کد خبر 1375349
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
صنعاء: زمان خروج ائتلاف سعودی از یمن فرا رسیده است

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تأکید کرد که زمان آن فرا رسیده است که نمایشهای ائتلاف متجاوز متوقف شود، محاصره رفع گردد و ائتلاف نیز از یمن برود.

به گزارش مشرق،  محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه از نیروهای یمنی حاضر در جبهه عملیاتی شهر «جیزان» در عمق عربستان سعودی بازدید کرد.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» گزارش داد، العاطفی تأکید کرد که نیروهای یمنی، توانمندیهای جنگی بالایی در همه رسته‌های دریایی، زمینی و هوایی دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای یمنی سلاحهای بازدارنده راهبردی و پیشرفته با دقت بالا در اختیار دارند، گفت که این نیروها با تحولاتی که اقتضای جنگ با سلاح مدرن است، همگام خواهند شد.

صنعاء: زمان خروج ائتلاف سعودی از یمن فرا رسیده است

العاطفی با تأکید بر اینکه یمن در پی صلح منصفانه و عادلانه است، گفت که صنعاء در عین حال برای بدترین احتمالات آماده است.

وزیر دفاع یمن در پایان خاطر نشان کرد، زمان آن فرا رسیده است که نمایشهای ائتلاف متجاوز متوقف شود، محاصره رفع گردد، ائتلاف نیز از یمن برود و «رخدادهای آینده، این سخن ما را تأیید خواهد کرد».

وزیر دفاع یمن اوایل اردیبهشت ماه جاری، در جریان بازدید از اتاق عملیات مشترک رصد نقض آتش‌بس در این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی تأکید کرد، صنعاء آماده صلح منصفانه و عادلانه است و در عین حال آمادگی دارد که با دشمنان و توطئه‌های آنان، مقابله کند.

وی ادامه داد، نیروهای مسلح یمن، با وجود نقض مکرر آتش‌بس توسط ائتلاف متجاوز، به آتش‌بس پایبند هستند؛ زیرا نیروهای یمنی به دستورات فرماندهان خود پایبند هستند و به آن اطمینان دارند.

وزیر دفاع یمن همچنین از توطئه و توافق رسمی کشورهای ائتلاف متجاوز خبر داد که قصد دارند در ازای تحقق برخی از مطالبات، یمن را به رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن تحویل دهند.

منابع یمنی نیز فروردین ماه گذشته خبر دادند که امارات عربی متحده به همراه رژیم صهیونیستی در جزیره «عبدالکوری» واقع در مجمع الجزایر سقطری (جنوب یمن) یک فرودگاه افتتاح کرده است.

 منابع محلی در این خصوص تأکید کردند که نیروهای اماراتی به منظور انجام پروازهای مستقیم به خارج از خاک یمن بدون همکاری با دولت مستعفی اقدام به افتتاح فرودگاه مذکور کرده‌اند.

منابع یادشده همچنین احتمال دادند که این افتتاح این فرودگاه به نیروهای اشغالگر این اجازه را بدهد تا بدون نظارت مسئولان فرودگاه «حدیبو» (واقع در مرکز سقطری) کارشناسان خارجی را وارد یمن کند و سنگ‌های قیمتی، آثار باستانی و درختان کمیاب این منطقه را به خارج از یمن قاچاق کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس