کد خبر 1375023
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
عوارض و آسیب‌های مصرف زیاد گوجه سبز

مصرف گوجه سبز دارای فواید و خواص بی نظیری است، همچنین مصرف گوجه سبز در بارداری هم مفید می باشد اما در عین حال مصرف زیاد گوجه سبز هم عوارضی را به همراه دارد.

به گزارش مشرق، زمانی که گوجه سبز به طور سالم مصرف شود، مشخص نمی شود چه مشکلی برای سلامتی ایجاد می کند. البته، مانند همه میوه ها، اگر گوجه سبز بیش از حد مصرف شود، ممکن است با برخی آسیب ها روبرو شوید علاوه بر این، برخی از افراد که دارو استفاده می کنند می تواند موجب ناراحتی شود.

چون مقدار زیادی اسید در گوجه سبز وجود دارد، اگر بیش از حد مصرف شود، میزان اسید معده می تواند به طور منفی تغییر کند و ناتعادلی دراسید معده رخ دهد که منجربه نفخ و مشکلات دیگر گوارشی از قبیل سوزش معده و ریفلاکس آن خواهد شد.

عفونت های دستگاه ادراری، اختلالات کلیوی، مانند بیماری های مزمن کلیوی، و اختلالات متابولیک خاص مانند پرکاری تیروئید نیز مربوط به تشکیل سنگ هستند. عفونت های مجاری ادراری، اختلالات کلیوی،مثل اختلالات متابولیک.

به خصوص آلو خشک برای افراد مبتلا به دیابت مفید هستند. کسانی که مشکل اسهال دارند باید مصرف را به تعویق بیاندازد، مصرف آلو در طی اسهال، مشکل را افزایش داده و باعث از دست رفتن آب بیشتر می شود.

استفاده از گوجه سبز در دوران بارداری

زیاده روی در مصرف گوجه سبز می تواند موجب رانش مزاج و به دنبال آن از دست دادن آب بدن مادرو همچنین بروز مشکلات سلامتی برای جنین شود ؛ به جز این مورد هیچ گونه عارضه جانبی شناخته شده ای برای خوردن این میوه ها در طول دوران بارداری وجود ندارد، با این حال توصیه می شود قبل از مصرف آن ها با پزشک مشورت کنید.

توصیه مهم طب سنتی برای مصرف گوجه سبز:

بررسی ثابت کرده است که هسته گوجه سبز کال، دارای ترکیب های سمی خطرناکی است و هرگز نباید آن ها را خورد. این میوه اگر نشسته و آلوده باشد، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت های غذایی را ایجاد می کند. گوجه سبز طبع سردی دارد و بهتر است آن را با گلپر مصرف کنید.

حساسیت به گوجه سبز

میوه های ترش مزه مثل سایر میوه های دیگر می توانند موجب بروز حساسیت شوند که این حساسیت بعضی اوقات به صورت حساسیت های پوستی مثل اگزما، سرخ شدن و خشک شدن، ترک خوردن یا خارش شدید پوست ظاهر می شوند.

علائم دیگر حساسیت ناشی از میوه های بهاری سوزش و خارش در کام و روی سطح زبان است. در بسیاری از موارد بروز آفت در حفره دهان هم گاهی به این حساسیت ها نسبت داده می شود. بهتر است بدانید که در مواقع بروز این حساسیت ها یعنی حساسیت به میوه ها و خوراکی ها بهترین راه درمان حذف آنهاست.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    درباره عوارض گوشت مرغ،روغن،قندوشکر و نان هم ئمطلبی بنویسید و اگر جایگزینی وجود دارد،معرفی کنید
  • عمر فاروق IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    کاملا درست است
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    باز چی قراره کمیاب بشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس