کد خبر 1374673
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
.

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیستی بارها در رابطه با انتشار و افشاء اقدامات اسرائیل بر علیه ایران تذکر داده و این هشدار را داده اند که انتشار این گونه اطلاعات، باعث پاسخ شدید ایران خواهد شد.

سرویس جهان مشرق _ رسانه عبری زبان «کان» در رابطه با انتشار اطلاعات محرمانه از عملیات های ارتش اسرائیل نوشت :

در ماه مارس سال گذشته، رسانه‌های خارجی اطلاعات بسیار محرمانه‌ای را در مورد عملیات نیروی دریایی اسرائیل فاش کردند که بر اساس آن، نیروی دریایی اسرائیل پشت حملات متوالی به نفت‌کش‌های ایرانی است. انتشار این اطلاعات منجر به شروع تحقیقات داخلی گسترده‌ای شد تا مشخص شود چه کسی پشت این افشای اطلاعاتی بوده است که به گفته ارتش اسرائیل می‌تواند آسیب بسیار زیادی به اسرائیل وارد کند.

دپارتمان امنیت اطلاعات ارتش اسرائیل تحقیقات مرتبط با ۱۲۰۰ افسر و سرباز و همچنین سوالات از ۱۰ مقام را شروع کرد و در تلاش برای یافتن افرادی بود که یک سال پیش اخباری مبنی بر حمله اسرائیل به نفتکش های ایرانی را به رسانه های خارجی درز داده بودند.

پس از افشای اطلاعات، دادستان کل تصمیم به آغاز تحقیقات گرفت و نظر تخصصی ارتش اسرائیل، شین بت و موساد را جویا شد. ارتش اسرائیل به دادستانی دولت پاسخ داد: آسیب امنیتی احتمالی انتشار اطلاعات مورد نظر بسیار جدی است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: در چهاچوب تحقیقات امنیتی، هیچ نشانه ای از منبع نشت دهنده اطلاعات پیدا نشد. به دنبال یافته‌های تحقیقات، توصیه هایی تدوین شد و دستور العمل ها در میان تمامی مسائل مرتبط با ارتش اسرائیل اصلاح شده و این دستورالعمل ها هم اکنون در حال اجرا هستند.

در مارس ۲۰۲۱، وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که از سال ۲۰۱۹، اسرائیل حداقل ۱۲ کشتی ایرانی را در مسیر سوریه مورد هدف قرار داده است. پس از انتشار این این گزارش، ایران شروع به حمله به کشتی های متعلق به اسرائیل کرد و ارزیابی ارتش اسرائیل این است که در پی انتشار این خبر محرمانه بود که به روند عملیات های دریایی اسرائیل علیه ایران آسیب وارد شد.


این گزارش صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌ها، مؤسسات مطالعاتی و رسانه‌های بیگانه منتشر شده است و هرگونه ادعا و القائات احتمالی این مقالات هرگز مورد تأیید مشرق نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ایران iran IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    70 4
    اسرائیل هرگز یک کشور ملت نبوده و هرگز هم یک کشور ملت نخواهد شد ، اسرائیل قلعه جنگی پایگاه و پادگان نظامی استعمار در منطقه ماست ، اسرائیل مرکزی برای برنامه ریزی غارت و چپاول منابع و ثروت های منطقه است، اسرائیل مرکز توطئه و شرارت مرکزی برای توطئه و ترور بزرگان و دانشمندان اندیشمندان منطقه است بیاری یزدان پاک به همت بزرگان شر مردان ایران و ملت های آزاده منطقه و جهان به همت جبهه مقاومت ریشه استعمارگران تروریست های صهیون رو از منطقه خشک خواهیم کرد ..
    • آذری iran IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      30 0
      انشاالله بیاری خدا .. انشاالله !
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      19 1
      ان شاءالله اصله
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    22 2
    این جهودهای اشغالگر نباید در امنیت و آرامش باشند چنانچه در امنیت و آرامش باشند مشغول توطئه و خرابکاری و ترور خواهند شد این قوم نفرین شده خداوند باید همواره در نا امنی و ترس و، وحشت به سر ببرند تا دیگر ملت های منطقه در آرامش و امنیت باشند
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    25 3
    چندروز دیگه اسرائیل کاملا محو نابود وازنقشه دنیا حذف میشود
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    20 0
    اخیرا ایران اعلام کرده از این ببعد هر گونه خطای اسرائیل را مستقیم و با جدیت جواب خواهد داد . این یعنی اگر تا کنون علیه منافع ایرانی به هر شیوه اقدامی میشده . و بنوعی اسرائیل فکر میکرده با زرنگی میتواند از زیر مسئولیت آن شانه خالی کند در اشتباه هست چون غیر از اسرائیل نمیتواند باشد . همه میدانند با آتش بازی میکنند وجواب پشیمان کننده دریافت میکنند و اگر اسرائیل بفکر خود شهامت حمله را داشته بعنوان ناشناس بوده و مثل دزدان شب رو عمل میکرده . این اکنون واضح شده و رسما در این گزارش دلیل نگرانی آنان مشخص هست ، فکر میکردند ناشناس میمانند و ایران کاری نمیکند ، اما حالا رسما و صریح اعلام شد بدون پرده پوشی و این چیزها . هر گونه عمل و اقدامی .بر ضد منافع ایران . اسرائیل هدف قرار میگیرد
  • DE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    23 0
    مطلب ساده تر از اونه که فکر میکنید .از هرجا و هرکس به ایران و کشتی ها هواپیماها...قطار... ایران حمله شد بی درنگ به رژیم آپارتاید حمله کنید اوبل ببُیرید بعد بشمارید. یا اینه که خود آپارتاید بوده که خوب تنبیه شده یا استثناءا رژیم آپارتاید نبوده خب بره ببینه کی بوده بهش بگه نکن این کار را. زیرا محال است گروه تروریستی در دنیا پیدا شود که یا از امریکا نباشد یا از صهیون و دوستان غربیشان.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    14 0
    وقتی صهیونیستها ضربات متقابل رو دریافت کردن وقتی کشتیهاشون در اقیانوس هند ، خلیج عدن ، دریای سرخ و دریای عمان هدف قرار گرفت و بعضا تا مرض غرق شدن هم رفتن مجبور شدن عملیاتهای خودشون رو متوقف کنند اگر ما از همون سال 88 بعد از ترور شهید علیمحمدی دانشمندان موشکی و هسته ای اونا رو در خاک اراضی اشغالی یا سایر مناطق جهان هدف قرار می دادیم و تنها به تنبیه تیمهای ترورشون اکتفا نمی کردیم الان سرمایه های ارزشمندی مثل شهید شهریاری ، شهید فخری زاده و رضایی نژاد و احمدی روشن برامون باقی مونده بودن . زبانی که جهود بی صفت متوجه میشن فقط زبان گلوله است پس باید باهاشون از لوله تفنگ صحبت کرد
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      5 0
      درود بر شما احسنت و آفرین .. دقیقا" !!!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    8 0
    مرگ بر اسرائیل و مزدورانش
  • مهدی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 0
    چرا جواب حملات اسرائیل به سوریه را نمی دهند..
  • کیان IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 1
    این گروهک داصف ( دولت اشغالگر صهیونیستی فلسطین ) را مانند خواهرش داعش باید نابود کنیم . این گروهک آخه در حد یک رژیم هم نیست که بخواهد کشور برای خودش تشکیل دهد تا به الان هم هرچه ساخته برای ملت مظلوم فلسطین ساخته ولاغیر و باید سریعا مانند یک پیمانکار سند املاک اراضی اشغال شده را را به نام ملت فلسطین بزند و خود را منحل کند
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    6 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    امام خامنه ای باید دستور اعزام سپاه ونیروهای مردمی را به کشور اوکراین برای نبرد با کهنه سربازان اسرائیلی راکه دراوکراین برعلیه روسیه می جنگند را صادر نمایند. طبعات اقتصادی جنگ اوکراین به ایران رسیده که حاصل ان شده گرانی گندم وروغن ولبنیات واگر دست روی دست بگذاریم وضعیت به قحطی منجر خواهدشد هرچه زودتر سپاه ایران باید به کمک روسیه در جنگ اوکراین برود.وقائله اوکراین هر چه سریعتر جمع شود ومنطقه به ثبات اقتصادی وامنیتی بازگر دد.اهمیت اوکراین از شام کمتر نیست واوکراین کشور دوم اسرائیل شده است.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    امام خامنه ای باید دستور اعزام سپاه ونیروهای مردمی را به کشور اوکراین برای نبرد با کهنه سربازان اسرائیلی راکه دراوکراین برعلیه روسیه می جنگند را صادر نمایند. طبعات اقتصادی جنگ اوکراین به ایران رسیده که حاصل ان شده گرانی گندم وروغن ولبنیات واگر دست روی دست بگذاریم وضعیت به قحطی منجر خواهدشد هرچه زودتر سپاه ایران وبسیج مردمی اموزش دیده باید به کمک روسیه در جنگ اوکراین برود.وقائله اوکراین هر چه سریعتر جمع شود ومنطقه به ثبات اقتصادی وامنیتی بازگر دد. چرا کهنه سربازان اسرائیل در اوکراین می جنگند ولی از نیروهای سپاه ونیروهای مردمی ایران در اوکراین خبری نیست ؟نباید ما پشت روسیه را که هم با اسرائیل می جنگد هم با اوکراین را خالی کنیم . اگر دست روی دست بگذاریم وضعیت اقتصادی ایران ومنطقه بدتر خواهد شد وبعد از ان امنیت هم نخواهیم داشت ، اگر روسیه در جنگ اوکراین شکست بخورد ما زیر یوغ غرب خواهیم رفت .اهمیت اوکراین از شام کمتر نیست واوکراین کشور دوم اسرائیل شده است.وزلنسکی اسرائیلی باید از اوکراین برود .
  • رضا IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    وحشت ! بله خب حرف مفت كنتور نميندازه ، اگه مالديو تونست يه گل به ايران بزنه ( حتى سال هاى بعد ) شما شيادها هم ميتونيد !
  • یاس کبود IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مغاصب کودکش مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر منافقین اسلام زنده باد جمهوری اسلامی ایران لبیک یا امام خامنه ای جانم فدای رهبرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس