پرتاب تخم‌مرغ در مراسم رونمایی از تندیس تاچر نخست‌وزیر اسبق انگلیس

مراسم تندیس مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس هنگام نصب در زادگاهش «گرانتهام» با پرتاب تخم مرغ از سوی گروه‌های مخالف مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش مشرق، مکان نصب این مجسمه ابتدا در میدان پارلمان لندن در نظر گرفته شده بود، اما از ترس حمله مردم به آن و تولید اغتشاش تغییر یافت.

تندیس مارگارت تاچر اثر مجسمه‌سازی به نام داگلاس جنینگز است که ساخت حدود ۳۰۰ هزار پوند هزینه برداشت.  این مجسمه در تپه سنت پیتر بین مجسمه‌های اسحاق نیوتن و فردریک تولماش نصب شده است.

پیش از این تنها یادبود تاچر در شهر گرانتام، پلاکی بود که در گوشه خیابان نورث و براد قرار داشت که محل تولد او را مشخص می کرد.

پس از آن‌که شورای منطقه کستِوِن بودجه ای معادل صد هزار پوند برای مراسم رونمایی در نظر گرفت،  یک گروه فیس بوک مسابقه پرتاب تخم‌مرغ به سمت مجسمه را پیشنهاد کند و بالغ بر ۱۳ هزار نفر به این حرکت اعتراضی ابراز علاقه کردند.

«مارگارت هیلدا تاچر» معروف به بانوی آهنین اولین نخست‌وزیر زن تاریخ انگلیس و همچنین رهبر پیشین حزب محافظه‌کار بود. وی در سال ۱۹۷۵ به رهبری این حزب برگزیده و چند سال بعد در ۱۹۷۹ با شعار بهبود اوضاع اقتصادی از سوی محافظه‌کاران نامزد شد و به نخست‌وزیری انگلیس رسید.

از نظر صلابت سیاسی وی را هم تراز وینستون چرچیل نخست‌وزیر مشهور و با نفوذ دهه‌های ۴۰ و ۵۰ انگلیس می‌دانند. حمایت تاچر از بازار آزاد، کاهش خدمات دولتی و واگذاری سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی، برخی از سیاست‌های مشهور او بود که به «تاچریسم» معروف است.

همچنین مقابله او با قدرت گرفتن اتحادیه‌های کارگری در انگلیس او را به «بانوی آهنین» مشهور کرد. نامبرده در آوریل سال ۲۰۱۳ درگذشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    اقدامات اقتصادی او چنان برای انگلیس مضر بود که بالاخره خود حزب محافظه کار انگلیس با وجود پیروزی در انتخابات او را برکنار کرد و به جایش جان میجر را گذاشت.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    نگفتی تخم مرغها رو زدن یا نه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس