حجت عبدالملکی

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که یارانه نگرفتند و در سامانه حمایت ثبت نام کردند در صورت تایید اعتراضشان، یارانه ماه‌های گذشته را نیز دریافت می‌کنند.

به گزارش مشرق، «حجت عبدالملکی» در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: به محض اینکه فردی وارد سامانه ثبت شکایات یارانه معیشتی می‌شود اعتراض او ثبت خواهد شد.

وی افزود: برای ثبت اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها، فقط کافی است وارد سامانه وزارت رفاه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir شده و اطلاعات خود را بارگذاری کنید.

وزیر کار بیان داشت: یارانه مورد نیاز ۹۰ درصد مردم تأمین شده و در حساب دولت است، پس اگر تا ۳ ماه دیگر مشخص شود فردی نیازمند بوده اما دریافتی نداشته، یارانه معیشتی ماه‌های گذشته نیز به حساب آن واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ متغیر و شاخص برای دهک‌بندی یارانه‌ها در نظر گرفته است گفت: شاخص‌هایی از جمله گردش حساب، حقوق، سود سهام و سود حساب، خودرو، سفرهای خارجی و سایر موارد مدنظر است.

وزیر کار افزود: برای اینکه تحولات مقطعی در زندگی افراد و جابه‌جایی دهک‌ها مؤثر نباشد در دوره سه تا پنج‌ساله دهک بندی‌ها مورد توجه قرار گرفته و حساب می‌شود به عنوان مثال فردی خانه خریده و فروخته است که این جزو دارایی حساب نمی‌شود. برای اینکه دهک بندی‌ها درگیر نوسانات نشود شاخص‌ها در دوره سه تا پنج‌ساله در فرمولی دقیق ضریب‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ اعتراض در یارانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: کسانی که تا فروردین‌ماه یارانه می‌گرفتند و اکنون یارانه نگرفته‌اند می‌توانند اعتراض کنند و افراد دیگری که به هر دلیل یارانه دریافت نمی‌کردند یا از قبل و به هر دلیلی قطع شده بود می‌توانند بعد از تکمیل سامانه هدفمندی یارانه‌ها به آن مراجعه کنند.

عبدالملکی بیان داشت: افراد معترض به دهک بندی یارانه در سامانه حمایت می‌بینند که به چه علت و شاخص‌هایی دهک‌بندی فرد تغییر کرده است در همین رابطه پیامکی برای همه کسانی که در قبل یارانه می‌گرفتند و اکنون قطع شده ارسال شده است تا وارد سامانه حمایت شوند.

وی تاکید کرد: افراد تا ۳ ماه آینده فرصت ثبت در سامانه را دارند و اگر مستحق دریافت یارانه باشند به آنها یارانه پرداخت می‌شود. یارانه‌ها در حساب‌های دولتی موجود است و تقریباً برای ۷۸ تا ۷۹ میلیون نفر در نظر گرفته شده است.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه سامانه حمایت اکنون در دسترس است گفت: امکان دارد افراد مراجعه کنند و ببیند سامانه شلوغ است. محدودیت در زیرساخت‌ها وجود دارد از این رو مردم نگران نباشند.

وی گفت: چندین شماره تماس هم اعلام شده است که یکی از آنها مرکز تماس به شماره ۰۲۱۶۳۶۹ است و سال‌هاست که مردم با این شماره آشنا هستند و در کنار این شماره تماس، ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز هست.

عبدالملکی با بیان اینکه ۷ و نیم میلیون نفر یارانه نمی‌گرفتند گفت: یک بخشی از آن افراد متمکن بودند اکنون فرض می‌کنیم پنج میلیون نفر مستحق هستند این افراد می‌توانند در سامانه هدفمندی یارانه‌ها که اعلام می‌شود، ثبت‌نام کنند و فرایندی طول می‌کشد تا بررسی و ارزیابی شود.

 وزیر رفاه بیان داشت: دهک‌بندی‌ها در پایگاه رفاه ایرانیان صورت می‌گیرد، ضمن اینکه قانون مجلس برای بودجه ۱۴۰۱ به وزارت رفاه حکم کرده است که یارانه پردرآمدها را کاهش و کم‌درآمد را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: پنج میلیون نفر یارانه‌بگیر جزو دهک دهم بودند که باید یارانه آنها حذف می‌شد.

عبدالملکی در پاسخ به تعدادی از اعتراض‌های مردمی در یارانه‌ها گفت: یکی از شاخص‌ها سفرهای خارجی بوده است که کاری بوده است از این رو افراد می‌توانند در سامانه اعتراض را ثبت کنند و بعد از بررسی و ارائه مستندات، مورد رسیدگی می‌شود.

وی گفت: امکان دارد فردی به خاطر گردش مالی بالا یارانه‌اش قطع شده است که می‌تواند اعتراض کند به عنوان مثال بعضی از روحانیون و طلاب وجوهات شرعی را دریافت می‌کنند که این امر مال این افراد نیست و برای مرجعیت است که این امر قابل اعتراض است.

وزیر رفاه تاکید کرد: توصیه می‌کنیم حساب‌های شخصی از کاری جدا شود ضمن اینکه در سامانه با ثبت اعتراض و ارائه مستندات یارانه در صورت مستحق بودن اختصاص می‌یابد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد ص IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    17 0
    سلام :اگر درخود سامانه یک جایی برای اظهار نظر معترض به قطع یارانه جانمایی می شد کار خوبی بود.نکته بعد ایا بازنشسته ای که فرزند مجردش با اوفعلاا زندگی می کندوبه دلیل درامدی که دارد ممکن است به خانواده کمک کند باید یارانه کل خانواده قطع شود چون درامدش بیشتر شده.دربدبینانه ترین شکل یارانه فرزند مجرد تاموقع ازدواج قطع شودنه کل خانواده.جناب وزیر افرادی پیام دریافت کرده اند که ۶ماه اول ۱۴۰۰ حدود ۱۵ میلیون گردش مالی داشته ایا با وضع خط فقر جامعه که از ۵ سال پیش رقم خورده ۱۵میلیون گردش مالی تازه اگر بخشی از ان قرض نبوده باشه علامت رشد اقتصادی خانواده است
    • عبدالله مومن IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      7 0
      خودرویی را که دو سال قبل فروخته ام. جزو اموال آورده اند و یارانه را قطع کرده اند. حالا چه باید کرد؟!
    • سید یوسف IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      7 0
      با سلام اقای وزیر من تعجب مبکنم اگر سیستم اطلاعات وامار خانوار ناقص است که هست چگونه تشخیص میدهید که یک خانوار دارای تمکن مالی است یانیست بطورمثال بک خانوار سه نفره که زن وشوهر حقوق بازنشستگی میگیرند وشوهر دارای یک خودرو سواری با ده سال قدمت دارد وخانه ای هم نشسته تملک وموروثی خانمش است وفرزند ش نیز مجرد ودانشجو هستند وازتکفل خانواده خارح شده وبه هزار زحمت برای ی فرزندش به علت مسافت دور یک خودرو تهیه گردیده وفاقد بیمه خدمات درمانی نیز میباشدفقط به علت کردش مالی حسابهایمان وداشتن دو خودرو وگرفتن دو حقوق مستمری درصورتیکه شوهر چه شرعا وچه قانونا هیچ گونه حقی دردخل و تصرف اموال وخقوق خانمش نداشته وندارد تشخیص داده شده که دردهک دهم قرار بگیرد متاسفم برای اینگونه تشخیص
  • یک ایرانی محق IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    12 2
    ایراد سامانه این است که تنها اعتراض را می پذیرد اما توضیحی را نمی توان داد به عنوان مثال اگر فردی معتمد گروهی باشد وروزانه جهت کمک به مستمندان به حساب او پول واریز شود سامانه این را چگونه تشخیص می دهد در حالی که واقعا آن پول مال آن صاحب حساب نیست شما فکری به حال این کار بکنید یا مثلا فردی تصادف کرده ودیه ای بحسابش واریز شده است این که درآمد محسوب نمی شود چگونه باید به سامانه بگوید این پول دیه استویا فردی در طول عمرش یکبار به سفرخارجی رفته است آن هم کشوری مثل ترکیه آن هم با تور رفته نه امثال بلکه حدود 5سال پیش که کل هزینه این سفر2میلیون نشده است آیا باید به خاطر این سفر یارانه اش قطع شود ضمن اینکه اگر این ملاک باشد باید یارانه بیش از سی میلیون نفر قطع شود چون بعید است هر ایرانی در طول عمرش یکبار به سفرخارجی نرفته باشد ویا طرف ماشین پژو دارد که سی میلیون نمی ارزد مدل 86است شما این را به عنوان خودرو حساب می کنید؟از طرفی سامانه را چگونه باید حالی کرد برای این سوال ها یا سامانه را اصلاح کنید یا این اعتراض اعتراض را بردارید چون تاثیری ندارد من الان معتمد یک گروه خیریه هستم ماه داریم صدمیلیون بحساب من می آید برای توزیعش ضررهم می کنم چون باید تراکنش ها را از جیب بدهم همین موضوع یارانه مرا قطع کرده است چون نوشته ماهیانه 18میلیون حقوق می گیرم در حالی که یک فرد بازنشسته آن هم معلم بازنشسته سال های دور کجا 18میلیون حقوق دارد؟اتفاقا همین را بدهید یارانه نمی خواهم از طرفی قانون اساسی می گوید همه در مقابل قانون یکسان هستند فقیر ودارا ندارد بیت المال ازآن همه است وباید بین همه توزیع شود امام علی علیه السلام وقتی بیت المال را تقسیم نمودندحتی به مخالفانش هم از بیت المال مستمری پرداخت نمودند حال مانده 5میلیون نفر همه را بدهید این موضوع بسته شود واین کار خوب را بگذارید بهتر شود اگر کسی خودش یارانه نگرفت آن جداست وبرای سلامتیش صلوات می فرستیم واز خدا برایش طول عمر با عزت طلب می کنیم
    • کارمند خانم IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      من با نظر شما موافق هستم همه در برابر این کشور ودولت باید یکسان باشند.اگرخانمی برای حفظ آبروی خانواده وزندگی باعزت از توان خود مایع می گذارد ودر خارج ازمنزل پابه پای مرد خانواده جهت تامین رفاه وشان خانواده مجاهدت وتلاش می کند نباید از سهم بیت المال کشور بی بهره باشد.ادرصورتی که وظیفه زن تامین معاش خانواده نیست.گر دختری پابه پای پدر بازنشسته اش (که ماهانه 5/5میلیون حقوق دریافت می کند)زحمت می کشد وکار می کند گناهش چست ؟آیا فرزندانمان آینده ندارند وباید مثل مردان برای خانواده کارکنن.آن هم کار که نه بیگاری چون پیمانکاران به اندک دست مزدی آن ها بکار می گیرند.به نظر آقای رئیس جمهور این خانواده دارای تمکن مالی است یا اینکه کمک به پدر پیرشان را از روی رفاه وامنیت مید داند؟باید همه ایرانی ها به یک اندازه از بیت المال بهرمند باشند.حالا شاید یکی بخواهد درخانه بماند وفقط دست درجیب دولت کند ویکی بخواهد برای شآنی که برای خود قائل است آبرومندان کار کند هر چند حقوق مختصری داشته باشد.کشور برای همه هست پس باید با یک چشم به همه نگاه کرد.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 6
    این شیوه‌‌ی توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      این که تشویق ملت ست به دهک اول و دوم شدن، طوری نشه تنبلی و بیکاری مد بشه. اینها همه هزینه‌های بی‌پایان کمرشکن می‌شه بر دوش بین‌المال
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      دهک‌های اول آب و برق و گاز و بلیط تردد شهری و بیمه درمان و حتی مسکن رایگان، مستمری برقرار، کمکهای کالایی، یارانه حداکثری؛ اینقدر حمایت هم افراد رو تباه می‌کنه و هم کسر بودجه و تورم را بر بیت‌المال بیش از پیش تحمیل می‌کنه
  • محمد IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    9 0
    جالبه بدونید دخترم ازدواج کرده و مدارک هم موجوده ولی چون یارانه اش از ما جدا نکرده یارانه کل خانواده را قطع کردند وهیچ جای توضیح برای اعتراض نگذاشتند
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    8 0
    زمان جنگ کوپن به همه ایرانیان تعلق می گرفت چه دارا و چه ندار ، شاید یکی خانه ای داشته که حالا با تورم میلیاردی شده و پول ایزوگام سقفش را ندارد حالا چون دارا حساب شده یارانه اش را قطع میکنند و اصلا کوپن باید به همه تعلق بگیرد چون همه ایرانی هستند و این فکر که یکی تشخیص بدهد که مردم دارند یا ندارند اشتباه است
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    8 0
    یکی شصت تا خونه بهش یارانه دادن چون اصلا خونه و ملک رو در نظر نگرفتن.
  • بنده خدا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    8 0
    سلام.من کارمند نباید وام بگیرم برای آلونک .وام حساب می کنید پرداختی ها حساب نمیزنی و چقدر برای خرج خانه می ماند اگر راست می گویید آخری ج ببینید چقدر پول در حساب طرف مانده یا وام برای چه بوده.بدهی و هزینه باید با هم حساب شود نه حساب و موجودی یک کارمند
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    بهتر است دولت در ارتباط با افراد مشمول دریافت یارانه نقدی با دقت بیشتری عمل کند مثلا در سامانه مربوطه اعلام می شود که من مالک ماشین سمند هستم آیا مسئول مربوطه می داند این ماشین در اختیار پسرم هست که بیکاره
  • عليرضا IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    سلام لطفا در سامانه جايي براي توضيح قرار بدهيد مثلا بنده ماشين فروختم ولي در سامانه هنوز هست 2 سال پيش بوده و ياهرماه يه پولي بابت غره كشي خانوادگي بحساب ما مي آمد اين پول مال من نيست كه تو سامانه نوشته دريافتي شما 22 ميليون حقوق من 10تومنه باتشكر
  • علی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 0
    افراط و تفریط در هر کاری مذموم است مخصوصا در این امر خیر یارانه . نه مثل قبل که هر کی توان بیشتر داشت بیشتر از یارانه استفاده می کردمثلا استخر خصوصی اگر داشت هم از یارانه خیلی بالای آب بهره میبرد و هم برای گرم کردنش از یارانه گاز بیشتری بهره میبرد و همینطور در موارد دیگر که خود ظلمی بود در حق کم بضاعتها . و نه الآن که میگویند مثلا به دهک فلان یارانه تعلق نمی گیرد !!! آقاحق هر کسی رو از بیت المال بدید هر کس بیشتر خواست خوب بره آزاد تهیه کنه . ولی درست نیست حقش رو ندید خوب زحمت گشیده تلاش کرده اندوخته ای برای خودش تهیه کرده . درست مثل بنزین الآن به همه حقشون رو میدند هر که بیشتر خواست آزداد داره تهیه میکه خوب یارانه رو هم همینطور انجام بدید . از این دهک بندیهای مشگل اطلاعاتی دار هم خلاص میشوید چرا که الآن به علت ضعف سیستمی و یا ضعف اطلاعاتی به خیلیهایی که می بایستی یارانه داده می شد نداده و صدای خیلیها درآمده است .
  • 09121583642 IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 0
    بنده بازنشسته با حقوق زیر ۹ میلیون و خانواده ای پنج نفره که تا بحال سفر خارجی و حتی یک زیارت خارج از کشور هم نداشته ام و گردش مالی ام منحصر به همین حقوق چندرغاز میشود را دهک دهم جای داده اند با کدامیک از شاخصهای گفته شده تطبیق دارد و .....
  • آتش به اختیار IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    یعنی علی عدالت علی رو با این وضعیت یکی بدیم یکی ندیم شده شبیه فیلم خوب بد زشت.
  • مجرد IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    درآمد فرزند خانواده که داره برای آینده اش پس انداز میکنه و سر سفره پدر مادره جزء درآمد خانواده حساب بشه...آخه پدر بیچاره یا حتی مادر مستمری بگیر ه سرپرست خانواده است نمیتونه به بچه اش بگه حقوقتو بده من خرج کنم آینده رو بیخیال شو! بعد هم میگید ازدواج کنید! اینجوری ؟ با این بی انصافیها؟
  • بهروز IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    مطمين نيمي از مردم يارانه نميگيرند بجيب كيميرود خدا ميداند يارانه من چندين سال پيش قطع شد ميدانم از قشر متوسط جامعه هستم
  • ایرانی IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام. من توی خونه مسکن مهر نشستم، یک دختر زیر پوشش بهزیستی دارم، حقوق بگیر یک شرکت خصوصی که معلوم نیست امروز یا فردا اخراج نشم، یک ماشین هم که فروختم، حالا چطور سامانه تشخیص داده من 13 میلیون درامد دارم و 11 میلیون خرج... من متعجم از بهزیستی و کمیته امداد هم استعلام نگرفتید
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    من به تقلید از امام علی ع شبها برای زنهای بیوه غذا میبردم معاون شورای شهرمون من رو شناسایی کرد رفت زیرآب منو زد میگن شما حتما وضعت خوبه که اینکارها رو میکنی یارانه بنده رو قطع کردن
    • امیر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      یعنی بهونه و توجیح بهتری پیدا نکردی.
  • ناشناس IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    آیا با 8میلیون حقوق بنده دهک دهم هستم
  • محمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 0
    سلام کسی درامدش زیاد باشه به همون اندزه هم تلاش میکنه یعنی از 6 صبح سرکاره تا 6 عصر باید تفاوت داشته باشه با کسی که 8 میره سرکارتا 2 ظهر یعنی چی درامدتون زیاده بشینیم تو خونه اگه بحث عدالته همه معیار ها در نظر باید گرفته بشه کارگری که تو مناطق صنعتی داره پول جونشو میگیره تا بوق سگ کار میکنه جز افراد پر درامد است عدالت یعنی همه موارد درنظر گرفته شود .
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    خداقوت - آقای وزیر دفاتر پیشخوان و .. دعا گوی شما هستند حسابی از مردم اتلاف وقت کرده اید و به جیب آنها درآمد سرازیر کرده اید
  • آريا IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    بنده كارمند از سال 94 يارانه ام قطع شده و در سامانه هم محلي براي توضيح ندارد و ليست افراد تحت تكفل گذاشته نشده و هيچ كجا نميشه اصلاح كرد در حالي كه حقوق دريافتي فعلي زير 7 ميليون بوده كلي قسط وام پرداخت ميكنم و در حال حاضر خانه هم ندارم ور در زمان قطع نيز مستاجر بودم و فقط يه ماشين 405 مدل 91 دارم متاسفانه الكي يه سامانه گذاشتند و همان اطلاعات غلط را دوباره تحويل مردم ميده حالا خودم هيچ حق و حقوق اعضاي خانواده منم قطع شده است و اين يك اشتباه است صرف نظر از اين موضوع مگر آنهايي كه يارانه شان را قطع كرديد جزو مردم ايران نيستند مگه شناسنامه ايراني ندارند به چه حقي يارانه اينا را قطع ميكنيد حتي اگر تمكن مالي داشته باشد زحمت كشيده و عرق ريخته به شماها چه ؟ پس چه فرقي بين كسي كه شبانه روز كار ميكنه با كسي كه تن پرور هست وجود داره؟ و اين دليل خوبي براي قطع يارانه نيست و همه مردم آگاهند الكي يه چيزي بهونه ميكنيد حق و حقوق يه تعدادي را بدون دليل قطع ميكنيد و دم از ايلام و عدالت و سيد محرمان و... مي زنيد و با اين كار دين و ايمان مردم را نشانه ميگيريد وبخدا اين افرادي كه حق يا نا حق صحبت از دهك دهم ميزنيد مسلمانند و شناسنامه ايراني دارند و در اين مملكت زندگي ميكنند حق دارند از يارانه استفاده كنند هر چند متمكن باشند و تنها با رضايت خودشان ميشهود از حقش منصرف بشه و من بعيد ميدانم كسي اينكار را بكنه چون سرپرست خانوار نميتونه حق و حقوق فرزندش را نيز پايمال كنه.
  • مرتضی ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    بنده حسابدار در کارگاه راهسازی هستم و حساب مشترک برای امورات شرکت به نام من و رئیس کارگاه و... افتتاح کردیم و به همین علت گردش حساب من رو 23 مبلیون اعلام شده در حالی که حقوقم بسیار کمتر هست و نه خونه دارم و ....
  • معلم بازنشسته IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    چرا در سامانه جایی برای توضیح اعتراض نیست کجا باید دلیل اعتراضمون را بگیم
    • علی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      1 0
      سلام من یه خانواده چار نفره وکارمند در تهران به خاطر گرانی خانه من نمی توانم در تهران زندگی کنم و در کرج ساکن هستم روزی چهار ساعت رفت و برگشتم در مترو طول می کشد ایا به نظر شما من قشر مرفع هستم و یارانه به من تعلق نمی گیر د من اعتراض کردم سیستم ده ملیون درامد تایین کرده و نه ملیون هزینه منم قبول دارم حرف شما را ولی شما خودتون قضاوت کنید باید یارنه من قطع شود
  • طباطبا ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    0 0
    سلام چراسود سپرده بانکی رابااین که تورم روبه بالاست وبرای خریدمسکن جمع آوری کرده ام جزء درآمدحساب می کنند درصورتیکه منزلمان بیش از25سال عمرداردشناژنداردونمی توانم تعمیرکنم وبایدبه منزل جدید بروم انگارماکاخ نشین هستیم که بایدیارانه ماحذف شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس