کد خبر 1374656
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
خشم زلنسکی از پیشنهاد پاریس درباره اوکراین

رئیس جمهور اوکراین گفت همتای فرانسوی او پیشنهاد واگذاری بخشی از اوکراین به روسیه برای خاتمه دادن به جنگ را مطرح کرده و این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به پیشنهاد «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود درباره واگذار کردن بخشی از خاک اوکراین به روسیه به خشم آمد.

زلنسکی گفت:‌ «شاید امانوئل بیشتر می‌داند، می‌دانم که او قصد داشت با میانجی‌گری بین ما دستاوردی داشته باشد اما او شکست خورد. او نه به خاطر مواضع ما بلکه به‌خاطر [مواضع] روسیه شکست خورد».

رئیس جمهور اوکراین افزود: «برای رهبران جهان صحیح نیست که پیشنهاد دهند که من باید از جنبه حق حاکمیت بر اوکراین فداکاری کنم تا به پوتین اجازه داده شود وجهه خود را حفظ کند».

زلنسکی با اشاره به اینکه روسیه تا زمانی که متوجه نشود باید از اوکراین خارج شود به دنبال راه معقولی برای پایان دادن به جنگ نخواهد بود گفت: «اوکراین این آمادگی را ندارد که برای یک چیز یک فرد، بخشی از قلمرو خود را واگذار کند».

رئیس جمهور اوکراین که تأکید دارد کریمه و دونباس هنوز بخشی از خاک این کشور هستند گفت: «معتقدم که این [پیشنهاد] کاملاً غیر قابل توجیه است. این کار اتلاف وقت است».

او همچنین گفت: «امانوئل باید از گرفتن یک سری ژست‌های دیپلماتیک خودداری کند. من از انتخاب مجدد او استقبال کرده‌ام. به هر حال تاریخ این گام‌های انحرافی را نمی‌بخشد. اگر می‌خواهی چیزی را پس بگیری که متعلق به تو است فقط یک مسیر رو به جلو وجود دارد».

ماکرون از زمان شروع جنگ اوکراین تماس‌های متعددی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود داشته که در آخرین تماس که یازده روزر پیش برقرار شد، از پوتین درخواست کرد اجازه تخلیه غیرنظامیان از شهر ماریوپل را صادر کند.

رئیس جمهور فرانسه از سوی دیگر، مشابه دیگر سران کشورهای غربی روسیه را به انجام جنایات جنگی متهم کرده اما با ادعای «جو بایدن» همتای آمریکایی خود درباره نسل‌کشی روس‌ها در اوکراین اعلام مخالفت کرده است.

زلنسکی جمعه شب در پیامی ویدئویی گفت: «نیروهای مسلح اوکراینی تمام آنچه در توان دارند به کار گرفته‌اند تا مهاجمین روس را بیرون کنند. با این حال هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند این جنگ چه مدت طول خواهد کشید».

او در ادامه اظهاراتش گفت: «متأسفانه این مسئله فقط به مردم ما که تمام و کمال از خود مایه گذاشته‌اند بستگی ندارد. [مدت این جنگ] به شرکای ما، کشورهای اروپایی و تمام جهان آزاد بستگی دارد».

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر بابت تحریم‌های روسیه و کمک‌های مالی و نظامی غرب به کشورش تشکر کرد و گفت: «برای کشورهای غربی فقط مسئله هزینه و حسابداری نیست بلکه بحث آینده در میان است».

زلنسکی ادعا کرد نیروهایش تا کنون دویست هواپیمای روسی را از زمان شروع جنگ منهدم کرده‌اند. او همچنین در ادعایی که به گفته «اسوشیتد پرس» قابل اثبات نیستند گفت، روسیه تانک‌ها، نفربرهای زرهی، بالگردها و پهپادهای زیادی را از دست داده است.

او سپس به رجزخوانی برای روسیه پرداخت و گفت: «تمام این کارها برای چیست؟ برای اینکه مجسمه لنین برای مدت طولانی‌تری در ناحیه متوقتاً اشغال شده گنیچوسک (واقع در خرسون) باقی بماند. این درگیری‌ها دستاورد دیگری برای روسیه نداشته و نخواهد داشت».

رئیس جمهور اوکراین همچنین دیروز (جمعه) تأکید کرد، شرط او برای گفت‌وگو با پوتین این است که «اتمام حجتی در کار نباشد» و روس‌ها قلمرو اوکراین را ترک کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دونباس گفت، هرگز خودمختاری این منطقه را به رسمیت نخواهد شناخت و مدعی شد از این منطقه «چیزی باقی نمانده است».

زلنسکی گفت: «من هرگز درباره به رسمیت شناختن استقلال کریمه صحبت نکردم و هرگز درباره به رسمیت شناختن آن به عنوان بخشی از خاک روسیه صحبت نخواهیم کرد». (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اسماعیل IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    26 19
    مردک توهم زده.این پوتینه که نمیخاد باهاش دیدار کنه.
  • احسان معتمدی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    12 13
    بنظرم ارتش روسیه بسیار ضعیف عمل می کند و فرماندهان ان طریقه جنگ را نمیدانند و اکراینی ها بهتر می جنگند چون انها از وطنشان دفاع میکنند ولی پوتین برای امنیت روسیه و مبارزه با ناتو که ول کن جهان نیست می جنگد . لذا پوتین اگر وضعیت را وخیم ببیند کیف را منهدم می کند و اوضاع بدتر خواهد شد لذا یکنفر باید پیدا شود به زلنسکی بگوید اقای کمدین راهی پیدا کن که جنگ متوقف شود
    • TR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 7
      ارتش روسیه ضعیف نیست الان با مردان واقعی داره میجنگه و جنگ رو برا پوتین خیلی هزینه بر و فرسایشی کردن
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      5 5
      هیچکدوم ازینا نیست، ارتش روسیه چون نمیخواد مردم غیر نظامی رو به روشی که یانکی‌ها درو میکنن بکشه داره خیلی دست به عصا راه میره وگرنه صاف کردن اوکراین و تصرفش براش کاری نداره!!!
    • علیرضافرزنددشتستان IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      6 0
      در حال حاضر روسیه دارد با تمام توان تسلیحاتی،لجستیکی، اطلاعات و شناسایی ناتو می جنگند،/////// سلاح را ناتو فرستاده، فرماندهی و استراتژی نبرد را مرکز فرماندهی ناتو کنترل و فرماندهی می کند ، ماهواره ها و پرنده های شناسایی ناتو تک تک نیروها و زره پوش های روسیه را رصد و موقعیت یابی می کنند و سرباز اوکراینی فقط ماشه سلاح را فشار می دهد///////////// آنچه عیان است اینکه غرب و اعضای پیمان ناتو علاقه ای ندارند که این جنگ تمام شود، آنها می خواهند با فرسایشی کردن این جنگ روسیه را به زانو درآورند و برای آنها اوکراین اهمیتی ندارد بلکه آن را قربانی نیز می کنند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 2
    اقای بایدن اسرائیلی ها که تو می دانی دشمن امریکا واروپا هستند ،و ما می دانیم اقای بایدن که شما به شدت دشمن اسرائیل هستی ومتنفر از اسرائیل هستی ، تو با دوچشم خودت دیدی که اسرائیلی ها در فلسطین خبر نگار زن مسیحی را کشتند و تابوت خبرنگار مسیحی را از روی دستان تشییع کننده گان جنازه خبرنگار مسیحی به زمین انداختند ،اقای بایدن کشتن وانداختن تابوت خبرنگار مسیحی توسط اسرائیل یعنی حمله اسرائیل به مسیحیان اروپا وامریکا ویعنی حمله اسرائیل به کشور امریکا واروپا یعنی حمله دوباره یهود به عیسی. مسیح وکشتن عیسی مسیح ع. اسرائیل دوست امریکا واروپا نبوده ونیست واسرائیل بزرگترین دشمن امریکا واروپا که مهد مسیحیت هستند می باشد. به زودی کهنه سربازان اسرائیلی که در اوکراین آدم کشی می کنند خودشان را به اروپا خواهند رساند و مسیحیان اروپا را به انتقام هولوکاست نسل کشی خواهند کرد. اقای بایدن،اقایانی که برای خلاص شدن از شر اسرائیل واخراج یهودیان از اروپا وانگلیس تصمیم گرفتند برای اسرائیل کشوری غصبی ودور از اروپا بسازند حالا کشور قوی اسرائیل تشکیل شده وتبدیل به هیولایی شده که پرچم انتقام گرفتن هولوکاست از اروپا را سالیان سال است که علم کرده است . اقای بایدن عامل شروع جنگ جهانی اول ودوم وسوم اسرائیل ویهود بوده واکنون اسرائیل جنگ جهانی سوم را در اوکراین کلید زده است، ایا روز محو ونابودی اسرائیل توسط امریکا واروپا نرسیده است؟
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      تو چی میگی این وسطزبون بسته
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 2
    اقای بایدن اسرائیلی ها ویهود که تو می دانی دشمن امریکا واروپا هستند ،و ما می دانیم اقای بایدن که شما به شدت دشمن اسرائیل ویهود هستی ومتنفر از اسرائیل هستی چون تو یک مسیحی دوستدار عیسی مسیح ع مریم مقدس می باشی چشمان اشکبار تو در کلیسا درهنگام سوگند نامه ریاست جمهوری گویای ارادت شما به عیسی مسیح ع ومریم مقدس است ، تو با دوچشم خودت دیدی که اسرائیلی ها در فلسطین خبر نگار زن مسیحی را کشتند و تابوت خبرنگار مسیحی را از روی دستان تشییع کننده گان جنازه خبرنگار مسیحی به زمین انداختند ،اقای بایدن کشتن وانداختن تابوت خبرنگار مسیحی توسط اسرائیل یعنی حمله اسرائیل به مسیحیان اروپا وامریکا ویعنی حمله اسرائیل به کشور امریکا واروپا یعنی حمله دوباره یهود به عیسی مسیح وکشتن عیسی مسیح ع. اسرائیل دوست امریکا واروپا نبوده ونیست واسرائیل ویهود بزرگترین دشمن امریکا واروپا که مهد مسیحیت هستند می باشد. به زودی کهنه سربازان اسرائیلی که در اوکراین آدم کشی می کنند خودشان را به اروپا خواهند رساند و مسیحیان اروپا را به انتقام هولوکاست نسل کشی خواهند کرد. اقای بایدن،اقایانی که برای خلاص شدن از شر اسرائیل واخراج یهودیان از اروپا وانگلیس تصمیم گرفتند برای اسرائیل کشوری غصبی ودور از اروپا بسازند حالا کشور قوی اسرائیل تشکیل شده وتبدیل به هیولایی شده که پرچم انتقام گرفتن هولوکاست از اروپا را سالیان سال است که علم کرده است . اقای بایدن عامل شروع جنگ جهانی اول ودوم وسوم اسرائیل ویهود بوده واکنون اسرائیل جنگ جهانی سوم را در اوکراین کلید زده است، اکنون دیگر حمایت از یهود واسرائیل توسط امریکا واروپا ضامن خلاصی اروپا وامریکا از شر یهود واسرائیل نخواهد بود وباید اسرائیل ویهود را در همان کشور غصبی اسرائیل ناگهانی نابود کرد وامریکا واروپا ومسیحیت را برای همیشه از شر یهود خلاص کرد.ایا روز محو ونابودی اسرائیل توسط امریکا واروپا نرسیده است؟
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    8 1
    ایا روز محو ونابودی اسرائیل نرسیده است؟
  • وحید کرد IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    7 3
    سلام دوستان توجه داشته باشید که زلنسکی به عنوان شخصی که چیزی برای از دست دادن ندارد و در ضمن به شدت خواهان معروف شدن است حتی به قیمت نابودی باقیمانده کشور اکراین ، صحبت می‌کند. اما امانوئل ماکرون رئیس جمهور کشور فرانسه ای است که سالها زحمت کشیده اند و سختی تحمل کرده اند تا به این پیشرفت و رفاه رسیده اند و به هیچ عنوان نمی‌خواهند آن را از دست بدهند ،ماکرون به خوبی می‌داند که نتیجه درگیری مستقیم با روسیه ، وقوع جنگ اتمی و نابودی کل اروپا فقط در عرض چند دقیقه است . اروپا واقعا در حال حاضر مثل خری است که در گل گیر کرده اما آنقدر جرات و استقلال ندارد که ، به آمریکا نه بگوید . ردپای صهیونیسم در این جنگ بسیار مشهود است که می‌خواهد جهان را درگیر جنگهای آخرالزمانی( ارماگدون) کند . این جنگ اولین قطعه از تکه های دومینوی اتفاقات اخرالزمان است که طبق پیشبینیها بسیار هولناک خواهد بود . در ماه‌های آینده این جنگ اکراین به سراسر اروپا احتمالا کشیده خواهد شد و هرج و مرج غرب را در بر خواهد گرفت . بحران مواد غذایی در تمام دنیا پیش خواهد آمد و حداقل به اندازه یکسال باید طبق فرموده ائمه معصومین علیه السلام ، ذخیره غذایی داشت . خداوند همه ما را از بلایای اخرالزمان حفظ کند انشالله ظهور نزدیک است . خیلی نزدیک
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      1 4
      چی میرنی؟
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 13
    زلنسکی مثل محسن رضایی زمان جنگ ماست،درود بر این مرد بزرگ که ذره ای از خاک کشورشو به دشمن نداد.
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      5 2
      مقایسه رزمندگان دفاع مقدس با وطنفروش هایی مانند زلنسکی و نازی های اوکراین یک گناه نابخشودنی است. زلنسکی نتیجه کودتای آمریکایی و واگذاری استقلال اوکراین به غرب است و نتیجه خودفروشی و خیانت وی به اوکراین و مردم اوکراین هم از دست دادن نیمی از خاک اوکراین و نابودی کامل باقیمانده آن است. زلنسکی می تواند از امنیت تضمین شده خود در کاخ ریاست جمهوری کیف هر خزعبلاتی که می خواهد ببافد اما این اعمال شنیع وی نتیجه ای به جز کشتار وسیع اوکراینی ها و نابودی کامل اوکراین نخواهد داشت.
    • محسن رضايي IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      2 0
      نه عمو! من کدخداپرست نبودم. من خداپرست بودم. من بجاي تکيه بر آمريکا و ناتو به جوانان کشور تکيه کرده بودم. ضمنا زلنسکي هم مقاومت نميکند بلکه نوکري و بردگي و خريت ناتو را در کشور خودش بر عهده دارد. سلاح ميدن و نقشه ميدن ميجنگه.
  • CA ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    5 2
    شما یک ایرانی پیدا کن که بگه چرا خوزستان رو ندادید، جنگ با عراق زود تموم بشه!!!! اکراین هم همون وضع رو داره، میگه روسیه بره سر مرزهای بین المللی بعد حرف از صلح بزنیم.
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      4 0
      فرق خوزستان با مناطق روسی اوکراین اینستکه خوزستان چند هزار سال قسمتی از خاک ایران بوده است اما کریمه و مناطق روس نشین تنها در تقسیمات استانی شوروی سابق به اوکراین ملحق شدند و متأسفانه پس از فروپاشی شوروی به وطن مادری بازنگشتند. بنابراین زلنسکی در واقع به الحاق دائمی سرزمینهای روسیه به اوکراین اصرار می کند که این خیانت وی موجب ویرانی بقیه اوکراین نیز خواهد شد و در آینده موجودیتی به نام اوکراین وجود نخواهد داشت.
    • يحيا IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 1
      البته اکرايني ها با فرار ميليوني خود (11ميليون) عملا کشور خود را واگذار کرده اند. فقط چون ناتو نميخواهد زلنسکي را بسته اند به مرز کيف.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 4
    مرگ بر پوتین جنایتکار وطرفداران کثیفش
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 0
    برنامه روسیه عقب نشینی آرام با مشغول کردن عمده ارتش اوکراین در خارکیف وسونومی وکیف واشغال منطقه دوهانسک است این می‌تواند پایان جنگ باشد اگر جنگ به خواسته امریکا وانگلیس طولانی شود دیگر اقتصاد اوکراین جواب نخواهد داد وچند میلیارد دلار کمک غرب کمکی نخواهد کرد و روسیه تمام زیرساخت های اوکراین را خواهد زد وبخش میانه اروپا مثل آلمان وفرانسه از پشتیبانی اوکراین شانه خالی خواهند کرد وزلنسکی بشدت تضعیف خواهد شد اتحادیه اروپا با خروج انگلیس عملا تجزیه شده وگروه وابسته به امریکا ومستقل مثل فرانسه جنگ اقتصادی علیه روسیه عملا جواب نداده ‌ضرر غرب از تحریم ها چند برابر روسیه است و روسیه توانسته ارزش روبل را کنترل کرده ودر قیمت قبل نگه دارد اوکراین حدود۶۰۰ میلیارد دلار خسارت دیده غرب بالاترین تورم بعد از یازده سپتامبر را تجربه کردهمثلا امریکا هشت درصد که اگر در حجم اقتصادش ضرب کنیم رقم نجومی است البته چند شرکت تسلیحاتی نفع خواهند برد روسیه۵۰۰ میلیارد دلار در غرب سپرده دارد وغرب هم بالای سیصد میلیارد دلار در روسیه سرمایه گذاری دارد لذا حتی مصادره اموال روسیه حداکثر۲۰۰ میلیارد دلار ضرر روسیه خواهد بود وعملا یک دلار هم به اوکراین نخواهند داد روسیه عملا برای نفت وگازش با قیمت بالا مشتری یافته واختلاف قیمت علاوه بر هزینه جنگ درآمد مازاد نیز داشتع لذا طولانی شدن جنگ به ضرر غرب واوکراین است
  • GE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    6 1
    زلونسکی که یک حرامزاده یهودی اسرائیلی است و مزدور رژیم نجس صهیونیستی و لهستانی الاصل است چیزی برای از دست دادن ندارد فقط گوش به فرمان یهودی های نجس است تا اکراین را نابود کند و ابروی روسیه راببرد ولی کور خوانده روسیه دست صهیونیستهای نجس را خوانده
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 0
    به زلنسکی بایدگفت که حق باتوست وفلسطینیان هم باید برای گرفتن حقشون از ارازل قوم یهودکه امثال توی صهیونیست باشند کوتاه نیایندوالسلام
  • عطا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 0
    مردک دلقک دست پیش گرفته که پس نیفته پوتین اصلا تو رو آدم حساب نمیکنه که داری گنده گویی میکنی. تمام زیرساخت های ارزشمند اوکراین رو نابود کردی دلت به چی خوشه؟
  • mojtaba SE ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 0
    مکرون جالبه که صادقانه به زلنسکی گفته ,مسخره بودی یا نبودی ,اصلا مهم نیست ,اما باید توان بدی,.و آب پاکی رو ریخته رو دستهای فلج زلنسکی و ناتو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس