کد خبر 1374287
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
فرانسه در باره حمله به کنسولگری ترکیه تحقیق می کند

مقام های فرانسه اعلام کرده اند که تحقیق درباره حمله روز پنجشنبه افراد ناشناس منتسب به گروه پ ک ک، به ساختمان کنسولگری ترکیه در پاریس را آغاز کرده اند.

به گزارش مشرق، تارنمای روزنامه ینی شفق ترکیه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است: حمله با مواد منفجره آتش بازی، موجب وارد شدن آسیب های مادی به پنجره و دیوار بیرونی کنسولگری در حوزه اوتس دی ساینه در شمال غربی پاریس شده است.  

منابع آگاه گفته اند که گروه های وابسته به سازمان تروریستی پ ک ک، مسئولیت این حمله را پذیرفته اند.

مسئولان این حوزه، ضمن محکوم کردن این حمله، با کنسولگری و کارکنانش ابراز همبستگی کرده اند.

تاکنون انگیزه این حمله مشخص نشده است.

وزارت دفاع ترکیه پنجشنبه شب اعلام کرد که ۲۱ شبه‌نظامی کُرد «یگان‌های مدافع خلق» در حملات این کشور در شمال سوریه در پاسخ به حمله این گروه به یک پاسگاه مرزی در استان غازی عینتاپ در جنوب ترکیه، کشته شده اند.

چهار سرباز و یک غیرنظامی ترکیه روز پنجشنبه در پی شلیک تعدادی راکت از سوی نیروهای یگان‌های مدافع خلق از عین العرب در شمال سوریه به سمت پاسگاه مرزی ارتش ترکیه در قرقمش واقع در استان غازی عینتاپ، زخمی شدند.

مناطق اشغالی شمالی سوریه همواره مورد هدف حملات راکتی نیروهای وابسته به ترکیه و آمریکا بوده و در مواردی غیرنظامیان سوری هدف قرار می‌گیرند.

ترکیه مهر ۱۳۹۸ با حمله و لشکرکشی وارد بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه، سکونت گاه کُردها شد تا منطقه‌ای امن در این قسمت به وجود ‌آورد.

حمله ترکیه به شمال سوریه باوجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی در حالی صورت گرفت که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور مدعی بود کُردهای شمال سوریه، تهدیدی برای امنیت کشورش هستند.

دمشق حضور نظامی ترکیه در سوریه را اقدامی «اشغالگرانه» می‌داند و خواهان بیرون رفتن هرچه سریع‌تر نیروهای ترکیه از خاک این کشور شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 2
    کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس