کد خبر 1373894
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
فارس من| بهبود وضعیت معیشتی کارکنان پلیس در اولویت ناجا/۵ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود

ساخت ۵ هزار واحد مسکونی و بهبود وضعیت معیشتی ماموران پلیس از جمله اولویت های انتظامی‌ کشور است.

به گزارش مشرق، «کار نیروی انتظامی جزو مشاغل سخت‌ قرار گیرد»؛ عنوان پویشی است که تا این لحظه حدود ۵ هزار امضا را به خود اختصاص داده است.

 امضاکنندگان در این پویش آورده‌اند: «نظر به خطرات بیش از حد و خدمت شبانه‌روزی پرسنل خدوم نیروی انتظامی، افزایش میزان سختی کار کارکنان ناجا و کاهش مدت خدمت اشتغال برای بازنشستگی، افزایش میزان سطح درآمد و دستمزد کارکنان ناجا برای افزایش سطح اقتدار ناجا برای برخورد با جرایم را خواستاریم».

*و اما قضیه افزایش حقوق چیست؟

 هر ازگاهی کارمندان دستگاه‌هایی که از بودجه دولت ارتزاق می‌کنند در گوشه و کنار نسبت به عدم افزایش حقوق اعتراض یا تجمع کرده و افزایش وضعیت معیشتی خود را خواستارند.

اگرچه دولت همه ساله طبق قانون مدیریت خدمات کشوری به نسبت تورم، ضریبی برای افزایش حقوق ها اعمال می کند اما در افکار عمومی و میان برخی کارمندان این گونه جا افتاده که افزایش درصد امتیازات شغلی به معنای افزایش همان میزان از حقوق است که این گزاره درست نیست چراکه به تناسب حکم کارگزینی و وضعیت هر کارمند درصدی به حقوق آنها اضافه می شود که برای هر کارمند در دستگاه‌های مختلف، متفاوت است.

* منابع مالی افزایش امتیازات شغلی از کجا تامین می شود؟

دولت در بخشنامه‌ای که صادر کرده، شرطی گذاشته مبنی بر که افزایش حقوق بار مالی جدید بودجه‌ای نداشته باشد؛ به زبان ساده یعنی اینکه دولت برای افزایش امتیازات شغلی که روی حقوق کارمندان موثر است، پول نمی‌دهد.

به عبارت دیگر دولت و سازمان برنامه و بودجه برای این افزایش حقوق صرفا «مجوز» صادر کرده و تامین منابع لازم را تقبل نکرده است؛ بنابراین دستگاه های مختلف برای بالا بردن حقوق کارمندان خود چند گزینه مشخص و محدود از جمله کاهش هزینه‌های جاری دستگاه، تامین از طریق درآمدهای اختصاصی، فروش یا مولدسازی دارایی‌ و اموال مازاد، کاهش اضافه کاری و افزودن آن به پایه حقوق که اثرات آن در هنگام بازنشستگی نمایان می شود داشته و دارند.

از این رو دستگاه‌هایی که از چنین شرایطی برخوردارند در راستای افزایش حقوق کارمندان خود بدون شرط و شروط اقدام کرده اند اما آن دستگاه هایی که با کمبود تخصیص بودجه ای روبرو بوده و یا شرایط فوق و نظایر آن را ندارند دچار مشکل بوده و نمی‌توانند حقوق کارکنان را بر اساس مجوزها افزایش دهند.

جریان افزایش حقوق کارکنان ناجا به کجا انجامید؟

برابر پیگیری های به عمل آمده از مسوولان مربوطه مشخص شد که رسیدگی به وضعیت معیشتی پلیس در اولویت برنامه های فرماندهی انتظامی قرار گرفته است؛ همچنین در راستای بهبود معیشت کارکنان نیز ساخت پنج هزار واحد مسکن در دستور کار انتظامی کشور است.

گفتنی است راه اندازی قرارگاه مسکن، خوشایندسازی محیط خدمت، اجرای پروژه‌های عمرانی، بازسازی اماکن و ساختمان های رده‌های ماموریتی ناجا، بحث نگهداشت و تهیه تجهیزات، خودرو و ملزومات نیز از جمله موارد دیگری است که علاوه بر بهبود معیشتی کارکنان در برنامه انتظامی کشور جای دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس