کد خبر 1375334
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
ادعای بایدن: باید به تروریسم خانگی نشات گرفته از نفرت پایان دهیم

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی تیراندازی جمعی در فروشگاهی در بافلو ایالت نیویورک و کشته شدن ۱۰ نفر، مدعی شد باید تمام تلاش کنیم تا به تروریسم داخلی نشات گرفته از نفرت پایان دهیم.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد تروریسم خانگی "بر ضد اصول اخلاقی" است که ارزش های آمریکا بر پایه آنها نهادینه شده است.

بایدن در ادامه ادعاهایش افزود: هر اقدام تروریستی داخلی، از جمله اقدامی که به نام ایدئولوژی نفرت انگیز ملی گرایی سفیدپوست انجام می شود، بر خلاف تمام اصولی است که ما در آمریکا از آن دفاع می کنیم. نفرت نباید یک پناهگاه امن داشته باشد. ما باید تمام تلاش خود را انجام  دهیم تا به تروریسم داخلی نشات گرفته  از نفرت پایان دهیم.

رییس جمهور آمریکا ادامه داد در حالی که مقامات هنوز در جستجوی اطلاعات در مورد انگیزه های این حمله هستند، اما جنایات ناشی از نفرت از نژاد دیگر "یک امر بسیار زشت برای ساختار این کشور است. "

او تیراندازی دسته جمعی در بافلو ایالت نیویورک را "وحشتناک" خواند و گفت: ما با خانواده های ۱۰ نفری که جانشان به طرز بیرحمانه ای گرفته شد و همه کسانی که در این تیراندازی وحشتناک دچار جراحات جسمی و روحی شده اند، ابراز همدردی می کنیم.

پلیس ایالت نیویورک آمریکا عصر شنبه به وقت محلی سرانجام پس از ساعتها گمانی زنی درباره علت تیراندازی در فروشگاه مواد غذایی "تاپس فرندلی مارکت" در بلوک یک هزار و ۲۰۰ خیابان جفرسون در شهر بافلو  نیویورک و نیز آمار ضد و نقیض رسانه ها، در نشستی خبری با اعلام اینکه  در این تیراندازی مرگبار ۱۰ نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند، اظهار داشت: عامل این تیراندازی مرگبار، جوانی ۱۸ ساله بوده که در شهر بافلو نیویورک سکونت نداشته اما انگیزه نژادپرستانه داشته است.

به گفته پلیس، ضارب که تا دندان مسلح بوده و تجهیزات حرفه ای نظامی همراه داشته و دستگیر شده است. ضارب، تیراندازی را به صورت زنده در اینترنت پخش کرده است.

بر اساس اعلام پلیس نیویورک، از میان ۱۳ قربانی این تیراندازی، ۱۱ نفر سیاهپوست و ۲ نفر سفید پوست هستند.

خشونت علیه جامعه رنگین پوست آمریکا بویژه سیاهپوستان چندین دهه است که ادامه داشته و هیچ یک از مقامات بلندپایه این کشور از جمله روسای جمهوری کنونی و گذشته آمریکا هرگز اقدامی موثر برای پایان دادن به این رویه در پیش نگرفتند.

قتل جورج فلوید در پنجم خرداد ۱۳۹۹ بدست درک شووین پلیس سفیدپوست آمریکایی که  با مجرم شناخته شدن از سوی دادگاه دوران محکومیت خود را در زندان می گذارند، به یک نماد ضدنژادپرستی و عدالتخواهی در سال ۲۰۲۰ میلادی، نه تنها در سراسر آمریکا بلکه در دیگر نقاط جهان علیه خشونت چندین ساله پلیس آمریکا بدل گشت.

یک نمونه از اقدام تبیعض آمیز پلیس در قبال رفتارهای جنایتکارانه افراد سفیدپوست، در مورد «دیلان روف» (Dylann Roof) نوجوان سفید پوست آمریکایی بود که در ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ با ورود به «کلیسای چارلستون» واقع در کارولینای جنوبی ۹ شهروند سیاهپوست آمریکایی که درحال عبادت بودن را به قتل رساند، پلیس با ملاطفت تمام، تنها به وی دستبند زده و او را برای انجام روند محاکمه بازداشت می کند.

بر اساس داده‌های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، نرخ قتل که بر اساس هر ۱۰۰ هزار نفر محاسبه شده است از ۴.۶ در سال ۲۰۱۹ به ۶.۱ در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است و دلیل اصلی آن افزایش فقر در جامعه آمریکا اعلام شده است.  

اما نرخ قتل در میان آفریقایی تبارهای آمریکا ۲۶.۶ از هر ۱۰۰ هزار نفر است که یک افزایش ۳۹.۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.  

این داده‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۹ هزار و ۳۵۰ مورد قتل با سلاح گرم در آمریکا اتفاق افتاده است که سهم آفریقایی تبارها ۶۲ درصد از این موارد و سفیدپوست‌های آمریکایی ۲۱ درصد بوده است.  

کارشناسان مسائل داخلی آمریکا معتقدند آنچه که از منظر امنیتی آمریکا را تهدید می کند، تروریست بین الملل و یا تهدیدهای خارجی نیست بلکه  رفتارهای خشونت آمیز سفید پوستان از جمله پلیس سفید پوست آمریکا است که، تهدید بالقوه علیه شهروندان این کشور به شمار می رود.

بر اساس گزارش گروه بایگانی خشونت مسلحانه، مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

این گروه غیردولتی  گزارش داد که در سال ۲۰۲۱، ۲۰ هزار و ۷۲۶ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم بدون احتساب خودکشی با اسلحه، در آمریکا ثبت شده است.

این گروه گزارش داد که موارد خشونت مسلحانه در آمریکا در سال ۲۰۲۱ شامل ۶۹۳ مورد تیراندازی دسته جمعی است که  ۷۰۲ کشته و بیش از ۲۸۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    هرکه باد بکارد توفان درو می‌کند. اون موقع که مردم دنیا قتل عام میکنید توقع دارید تو آمریکا نفرت نباشد
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    درود سیاوشانِ ایران زمین بر سردار فاتح، ژنرال سلیمانی‌ کبیر که کشور داعش را فتح کرد و اداره آن را یه مردم خودشان داد.______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    شما به اسپوف کال تلفن پایان بده تمامی مشکلات اینچنینی در آمریکا و کانادا حل خواهد شد. وقتی به مردم آموزش مجانی نمی‌دید وقتی مردم رو گمراه نگه می‌دارید وقتی از فاشیسم سایبری اجازه میدید که یک کشور اروپایی تروریسم به مدت دو دهه استفاده کنه وقتی مرزها رو باز میگذاری که از آمریکای لاتین مواد مخدر سنگین توسط همون کشور تروریست اروپایی بطور هماهنگ وارد بشه.‌وقتی بهداشت پایه رایگان نیست وقتی خشونت در و نفرت در جامعه بخاطر قوانین احمقانه اسلحه و زن و حریم خصوصی و خشونت پلیس نهادینه شده. وقتی از آمریکای لاتین افراد بیسواد و مواد فروش و عقده ای فقط وارد آمریکا میکنید. وقتی رسانه ها توسط لیبرال هاست دایم ارزشهای ضد بشری لیبرالی پمپاژ میکنند. وقتی اقتصاد رو در شدیدترین حالت دوقطبی کردید وقتی آموزش پایه رایگان نیست. واقعا صحبت از تروریسم یک موضوع مسخره بیشتر نیست .این قانون اساسی آمریکا که اینقدر سنگش رو به سینه میزنید کهدای ما دمکراتیک هستیم پس چرا برای در زمان تصویب از مردم رای گیری نشد؟!!! دمکراسی آمریکا دمکراسی فرضی نخبگان خود خوانده هست نه دمکراسی مردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس