غذای معمولیِ بدون چاشنی فلفل مصرف کنند اما سؤال این جا است؛ زمانی که ما غذای تند می خوریم، چه اتفاقی در بدنمان می افتد؟

احتمال سوزش معده (سَرِ دل)

ممکن است که بعضی از افراد با خوردن غذای تند دچار سوزش معده شوند و یا رفلاکس معده در آن ها به وجود بیاید که علت آن هم برگشت اسید معده به سمت دهان است که باعث ایجاد حس سوزش در قسمت بالای سیستم گوارشی و قفسه سینه می شود.

احتمال کاهش وزن

بعضی از متخصصان بر این باور هستند که غذای تند می‌ تواند عاملی برای کاهش وزن افراد چاق باشد و احتمال چاقی را کاهش دهد و همچنین کاهش اشتها را در افراد به وجود خواهد آورد که همه این ها راهی برای کاهش وزن و لاغری است.

از بین بردن آبریزش بینی (شاید)

خیلی از افراد بعد از این که غذای تند می خورند، آبریزش بینی شان برطرف می شود (بعضی از افراد هم بالعکس، بعد از خوردن غذای تند دچار آبریزش می شوند)؛ اگر شما هم جزء افرادی هستید که آبریزش بینی کلافه تان کرده، بهتر است که غذای تند بخورید.

افزایش طول عمر

خوردن غذا های گرم یا غذا های تند می تواند عاملی برای افزایش طول عمر باشد، زیرا خواص زیادی دارد؛ باکتری‌ ها و التهابات را از بین می ‌برد و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که به سلامت بدن کمک می کند.

بهبود وضعیت لیپید یا چربی در بدن

غذای تند می تواند برای سلامت قلب مناسب و مفید باشد و اگر آن را استفاده کنید، باعث کاهش سطح کلسترول بد در بدن شده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا حد زیادی کاهش داده و وضعیت لیپید و چربی را در بدن متعادل می کند.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی خان DK ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    3 9
    خوردن غذاهای تند عقل را معیوب و قدرت تفکر و خلاقیت را پایین نگه می دارد ، و هیچ تاثیری بر طولانی شدن عمر ندارد و حتی منجر به بیماری‌های پوستی ، و بیماری‌های روده و معده می‌شود،،، ی روز میگن یارو فقط لبنیات خورده عمرش شده ۱۷۰ سال ،، ی روز میگن یارو فقط هوا میخوره عمرش ۲۰۰ سال را رد کرده ،و .... به نظر من آدم عقل سالم داشته باشه و مانند ی انسان زندگی کنه بهتر از اینکه عمر بیشتر کنه ولی هیچ فایده ای برای دیگران نداشته باشه .
    • العبد IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 0
      شما نخور!
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 2
    مشگل آبریزش بینی و سردی با چیزهای دیگه که محرک نیست می توان برطرف کرد
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    هر چیزی به اندازه و تعادل باید باشه.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    فلفل سیاه خوبه اون هم اسیاب نشده و باندازه .زیادش هم تلخ میشه
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 0
    فلفل سیاه بهتر است موقع پختن اسیاب شود
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    2 0
    فلفل قرمز برای رشد مو و پرپشت شدن مو خوبه ولی زیاد خوردنش برای معده خوب نیست.عمر دست خداس.ولی برای هوش و حافظه خوبه کلا گرمی جات برای حافظه خوبه دیدم که میگم البته این ها همه اش برای استفاده طولانی مدته یعنی مثلا از بچگی بخوری تا تو جونی یا نوجونی موهای خوشگل داشته باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس