کد خبر 1374995
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
زلنسکی: وضعیت در منطقه دونباس بسیار دشوار است

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که وضعیت در منطقه دونباس واقع در شرق این کشور همچنان بسیار دشوار است.

به گزارش مشرق، زلنسکی در سخنرانی روزانه خود افزود: نیروهای روسیه همچنان در تلاش برای نشان دادن نوعی پیروزی در اوکراین هستند. 

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: وارد هشتادمین روز از حمله تمام عیار روسیه شده‌ایم، اما آن‌ها حملات خود را متوقف نمی‌کنند. 

وزارت دفاع روسیه در فروردین ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین مرحله عملیات (در اوکراین) تا حد زیادی محقق شده و ارتش این کشور از این پس بر منطقه شرقی دونباس تمرکز خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراین خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. مسکو اهداف این کشور را از عملیات نظامی علیه اوکراین نظامی‌زدایی کی‌یف و آزادسازی مناطق شرق این کشور یعنی جدایی‌طلبان دونباس اعلام کرده بود. 

درگیری بین روسیه و اوکراین از آن زمان تاکنون در حالی ادامه دارد که چند دور مذاکره میان هیات‌های روسیه و اوکراین در سطوح مختلف به آتش بس فراگیر منجر نشده است. مذاکرات وزرای خارجه دو طرف در ترکیه نیز دستاورد ملموسی نداشت. تنها نتیجه این مذاکرات، ایجاد زمینه برای برقراری آتش بس موقت در برخی مناطق به منظور خروج غیرنظامیان از مسیرهای بشردوستانه بوده است. 

از زمان درگیری روسیه و اوکراین (۲۴ فوریه، ۵ اسفند) بیش از ۶ میلیون نفر از مردم این کشور مجبور به مهاجرت به کشورهای همسایه شامل لهستان و رمانی شده‌اند. بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از ۳ هزار نفر غیرنظامی در این رویارویی کشته‌ شده‌اند. تلفات نظامیان دو طرف دقیق معلوم نیست ولی هر یک آمار متفاوتی ارائه می‌دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 7
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • US ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    6 1
    پیوستن موذیانه شما به ناتو و اروپا در مقابل روسیه، مم رو به یاد داستانی انداخت. در جنگلی روباه با دیدن شتر گفت اگر من با وی رفاقت کنم به خاطر هیکل بزرگش از گزند در امان خواهم بود! با شتر دوست شد و دم های خود را به همدیگر گره زدند...و با هم می گشتند تا روزی که شیر مقابل آنها درآمد و شتر از ترس چنان فرار کرد . بیچاره روباه هم که دمش را گره زده بود از پس شتر یکی از زمین یکی از هوا و یکی از جفتک های شتر میخورد...عاقبت دلبسته و دم گره زدن به ناتو و اروپا... تو خود حدیث مفصل خوان از این مجمل.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    4 5
    بی مقدار چاخان ملت اوکراین را به خاک سیاه نشانده و تصور می کند اوکراین یک کشور قدمت دار است - 20 سال از جدایی اوکراین از روسیه نمی گذرد اوکراین از استانهای روسیه بوده است - تمام مرزهایش از طرف شرق با همسایگانش نامشخص است - مشغول وراجی رسانه ای است و تمام سیاستمداران صادق را نیز در دنیا دارد از اعتبار می اندازد - جوجه به حرف فرانسه گوش بده مناط روس تبار را بده مستقل شوند با قتل عام آنها نمی توانی برای اوکراین قلمرو درست بکنی - از روز اول استقلال 20 ساله استانهای روسیه این منطقه دچار چالش است - اروپا بدون محصولات کشاورزی این مناطق ول معطل است این بی مقدار هم کل استان اوکراین را درگیر کرده است.
    • ناشناس IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      1 1
      آقای روسوفیل بیسواد : آن زمان که دوک نشین کیف در اوج اقتدار بود مسکو یک دهات ویرانه بحساب میامد و سن پطرزبورگ جزیی از باتلاقهای کشور فنلاند بود. روسهای فعلی مخلوطی از تاتارهای متجاوز و اسلاوهای در به در بودند . خود پوتین قیافه اش شبیه تاتارها است !!! باد آورده را باد میبرد . روسیه تجزیه میشود و مناطق اشغالی به مام میهن اصلیشان باز میگردند . از اسکاندیناوی تا اروپای شرقی و از قفاز تا آسیای میانه و خاور دور !!!!
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    یهودی معتاد
  • 18:59 IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 1
    در جواب 12:51 غربگدای بیسواد کیف پایتخت باستانی روسیه بوده وحتی در نزد وایکینگ های اسکاندیناوی معروف به روسهای کیف بودند سواد نداری حرف نزن روسها از اخطلاط اسلاوها و وایکینگ ها هستند بی سواد خاندان روریک وایکینگ بودند که از قرن 9 میلادی تا سال 1598 بر روسیه اوکراین و اسکاندیناوی که فلاند هم شامل می شود حکمرانی میکرند فلاند پس از انقلاب اکتبر از روسیه تزاری جدا و به استقلال رسید بی سواد کشوری به مانند لهستان نتیجه قرداد ورسای و فروپاشی روسیه تزاری است تا قبل از آن لهستان و لیتوانی دائما با روسیه تزاری در جنگ بودند تا اینکه توسط روسیه تزاری به روسیه الحاق گردید یک کم تاریخ بخوان بعد اظهار نظر کن مشرق نیوز هیچ یک از نظر هایی را که نوشتم چاپ نکردید در عوض تا دلتان بخواهد نظرهای امثال 12:51 را چاپ می کنید که حتی از نوع نظر دادنشون مشخص چقدر با دانش هستند.
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      آقای روسوفیل بیسواد !!! سعی کن کمتر از سفارت روسیه اطلاعات بگیری . قبل از اینکه روسها دولت بحساب بیایند . دوک نشین کیف آنها را دهاتی هم بحساب نمی آورده !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس