حمله کماندویی ترکیه به شمال سوریه با بهانه مقابله با پ‌ک‌ک

نظامیان ترکیه با بهانه مقابله با تروریست‌های «پ‌ک‌ک» و گروه‌های وابسته به آن، به شمال سوریه حمله کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای ترکیه ۹ تروریست عضو «پ‌ک‌ک» و یگان‌های مدافع خلق وابسته به پ‌ک‌ک را در شمال سوریه از پا درآوردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» این وزارتخانه در توییتر خود نوشت: «کماندوهای ما ۹ تروریست پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق را که در منطقه عملیاتی سپر فرات آماده حمله بودند، با یک عملیات موفقیت آمیز از پا درآوردند.»

این وزارتخانه افزود که ترکیه در روز چهارشنبه در مجموع ۱۴ تروریست را از بین برد. پیش از این نیروی هوایی ترکیه با حمله به شمال عراق، پنج تروریست پ‌ک‌ک را در مناطق «زاپ» و «آواسین» از بین برده بود.

ترکیه مدعی است که گروه تروریستی پ‌ک‌ک اغلب از پایگاه‌هایی در شمال عراق و مجاور سوی مرزهای جنوب ترکیه برای مخفی شدن و طراحی حملات تروریستی استفاده می‌کند. توپخانه ارتش ترکیه چندی قبل نیز مواضع شبه نظامیان کُرد سوریه در چند منطقه در شمال استان حلب را گلوله‌باران کرد.

از سال ۲۰۱۶، ترکیه سه عملیات ضد تروریستی را در سراسر مرز خود در شمال سوریه برای جلوگیری از تشکیل به اصطلاح مسیر تردد تروریست‌ها انجام داده است.   ترکیه از سال ۲۰۱۶ و به بهانه مقابله با شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه با اشغال خاک سوریه سه عملیات در این کشور انجام داده است.

ارتش ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن از جمله ارتش آزاد، در ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ طی عملیات «سپر فرات» مناطقی در شمال استان حلب از جمله «جرابلس» را به اشغال خود در آوردند.

عملیات «شاخه زیتون» ترکیه نیز در منطقه عفرین در استان حلب  سوریه انجام شد. در نهم اکتبر ۲۰۱۹ نیز عملیات «چشمه فرات» در استان‌های استان‌های حلب، الحسکه و الرقه آغاز شد و با اشغال مناطقی در نوار مرزی استان رقه پایان یافت.

دولت سوریه بارها اعلام کرده که حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور اشغالگری است و آنها باید خاک این کشور را ترک کنند. بیشترین منابع نفتی سوریه در شرق سوریه قرار دارد که آمریکا با کمک تروریست‌ها در حال قاچاق آن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس