کد خبر 1375372
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
عرضه خودرو در بورس کالا، رانت را حذف می‌کند

وزیر اقتصاد گفت: کالاهایی مانند خودرو باید از ظرفیت بورس کالا استفاده کنند تا رانت‌ها از بین برود.

به گزارش مشرق، آقای احسان خاندوزی گفت:نگاه به بورس کالا به صورت یک سازوکار نماد و به عنوان منطق تخصیص منابع در کشور است.بورس کالا باید بیشتر از این وزن گیرد. عرضه کالاهایی همچون خودرو در این بورس به حذف رانت ها کمک می کند.

وزیر اقتصاد می گوید: سال‌ها این بحث مطرح بوده که بورس مسکن را داشته باشیم و از این ساز و کار استفاده شود اخیرا در وزارت اقتصاد سندی را ابلاغ کردیم که در آن بر برنامه عملیاتی فروش املاک مازاد اشاره شده است.

او گفت:در قانون جهش تولید مسکن ماده ۱۳ اشاره به ظرفیت بورس کالا شده است و مسئله فقط فروش اموال دولت و بانک‌ها نیست مسئله این زنجیره است.

در بخش کشاورزی از اواسط سال ۹۰ شرایط خوبی فراهم شد تا بخشی از کالا های کشاورزی سهم بیشتری در بورس کالا داشته باشند متاسفانه به جهت تغییر سیاست‌ها و شرایط تحریم آن ساز و کار کم رنگ شد و از بین رفت بهترین ابزار در حوزه کشاورزی تکیه بر ابزارهای بورس کالا است که دلایل مختلفی از جمله سرعت تسویه، امنیت و کیفت را تضمین خواهد کرد.

به گفته خاندوزی نکته مهم تامین مالی زنجیره تولید است این نیز جز نکاتی است که هم افزایی زیادی شده تا بخشی از تقاضای کشور به این سمت رود.

در کنار بورس کالا ابزارهای دیگری هم در نظر گفته شده است بستر بورس کالا برای این ابزاهاری تامین مالی مهم و مفید است.

وزیر اقتصاد گفت: گواهی سپرده مشکلات و تردیدهایی در زمینه مالیات داشت که باعث کم رونق شدن آن شد که باید با قید فوریت تکلیف مالیات آن مشخص و انجام شود رینگ صادراتی به قدر کفایت فعال نیست و باید در این زمینه هم اقداماتی انجام شود.

به گفته وزیر اقتصاد مسئله شناخت نیاز داخل از طریق رینگ داخلی هم نیاز به تامل دارد.

در بودجه سال ۱۴۰۱بحث معافیت مالیاتی گواهی سپرده کالایی تاکید شده است، اما هنوز ابلاغ نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 0
    آخه جناب بورسی که دستوری باشه مال این حرفهاست؟ یک روز دولت قیمت ها رو بالا می برد ، یک روز دست از حمایت برمی دارد ، تازه کدام شرکت شرکتی که قرار نیست سهامداران هیئت مدیره را تشکیل دهند!! چرا چون سهامدار عمده دولت یا خصومتی ها هستند
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    4 0
    عمل کن بسه شعار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس