کد خبر 1374219
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
آتش سوزی گسترده در ملبورن استرالیا

در جریان آتش سوزی گسترده ازبامداد روز پنجشنبه (به وقت محلی) در یک ناحیه متراکم مسکونی و بازرگانی شهر ملبورن استرالیا، ساختمان یک کودکستان نابود شد و یک کلیسا به شدت آسیب دید، اما تلفاتی به بار نیامد.

به گزارش مشرق، در پی وقوع این آتش سوزی، ده ها مامور آتشنشانی وارد صحنه شدند، شماری خانه های مسکونی تخلیه شدندو به صدها ساکنان خانه های اطراف هشدار داده شد که از خانه بیرون نیایند.

گمان می رود که آتش سوزی از کلیسا آغاز شده و به مرکز آموزش کلیسا که به تازگی نوسازی شده بود، سرایت کرده باشد که به کلی نابود شد.

در این حادثه تنها ۲ تن شامل یک آتش نشان زخمی شدند.

بحران سیل دو هفته ای استرالیا از میانه اسفند ماه با بارش شدید باران و بادهای مخرب در سواحل شرقی این کشور ادامه یافت و شمار قربانیان آن به ۲۰ تن رسید.

بخش‌هایی از سیدنی، بزرگترین شهر این کشور، پیش تر زیر آب رفته و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

همان طور که پیش بینی می شد سیل بار دیگر شهر سیدنی و حومه آن را درنوردیده است. بدترین مناطق آسیب دیده  اغلب حومه های کارگری در جنوب غربی شهر هستند که دستور تخلیه آن بعدازظهر روز گذشته و یک شبه صادر شد و بیش از ۶۰ هزار نفر سکنه ناچار به ترک اقامتگاه خود شدند.

در ۲۴ ساعت اخیر سواحل جنوبی سیدنی شاهد بارش عظیم ۵۰ تا ۱۵۰ میلی متری بود و امروز بارش مشابهی برای شهر سیدنی و سواحل جنوبی پیش بینی می شود. در حال حاضر، بخش هایی از کامدن، در حومه جنوب غربی سیدنی، به طور کامل زیر آب رفته است.

بیش از یک هفته است در شهر لیزمور نیوساوت ولز، هزاران نفر در این منطقه به برق، آب لوله کشی، تلفن و سرویس اینترنت دسترسی ندارند. بسیاری از جاده ها هنوز سخت عبور هستند و دسترسی به غذا، سوخت و مراقبت های پزشکی دشوار شده است.

نبود اینترنت، خدمات تلفن همراه همچنین بانکداری آنلاین و سیستم های پرداخت را متوقف کرده  است و ساکنان کل این مناطق را مجبور کرده است که فقط به صورت نقدی کار کنند.

واکنش نیروهای دفاعی استرالیا (ADF) به بحران در لیزمور و مناطق اطراف آن، انتقادات شدیدی را برانگیخته است. ژنرال دیوید توما، که هماهنگ کننده اقدامات کمکی ارتش در مناطق آسیب دیده بود، امروز صبح مجبور به عذرخواهی شد و گفت: "برای همه افرادی که احساس می کردند حمایت نشده اند بسیار متاسفم و کاملاً با وضعیت اسفناک آنها همدردی می کنم. ”

دانشمندان برای چندین دهه در مورد امواج گرمای مکرر، طولانی تر و داغتر هشدار داده بودند. تسریع در افزایش سطح دریا؛ افزایش بارش‌های سیل آسا؛ تشدید طوفان‌ها؛ توزیع مرتب عوامل بیماری‌زا؛ گرمایش و اسیدی شدن اقیانوس؛ آتش سوزی‌های داغ‌تر و طولانی‌تر و خشکسالی‌های طولانی‌تر و خشک‌تر از پیامدهایی است که نسبت به آن هشدار داده می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس