کد خبر 1374492
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه ها- ساری

صداقت دولت و درایت مردم، بخش مهمی از نقشه طراحی شده دشمن برای ایجاد التهاب و اغتشاش به بهانه اصلاح رویه توزیع یارانه کالاهای اساسی را ناکام گذاشت.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: طی چند روز گذشته و با قطعی شدن این موضوع که قرار است قیمت برخی کالاها در روند اصلاح توزیع یارانه‌ها تغییر کند، رسانه‌های معاند بیگانه (و از جمله صدای آمریکا، بی‌بی‌سی، رادیو فردا، من‌وتو، سعودی اینترنشنال، و هزاران کانال فعال در فضای مجازی) تحرک کم‌سابقه‌ای را در پیش گرفتند تا مردم ایران را به هجوم برای خرید کالا از یک‌سو و حضور در اغتشاش از سوی دیگر تهییج کنند. در این مسیر حتی عناصر وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریست هم به کار گرفته شدند تا به ایجاد ناامنی و اغتشاش و حمله و تخریب علیه برخی فروشگاه‌ها دامن بزنند.

اما رسانه‌های بیگانه در موضوع دوم یعنی ایجاد اغتشاش و ناامنی که تقریبا مطلقا شکست خوردند و جز یکی دو مورد ناچیز هیچ موفقیتی به دست نیاورند. درباره احتمال هجوم برای خرید بی‌حد و حصر کالا هم که همه جای دنیا می‌توانست اتفاق بیفتد و اتفاق هم افتاده، اغلب مردم خویشتنداری به خرج داده و مانع از پدید آمدن تنش و التهاب شدند؛ و این در حالی است که شایعه‌پراکنان و فضاسازان بیگانه ظرف چند روز گذشته، انتظار التهاب شدید را می‌کشیدند تا روی آن موج سواری کنند. اما اغلب مردم، حتی در خرید کالاهای ضروری هم متانت به خرج دادند و مانع از سوءاستفاده بدخواهان و دشمنان دندان‌تیز کرده شدند.

خویشتنداری و بصیرت مردم به قدری بالا و چشمگیر بود که رسانه‌های معاند بیگانه مجبور شدند برای القای التهاب و تنش، ویدئوهای مربوط به چند سال قبل در ایران یا برخی کشورهای دیگر را منتشر کرده و به عنوان اتفاق جدید اعتراضی یا هجوم به فروشگاه‌ها جا بزنند!

هر چند تدبیر دولت در پرداخت پیشاپیش یارانه جبرانی، در ناکامی دشمنان و بدخواهان موثر بود. اما بیش از تدبیر یارانه‌ای دولت، درک و درایت مردم بود که دشمنان دندان تیزکرده و تدارک کرده را ناکام گذاشت. صداقت دولت و اعتماد مردم، سرمایه مهم دولت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    17 10
    با این طرح انشالله پوزه اصلاحطلب‌های نادان و کینه‌ای، رانت‌خوارهای 4200ی و حرام‌لقمه‌ها و همه دشمنان ملت به خاک مالیده خواهد شد
  • علی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 6
    پای درایتشون نزار.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 0
    دم ملت با بصیرت گرم، آقای رئیسی به اقشار کم درآمد بیشتر برس، همه چی محاسبات روی کاغذ نیست. به چهار دهک اول، نفری ۶۰۰ هزار تومان بدهید و دهکهای ۷ و ۸ و ۹ را حذف کنید.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 0
    اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس