کد خبر 1374952
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
هشدار محققان برای مصرف «ایبوپروفن»

محققان نسبت به مصرف ایبوپروفن در بارداری حتی در مواقع ضروری هشدار می‌دهند و تاکید می‌کنند، راهنمای فعلی مصرف این دارو نیاز به بروزرسانی فوری دارد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف ایبوپروفن یا پاراستامول در بارداری خطر زایمان زودرس یا مرده‌زایی را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

سازمان غذا و داروی امریکا اعلام کرده است که مادران باردار در طی سه ماهه اول و دوم بارداری تنها در مواقع ضروری و با احتیاط، در سه ماهه آخر مگر در شرایط ویژه و آن هم با حداقل دوره مصرف می توانند از ایبوپروفن استفاده کنند. به طورکلی این دارو جز دسته داروهای ایمن برای دوران بارداری نیست و تنها درصورت تجویز پزشک متخصص و تنها درموارد بسیار ضروری می توان از آن استفاده کرد.

براساس داده‌های منتشر شده، زایمان زودرس در بین مادران باردار که مسکن مصرف می‌کنند ۵۰ درصد بیشتر است؛ مطالعه روی ۱۵۰ هزار بارداری نشان می‌دهد که احتمال تولد نوزاد مرده ۳۳ درصد بیشتر است. از هر ۱۰ مادرباردار هشت نفر برای تسکین علائم بارداری، مانند تب و درد مفاصل، مسکن مصرف می‌کنند.

محققان دانشگاه آبردین  که این پژوهش را انجام دادند، تاکید کردند یافته‌های آنها نشان می‌دهد که راهنمای فعلی مصرف این داروها نیاز به به‌روزرسانی «فوری» دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    البته ایبوپروفن‌ ضد التهاب است و سرطان هم یک نوع التهاب سلولی است و در دراز مدت می‌تواند ضد سرطان باشد و چون در اروپا نیاز به نسخه برای خرید این دارو نیست کارتلهای داروسازی مثل بایر در شهر لورکوزن آلمان کار و کاسبی شان از فروش داروهای سرطان کساد شده و به نوعی ضد ایبوپروفن‌ تبلیغ می‌کنند.
  • عمر فاروق IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    بروفن خونریزی داخلی را افزایش می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس