3 شیفته شدن ضدانقلاب همزمان با اصلاح یارانه‌ها/ دروغ‌های یارانه‌ای؛ از کارت نان تا آتش زدن پمپ بنزین

همزمان با اصلاح نحوه پرداخت یارانه‌ها در کشور، رسانه‌های معاند ۲۴ ساعته دست به کار شدند تا با دروغ‌پراکنی، سیاه‌نمایی و شایعه‌سازی تلاش کنند این طرح موجب نارضایتی مردم شود.

به گزارش مشرق، دولت سیزدهم در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی خود در کاهش و رفع فقر مطلق، بهبود ضریب جینی و کاهش فاصله طبقاتی، تصمیم به هوشمندسازی و بازتوزیع یارانه کالاهای اساسی گرفت. در حالی که این اصلاح سال‌های قبل و زمانی که تفاوت ارز آزاد آنقدر زیاد نبود باید توسط دولت قبل صورت می‌گرفت اما ابراهیم رئیسی در شرایطی دشوار این تصمیم را گرفت و حتی اعلام کرد که باید در مسیر اصلاح از آبرو هم گذشت.

همزمان با این تصمیم، عده‌ای ناآگاهانه در داخل و جریان رسانه‌ای در خارج از کشور با برنامه‌ریزی گسترده و دقیق سعی در اعتمادزدایی از دولت و دامن زدن به نگرانی‌های مردم کردند. ‌

در ادامه تعدادی از این شایعات و دروغ‌ها را مرور می‌کنیم:

*  «هجوم و غارت فروشگاه‌ها در قزوین»

به تازگی فیلمی با عنوان «هجوم و غارت فروشگاه‌ها در قزوین» منتشر شد که سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد.

اما کمی توجه به فیلم نشان می‌دهد که تمام افراد در این کلیپ لباس گرم مثل کاپشن پوشیده‌اند و مشخص است که برای این فصل نیست.

کاظمی، فرماندار قزوین نیز عنوان کرد: به هیچ عنوان هیچ حادثه‌ای اعم از هجوم و غارت به فروشگاه در شهر قزوین صحت ندارد. در  عرضه کالا در قزوین مشکلی وجود ندارد و فقط در برخی فروشگاه‌ها صف بود.

* شایعه کارت یارانه نان

یکی از اولین شایعه‌ها در این باره، شایعه کارت یارانه نان بود. برخی رسانه‌های دشمن با انتشار تصویری فتوشاپی مدعی شدند که مردم ایران از این به بعد باید کارت نان داشته باشند.

۳ شیفته شدن ضدانقلاب همزمان با اصلاح یارانه‌ها/ دروغ‌های یارانه‌ای؛ از کارت نان تا آتش زدن پمپ بنزین

در پی انتشار این دروغ  وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد صدور کارت یارانه نان، شایعه‌پراکنی رسانه‌های معاند و از اساس کذب است.

* شایعه گرانی بنزین

در ادامه دروغ‌هایی که در خصوص این جراحی اقتصادی صورت گرفته، عده‌ای شایعه گران شدن بنزین را مطرح کردند.
 

این در حالی است که هیچ مسئولی سخن از گرانی بنزین به میان نیاورده و همچنین مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این باره تاکید کرد که قیمت بنزین با تغییر در راستای اصلاح نظام یارانه‌ها تغییر نمی‌کند و این مساله ارتباطی با بنزین نخواهد داشت.

* آتش زدن پمپ بنزین در خوزستان

عده‌ای برای امنیتی نشان دادن جو در خوزستان با انتشار فیلم کوتاهی مدعی به آتش کشیدن پمپ بنزینی در این استان شدند.

۳ شیفته شدن ضدانقلاب همزمان با اصلاح یارانه‌ها/ دروغ‌های یارانه‌ای؛ از کارت نان تا آتش زدن پمپ بنزین

اما هیچ رسانه رسمی و حتی محلی از وقوع چنین اتفاقی خبری مخابره نکرد. پلیس فتا نیز با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرد بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد این خبر صحت نداشته و تصاویر آن مربوط به آتش‌سوزی نیستان حاشیه جاده در یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در سال‌های قبل است که معاندین به منظور تشویش اذهان عمومی آن را در این زمان منتشر کرده‌اند.

* ماجرای «خیرات» آرد به کربلا!

شایعه دیگری که سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرد، شایعه صادرات خیراتی آرد به عراق و شهر کربلا بود. در این ویدئو ادعا می‌شود در حالی که در ایران کمبود آرد وجود دارد اما کیسه‌های آرد برای خیرات به کربلا فرستاده می‌شود.

۳ شیفته شدن ضدانقلاب همزمان با اصلاح یارانه‌ها/ دروغ‌های یارانه‌ای؛ از کارت نان تا آتش زدن پمپ بنزین

اما در این خصوص چند نکته وجود دارد:

نخست آن که فرد منتشرکننده تلاش کرده با کاهش کیفیت ویدئو سعی نماید تا حد امکان تشخیص اصالت ویدئو را برای کاربران دشوار کند.  

۳ شیفته شدن ضدانقلاب همزمان با اصلاح یارانه‌ها/ دروغ‌های یارانه‌ای؛ از کارت نان تا آتش زدن پمپ بنزین

نکته بعدی آن که، از بررسی ویدئو مشاهده می‌شود، بسته‌های آردی که در ویدئو نمایش داده شده تولیدی سال ۲۰۱۸ بوده که حتی بنابر تصویر تاریخ انقضای آن ۶ ماه پس از تولید ذکر شده است. مساله‌ای که نشان می‌دهد حتی اگر کیسه‌های نمایش داده شده حاوی آرد گندم باشند، در واقع چهار سال پیش تولید شده‌اند.

۳ شیفته شدن ضدانقلاب همزمان با اصلاح یارانه‌ها/ دروغ‌های یارانه‌ای؛ از کارت نان تا آتش زدن پمپ بنزین

برخلاف ادعای داخل فیلم برند این کیسه‌ها «خیرات» است و حرفی از اهدای این کیسه‌ها نیست و در  این شرایط چنین فیلمی برای افزایش نارضایتی منتشر شده است.

* شرایط خاص یارانه‌بگیران

برخی کاربران به استناد متنی از یکی از صفحات سایت هدفمندی یارانه‌ها مدعی استحقاق یارانه جدید به عده‌ای خاص شدند و انتقاداتی را به دولت وارد کردند.

۳ شیفته شدن ضدانقلاب همزمان با اصلاح یارانه‌ها/ دروغ‌های یارانه‌ای؛ از کارت نان تا آتش زدن پمپ بنزین

اما مشاور وزیر کار با انتشار توییت در این باره نوشت: این شرایط مربوط به زمان ثبت یارانه معیشتی (بنزین) هست (نه یارانه کمک‌معیشتی اخیر) البته مثل دیگر مطالب گذشته بر روی خروجی سایت قرار دارد. معیارهای فعلی برای یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار  تومانی، این موارد نیست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    43 7
    دکتر شریعتی: شایعه را دشمن می سازد، منافق پخش می کند و احمق باور!!!!!
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      6 1
      آفرین خیلی جالب و قابل استفاده
    • salam FI ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      3 2
      رسانه‌های اصلاح‌طلب هماهنگ با بی بی سی فارسی سعودی از چند وقت پیش خط تحت عنوان شورش گرسنگان را در دستور کار دارند، چرا مقامات امنیتی قضایی با آنها هیچ برخوردی صورت نمیدهند.
    • وطن پرست DE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      بله درسته ولی باید پرسید چطور دشمن برای تبلیغاتی سه شیفته کار می کنه ولی معاونت خبری ریاست جمهوری حتی یک شیفت هم نیم بند کار می کنه؟ یعنی از قبل نمی دونستید با مطرح شدن این طرح ضد انقلاب مانور روانی رو اغاز می کنه؟ الان بجای فحاشی به ضد انقلاب باید از معاونت ریاست جمهوری پرسید تو چیکار می کنی؟
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      6 2
      هزاران درود بر رییسی نازننین ممنون از یارانه ها عزیزم خییییییییییییییییلی دعا میکنیم برات
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      3 0
      لشکر البانی نشین 3 شیفته دارن حمله میکنن به مشرق خخخخخخخخخخخخخخخخخخ دارن خودشون جر میدن که یارانه به مردم ندن ولی کور خوندن سید ما مرد بزرگی هست و میدون رو الی نمیکنه
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    16 1
    خخخخ جالب بود
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    33 3
    جالب اینه که بدون استثناء اصلاحطلبها همیشه همصدا با منافقین و دشمنان بودن
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    18 2
    به فضل الهی حیله و مکری که آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث برای ما دیده اند در آینده ای نزدیک به خودشان خواهد برگشت و شاهد آشوب و اغتشاش در این کشورها خواهیم بود. انشاء الله
  • FR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    14 26
    گران کردن اسمش شده اصلاح یارانه ها!!!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      21 5
      پس اون ۳۰۰ ۴۰۰ تومنی که به ازای هر نفر ریختن چیه؟ یارانه تونو دادن به خودتون بجای این که بریزن تو حلق رانتخورا و قاچاقچیا
    • وطن پرست DE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      10 1
      شما با ربنا گوش دادن شکمت رو سیر کن. فقط با شیب ملایم گوش کن.
    • Amina IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 1
      آقا برای ما چرا نریختن
  • ايراني IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    35 3
    لعنت بر دشمنان ايران عزيز لعنت بر منافقين
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    20 2
    برای بار چندم بگم تقصیر خودتونه؟ بخورین نوش جونتون!!! آقا در دنیای جدید اگه ساکت بشینی بزاری دشمن هر چرندی میخواد بر علیهت بگه نتیجش همینه!! شما هم یه شبکهٔ "تو و من" یدونه هم "ارّه اینترنشنال" یدونه "رادیو پس فردا" و.... درست بکنین به یک عده آدم با استعداد هم حقوق خوب بدین از صبح تا شب از همین نوع اخبار بر علیه شون پخش کنین تا اونها خفه خون بگیرن!! چطور موشک و ضد هوایی درست میکنین که از ترسشون بهتون حمله نکنن که سیاست درستی هم هست، خوب اینم یه نوع جنگه اگه بیکار بشینین هی بهتون حمله میکنن!!!! از قدیم گفتن 1) دشمن برای آدم قرآن نمی خونه و 2) تا نخورد چوب تر، فرمان نبرد گاو و خر!!!!!
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      10 1
      آفرین دقیقا
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      3 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!
  • حسن IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    19 1
    خدالعنت کنددشمنان انقلاب و نوکران داخلی اصلاح طلب را.هیچ غلطی نمیکنند.انقلاب پایدارومحکم است.
  • خلیلی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    18 4
    تمام رانتخوارا متحد شدن تا دولت ضد رانت رییسی رو زمین بزنن. مردم باید بصیر باشن
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    15 2
    دولت حقیقتا کار بزرگی انجام داد. واقعاً ایثار کرد آبروی خودش رو. ملت باید بدونه اگر این اقدام صورت نمی گرفت در آینده ای بسیار نزدیک اقتصاد کشور به ورشکستگی می رسید اما با این کار با یک تیر چند نشان زده شد. یارانه ها درست و به واجدان شرایط آن میرسه، قیمت ها دیگه تفاوتی با قیمت در برخی کشورهای همسایه و منطقه نداره لذا قاچاق این کالاها برای قاجاقچیان به صرفه نیست، جلوی رانت هایی که ارز ۴۲۰۰ رو به یغما برد گرفته شد، کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عادلانه و با قیمت مناسب به دست مردم و به دست مصرف کننده ایرانی خواهد رسید. ملت باور داشته باشه خیلی خیلی زود اثرات مثبت این اقدام دولت را خواهد دید.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    19 2
    درود بر رییسی
  • مرصاد IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    14 2
    هموطن ! با عدم نشر اکاذیب و شایعات دروغ ؛ عمله رایگان دشمنان نباش !!
  • مرصاد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    13 1
    واقعیت این است که ؛ دشمنان خارجی و نوکران داخلی آنها ؛ با تمام توان ، در تلاش هستند که ؛ رئیسی ، در اهدافش ، موفق نشود ، تا بتوانند فاصله مردم و نظام را ، بیشتر کنند و از آن طریق ، به اهداف شوم خود برسند ! هموطن ! هوشیار باش و فریب نخور !!
    • اردشير IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 1
      من گرسنه بودم فريب خوردم شما مواظب خودتان باشيد كه سير هستيد، زيادى نخوريد.
  • علی IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    بقول شهید باکری هر جا را دشمن زیرآتش گرفت بدانید نیروی خود است. الان توپخانه رسانه ای داخل وخارج دشمن کجا را می کوبد.پس معلوم میشود بطوراساسی کار ریشه ای وآینده دار ی برای ملت ایران انجام می شود
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 1
    گَزَک ندید دستِ دشمنا
  • محمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    6 1
    لعنت بر منافقین داخلی ودشمنان ایران عزیزمان
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 4
    تمام یارانه های دولتی باید حذف بشن،از بنزین بگیر تا مرغ و گوشت و درآند اون صرف سازندگی کشور بشه،یه کار درست کرده باشه رییسی همینه
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      افرین
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 2
    من فقط میدونم این اصلاح یارانه ها اونم دقیقا توسط همونا که زمان احمدی نژاد سمت داشتند کار اشتباهی هست و در میان مدت حتی طبقه متوسط را هم به زیر خط فقر خواهد برد این چاپ پول ودادن دست مردم به هیچ وجه درست نیست تو شرایط تحریم وضع را بغرنج تر خواهد کرد دولت برای کمبود بودجه باید از خودش شروع کنه نه مستقیم دست کنه تو جیب مردم
  • فرهاد IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 1
    چی بگم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 1
    جمهوری اسلامی همانند نور خدا باقی می ماند که امثال شما ها با یک فوت کردن بخواهید این نور را خاموش کنید ومکرتان را به خودتان برمی گرداند وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماکِرينَ * و (دشمنان عیسى) تدبیر خود را (براى كشتن او) بكار بستند. خداوند نیز تدبیر خود را (براى حفظ او) بكار برد و خداوند بهترین تدبیركننده است. شما بدانید و می‌دانید شما بدانید و می‌دانید که همانگونه که خداوند در قران ور مورد کفاری همانند شما فرموده است یریدون لیطفئوا نوراللَّه بافواههم و اللَّه متم نوره»(2) اینها می‌خواهند با پف دهانشان چراغ منوّر و نورافکن تابان الهی را خاموش کنند، اما اشتباه کرده‌اند. نور خدا باقی است
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 1
    برو... ضدانقلاب. این اصلاح اقتصادی یک کار علمی برای خارج شدن ایران از چرخه معیوب تورم و واسطه بازیست. دولت باید یارانه دهکهای ۷ و ۸ و ۹ را حذف کند بدون تعارف. و هزینه اش را به دهکهای پایین بدهد.
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    ملت ایران ملتی شریف وبهترازمردم زمان صدر اسلام میباشند اگراین دولتمردان بگذارند
  • شاگرد راننده IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    گفتيم اين خودرو بنزين ندارد احمدى نژاد را پشت فرمان نشاندند گفتيم اين خودرو بنزين ندارد راننده عوض كردند اقاى روحانى امد گفتيم اين خودرو بنزين ندارد داوطلبانه اقاى رئيسى تحويل گرفت گفتيم اين خودرو بنزين ندارند ميگويند مرگ بر امريكا و اسرائيل ديگر نگويم چون سعدى گفت " زبان در دهان پاسبان سر است"
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      دوست عزيز شاگرد راننده ! من مطمئنم عقل و شعور جنابعالى بمراتب بيشتر از قبيله بى شعوران ، اگه تا صبح هم اين شعار زيبا رو تكرار كنى اين جماعت نميفهمند ! تقصير ندارند
  • صدیقه دادگر IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 0
    اقدام دولت رییسی عالیست خدا قوت مورد تایید امام زمان باشید
  • مهدی IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    شما که این شعارهای قشنگ مدهید اگر تونستید با برجی 3میلیون هم کرایه خانه بدهی هم زندگی کنی بعد شعار بده شعار دادن یک چیزه روزی یک وعده غذا خوردن یک چیزه فقط زر الکی نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس