وزیر اقتصاد: تمام شبکه اطلاعات کارت‌های بانکی به هم متصل شد

سیّد احسان خاندوزی گفت: ما موفق شدیم که تمام شبکه اطلاعات کارت‌های بانکی کشور را به هم متصل کنیم.

به گزارش مشرق، سیّد احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در دومین روز از نخستین نشست سراسری حزب نسل نو اظهار داشت: ما در بسیاری از زیرساخت‌ها و مقدماتی برای اینکه بتوانیم سیاست‌های اقتصاد مردمی و عدالتخواهانه را پیاده کنیم دچار نقطه ضعف هستیم و اگر برخی از سیاستگذاران دوره پیشین عزم جدی برای پیاده کردن سیاست‌های اصلاح اقتصادی نداشتند، امروز دولت و شخص آقای رئیس جمهور بر پیاده‌سازی اقتصاد مردمی اصرار دارند اما حدی از توانایی اعمال سیاست در عرصه اقتصادی که پیش از این باید فراهم می‌شد امکان‌پذیر نیست که البته دولت تلاشش را کرده که بتواند فقط زیرساخت‌ خوبی برای بنای اقتصاد مهیا کند.

وی با بیان این‌که من قبلاً هم گفته ام تازه فوندانسیون این کار فراهم شده است گفت: امروز می‌توانستیم به جای سیاست‌های قیمتی به سمت سیاست‌های حمایتیِ مقداری از مردم برویم و مثل بسیاری از کشورها عمل کنیم که می‌توانند بگویند دولت می‌تواند کالاها را به وفور برای شما فراهم کند و مشکلی در تامین نداریم شما هم مصرف عادی خودتان را انجام دهید.  

وی افزود: بعد از جنگ اوکراین در بسیاری از کشورهای اروپایی حداکثر خرید کالا برای مردم تعریف می‌شد، اما چنین سیاست‌هایی در اقتصاد ما قابل پیاده‌سازی نیست چون اصلا زیرساخت‌ اطلاعات اقتصادی وجود ندارد و اساساً امکان اعمال سیاست‌های عدالت‌گرایانه به دلیل نبود زیرساخت، دشوار است.

خاندوزی افزود: در مورد وضعیت اقلام یارانه‌ای این زیرساخت در دولت کار می‌شود و ما موفق شدیم که تمام شبکه اطلاعات کارت‌های بانکی کشور را به هم متصل کنیم و اگر بتوانیم جریان خرید مردم را از خرید نقد به خرید کارت‌های بانکی سوق دهیم می توان با رصد جریان بانکی خیالمان راحت شود که مردم دسترسی دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    12 3
    میلیون ها حساب بانکی به دلیل موجودی زیر مبلغ مورد نظر بانک مسدود و غیر فعال شده و مبلغ آن به شکم بانک ها ریخته شده است. بانک و مدیران و کارمندانشان از محل توقیف میالغ اندک بسیاری از حسابها به نوعی در حال دردی اموال مردم هستند. لطفا ضمن جلوگیری از این فساد، اموال مردم را که در طی این چند دهه به وسیله بانک های خصوصا دولتی غارت شده اند برگردانید.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      7 10
      خوب خودت برو حسابتو ببند، همون چندرغازتم بردار، چرا به ملت و دولت تهمت دزدی میزنی؟؟!! اگه حسابی داری که ده ساله نرفتی سراغش یا برای کار خلافه یا انداختی اونجا، خوب برو ببندش!!
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      2 1
      وقتی چنین متصله بسم الله ته مانده های حساب ها را به حساب های فعال منتقل کنید. در ضمن شاید کسی با 10ملیون هر روز در بورس خرید و فروش کند آیا سیستم این تراکنش ها را برای تغییر دهک فرد در نظر می گیرد؟؟؟
    • قریشی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      فضای مجازی یعنی همین ... یه عده مغرض و عقده ای میان هرچی به ذهن کثیفشون رسید اینجا بعنوان واقعیت میگن و فردا همین اطلاعات کذب میشه خمیرمایه شایعات شبکه های مجازی . آخه نامسلمون وقتی حسابی به نام یک فرد با یک موجودی مشخص باز بشه چطور بدون اجازه ایشان یا وکیل قانونی یا ورثه قانونی فرد میشه اونرو برداشت کرد؟!!! یعنی کارمندای بانک آخر وقت میمونن داخل شعبه ببینن کدوم حساب بی صاحبه بیان بین خودشون تقسیم کنن!!!! امثال شماها چون نه اخلاق دارید نه دین و اعتقاد به درد این هم نمی خورید که آدم بهتون بگه از خدا و قیامت بترسید ... بیشعور اتصال کلیه حسابهای بانکی به تدریج مزایای زیادی برای خود نااهلت داره که ثمره شو می بینی . بی اخلاق وقتی فردا اعلام کردند که بجای بیست کارت بانکی فقط با یک کارت یا با کارت ملی میتونی کارهای بانکی خودت رو انجام بدی می فهمی که منافع اینکار چقدره؟!!! اونوقت اومدی برای سیستم بانکی که برای ورود و خروج یک ریال از اون باید اسناد مالی قانونی وجود داشته باشه تهمت دزدی می زنی!
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    مگه قبلاً متصل نبود .
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 1
    متصل بودن ولی یادشان رفته ،علام کنند.
  • US ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    حساب بانکی دست ما نیست که ببندیم . بانک میگوید حسابی نداری و سوخته و غیرفعال شده ، در قدیم اینطور بود اما حالا که کارت بانکی امده وضعیت بهتر است و حسابها خراب نمی شود
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      نه دادا، من یکی در بانک تجارت سال 96 حساب کارت دار هم باز کردم اما 1400 گفتند غیرفعاله و بسته شده
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 5
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
  • AU ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    لطفا تمدید کارت بانک و دریافت کارت بانک رو اینترنتی کنید! چرا باید وقتی مشکلی برای کارت بانک بیاد،چندین ساعت برمی بانک برای صف و تایید و .. ! حتا اگر رمز رو هم فراموش کنید،باید چند ساعت بریم تویه صف و فرم پری کنی و وقت تلف کنی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس