فاکس‌نیوز:ماهواره ایرانی تصاویری از مقر ناوگان پنجم آمریکا ارسال کرد

یک شبکه آمریکایی در بازتاب عملیات ماهواره ایرانی نوشت که «نور ۲»، بعنوان بخشی از اولین تصاویر با وضوح بالای خود، از مقر ناوگان پنجم آمریکا در بحرین تصاویری را ارسال کرد.

به گزارش مشرق، شبکه فاکس‌نیوز گزارش کرد که ماهواره ایرانی «نور ۲» که اوایل سال جاری میلادی در مدار قرار گرفته بود، به عنوان بخشی از اولین دسته از تصاویر با وضوح بالا، تصویری از مرکز فرماندهی ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین ارسال کرد.

روز گذشته خبرگزاری‌های داخلی ایران گزارش کردند که ماهواره نور ۲ که در ماه مارس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرتاب شده بود، همچنین تصاویری از استان‌های جنوبی فارس و بوشهر گرفته است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «چه کسی فکرش را می‌کرد که روزی ماهواره‌ای ایرانی که در مدار ۳۱۱ مایلی قرار دارد، بتواند از تمام سطح زمین تصویربرداری رنگی انجام دهد و تصاویر را به ایستگاه‌های زمینی که توسط جوانان ایرانی ساخته شده است ارسال کند. این اولین بار است که یک ماهواره بومی تصاویری با وضوح بالا با رنگ واقعی ارسال می‌کند».

شبکه فاکس نیوز در گزارش خود به اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره تصاویر ارسالی ماهواره نور ۲ پرداخته و نوشت، نیروی دریایی ایالات متحده می‌گوید که منطقه عملیاتی ناوگان پنجم، «حدود ۲.۵ میلیون مایل مربع وسعت آبی را در بر می‌گیرد و شامل خلیج عرب، خلیج عمان، دریای سرخ و بخش هایی از اقیانوس هند است».

نیروی دریایی آمریکا همچنین در این خصوص گفته است: «این گستره شامل ۲۰ کشور است و شامل سه گلوگاه است که برای جریان آزاد تجارت جهانی حیاتی است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس