کد خبر 1374048
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
صادرات غلات روسیه رو به افزایش است

رئیس جمهور روسیه روند تولید و صادارت غلات از جمله گندم دراین کشور را برخلاف تحریم ها، رو به رشد ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه می‌گوید برغم تحریم‌های گسترده غرب، به صادارت گندم این کشور سیر صعودی را تجربه می‌کند.

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت صادرات گندم در سال جاری به لطف برداشت بالقوه بالا، افزایش خواهد داشت.

پوتین در نشستی با مقامات ارشد اقتصادی در مسکو گفت: در حال حاضر انتظار می‌رود در سال جاری ۱۳۰ میلیون تن غلات، شامل ۸۷ میلیون تن گندم برداشت شود. وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد، که ما روی آن حساب باز کرده ایم، یک رکورد بی سابقه [برای محصول گندم] در تاریخ روسیه خواهد بود. پوتین با این حال برآوردی از میزان احتمالی صادرات غلات ارائه نکرد.

روسیه در سال ۲۰۲۰ رکورد ۱۳۳.۵ میلیون تن تولید غلات شامل ۸۵.۹ میلیون تن گندم را بدست آورد. روسیه برای عرضه گندم به خاورمیانه و آفریقا با اتحادیه اروپا و اوکراین رقابت می‌کند. این کشور علیرغم مشکلات لجستیکی و پرداختی ناشی از تحریم‌های غرب بر مسکو به صادرات خود ادامه می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 0
    خب کمی هم برای ما بفرستد
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    3 1
    سلام. در ایران زمین ها زیادی برای کشت گندم،دیم میشه مهیا کرد! واقعا چرا ما الان گندم تولید نمی کنیم؟! گندیم که فقط زمین میخواهد اب باران! تازه اگر اب هم نیاز داشته باش،ابی کمی می باشد! .. کلی زمین خالی در ایران هست...! 133 میلیون تن گندم! دارن!
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      10 برابر ایران وسعت داره با آب فراوان تمام روسیه سبزه
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    پول فروش گندم را مثل نفت ایا با دلار میگیرد یا روبل؟
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    گندم خوشبختانه اب کم نیاز دارد و اراضی بایر در حواشی شهرهاست که استفاده نمیشود و با انتقال فاضلاب تصفیه شده و فضولات دامی و انسانی خنثی سازی شده راحت میشود ابیاری و کوددهی کرد و چند برابر بازدهی را افزایش داد و انواع خوراک دام و نوشابه و ارد و محصولات جانبی تهیه کرد ولی فعلا کسی به فکر این مسائل نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس