آلمان: انتظار می رود مذاکرات هسته ای سریع به نتیجه برسد

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان به دنبال اظهار نظر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص از سر گرفته شدن مذاکرات هسته ای ایران، اعلام کرد که انتظار می رود این مذاکرات سریع به نتیجه برسد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از این سخنگوی وزارت خارجه آلمان نوشت: انتظار دارم مذاکرات هسته ای ایران سریع به نتیجه برسد، یک پیشنهاد منصفانه روی میز است.

همچنین بورل امروز در حاشیه نشست سران گروه ۷ در آلمان، اظهار داشت: مذاکرات هسته ای متوقف شده بود و به زودی از سرگرفته می شود.  

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ارزیابی مثبت از سفر انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا افزود که یک چشم انداز برای رسیدن به توافق وجود دارد.

مورا دیروز (پنجشنبه) پس از رایزنی با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین، به بروکسل بازگشت.  

مورا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات برجام در اتحادیه اروپا در روزهای اخیر برای بهره برداری از آخرین فرصت برای نجات این پیمان، به تهران سفر کرد.  این برای دومین بار از زمان تنفس در مذاکرات وین است که مورا به تهران سفر می کند.

 قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 6
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • پیروز IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      احسنت جوون متنی که نوشتی حرف دل تمام ایرانیها است اینها هیچ وقت خیر ما را نخواستند و همچنین رقیب صنعتی‌.
  • رضا IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    محاله امريكا سپاه رو از تحريم ها معاف كنه
  • GE ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 1
    الان امریکایی های لجن ترسوی شیطان صفت در همه زمینه های سیاسی و حتی اقتصادی در خصوص روسیه و چین و کره شمالی پاکستان افغانستان سوریه عراق ونزوئلا بولیوی بلاروس اکراین، ترکیه و مکزیک و کوبا لبنان و فلسطین و..وجدیدا ال سعود و امارات.بشدت در گل مانده و دست به دامن ایران و ونزویلا شده
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 2
    اگر مسولین ما به دنبال منافع مردم باشند شاید گشایشی شود .
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    آمریکا عمرا کوتاه نمیاد مگر نمایشی. ما هم اصلا خسارت محض دیگه ای نیاز نداریم.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    خدا کنه مذاکرات به خوبی پیش بره و از دست تحریم‌ها راحت شویم
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    ایا روز محو ونابودی اسرائیل نرسیده است؟
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    اقای بایدن اسرائیلی ها ویهود که تو می دانی دشمن امریکا واروپا هستند ،و ما می دانیم اقای بایدن که شما به شدت دشمن اسرائیل ویهود هستی ومتنفر از اسرائیل هستی چون تو یک مسیحی دوستدار عیسی مسیح ع مریم مقدس می باشی چشمان اشکبار تو در کلیسا درهنگام سوگند نامه ریاست جمهوری گویای ارادت شما به عیسی مسیح ع ومریم مقدس است ، تو با دوچشم خودت دیدی که اسرائیلی ها در فلسطین خبر نگار زن مسیحی را کشتند و تابوت خبرنگار مسیحی را از روی دستان تشییع کننده گان جنازه خبرنگار مسیحی به زمین انداختند ،اقای بایدن کشتن وانداختن تابوت خبرنگار مسیحی توسط اسرائیل یعنی حمله اسرائیل به مسیحیان اروپا وامریکا ویعنی حمله اسرائیل به کشور امریکا واروپا یعنی حمله دوباره یهود به عیسی مسیح وکشتن عیسی مسیح ع. اسرائیل دوست امریکا واروپا نبوده ونیست واسرائیل ویهود بزرگترین دشمن امریکا واروپا که مهد مسیحیت هستند می باشد. به زودی کهنه سربازان اسرائیلی که در اوکراین آدم کشی می کنند خودشان را به اروپا خواهند رساند و مسیحیان اروپا را به انتقام هولوکاست نسل کشی خواهند کرد. اقای بایدن،اقایانی که برای خلاص شدن از شر اسرائیل واخراج یهودیان از اروپا وانگلیس تصمیم گرفتند برای اسرائیل کشوری غصبی ودور از اروپا بسازند حالا کشور قوی اسرائیل تشکیل شده وتبدیل به هیولایی شده که پرچم انتقام گرفتن هولوکاست از اروپا را سالیان سال است که علم کرده است . اقای بایدن عامل شروع جنگ جهانی اول ودوم وسوم اسرائیل ویهود بوده واکنون اسرائیل جنگ جهانی سوم را در اوکراین کلید زده است واسرائیل در اوکراین که کشور دوم اسرائیل است کل جمعیت جهان را به گروگان گرفته است وشما احمقانه از زلنسکی که همدست اسرائیل است حمایت نظامی می کنید پدر بزرگ ومادر بزرگ زلنسکی به گفته خودش در هولوکاست کشته شده اند زلنسکی یهودی -صهیونیستی قصد انتقام هولوکاست با همدستی اسرائیل از اروپا را دارد واروپا خانه اول امریکاست، اکنون دیگر حمایت از یهود واسرائیل توسط امریکا واروپا ضامن خلاصی اروپا وامریکا از شر یهود واسرائیل نخواهد بود وباید اسرائیل ویهود را در همان کشور غصبی اسرائیل ناگهانی نابود کرد وامریکا واروپا ومسیحیت را برای همیشه از شر یهود خلاص کرد.ایا روز محو ونابودی اسرائیل توسط امریکا واروپا نرسیده است؟
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    14:50 وقتتو داری تلف میکنی، بایدن این شغلی رو که داره مدیون یهودی هاست. تو کله اش چیزی نمیره، درس هاشو خونده. فقط بدنبال مرعوب کردن ایران هست چون در ذاتش این وجود داره. خودش آخر نوه خونی تمام این قیافه هایی که میگیره فیلم و بازی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس