کد خبر 1374644
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
رضا صفایی پور

رضا صفایی‌پور(طوفان)، بازیگر پیشکسوت سینمای قهرمان محور ایران، در بیمارستان یاس تهران بستری شد.

به گزارش مشرق، رضا صفایی‌پور(طوفان)، بازیگر پیشکسوت سینمای قهرمان محور ایران، در بیمارستان یاس تهران بستری شد.رضا صفایی‌پور سال ۱۳۲۸در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل دیپلم رشته ادبی است. فعالیت خود را با کشتی کج شروع کرد و بعد از چند مقام قهرمانی در ورزش، وارد سینما شد و با نام طوفان به شهرت رسید.

این بازیگر فعالیت خود را به صورت جدی در سال ۱۳۴۲ وقتی که سال ۱۴سن داشت آغاز کرد و به عنوان ورزشکار بدلکار در فیلم ترس و تاریکی محمد متوسلانی حضور یافت.

سپس در سال ۱۳۴۸ با فیلم قهرمانان به کارگردانی ژان نگولسوک، محصول مشترک ایران و آمریکا، به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت و تا سال ۱۳۵۵ در نزدیک به  ۱۰ فیلم بازی کرد.

بیشتر بخوانید:

رضا صفایی پور: دغدغه اصلی‌ام در سینما نوعی ادای دین به انقلاب بود اما از من قدردانی نشد!

طوفان سینمای ایران بستری شد

وی با فیلم میرزا کوچک خان در سال ۱۳۶۲ به بازیگری بازگشت و با حضور در فیلم های فصل خاکستری، شکار در شب، پلاک و ضربه آخر کم کم به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۱ نیز با سریال سیمرغ وارد قاب تلویزیون شد.از آثار سینمایی که او که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به فیلم‌های سینه سرخ، خداحافظ سینما، سحرگاه پیروزی، چشم عقاب، شاهرگ، تهاجم، پاتک، جهنم سبز، حادثه در کندوان، خط آتش، مرضیه، آن ها هیچ کس را دوست ندارند، ضربه آخر، صلیب طلایی، پوتین، شکار خاموش، جمیل، کانی مانگا، پلاک، میرزا کوچک خان، شکار در شب، فصل خاکستری، انفجار، مردی در آتش، چشمان بسته، جنوبی، گریز از مرگ، هفت مرد دلاور، خر دجال، غلام ژاندارم و ترس و تاریکی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس