کد خبر 1373731
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱
مدیران جدید تلویزیون در نمایشگاه کتاب جلسه گذاشتند

جلسه فوق العاده معاون سیما و مدیران شبکه های تلویزیون همزمان با بازگشایی نمایشگاه کتاب و با حضور قائم مقام محتوایی و دبیر تحول رسانه ملی در مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، محسن برمهانی معاون سیما روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در نخستین جلسه با مدیران شبکه‌های تلویزیون با اشاره به تقارن این نشست و برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور، بر آغاز عملیات مشترک رسانه‌ای شبکه‌های سیما در بازنمایی این مهم تاکید کرد.

معاون سیما تصریح کرد: شروع هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی است تا شبکه‌ها و برنامه سازان از هم اکنون در ساختن برنامه‌هایی به منظور معرفی کتاب‌های فاخر و تکریم نخبگان علمی و پژوهشگران کشور اهتمام ویژه‌تری داشته باشند و باید این روند در طول سال استمرار یابد.

برمهانی در پایان تاکید کرد: شبکه‌های سیما از ظرفیت نمایشگاه بین المللی کتاب که همچون یک آوردگاه بزرگ فرهنگی است به شایستگی استفاده کنند.

وحید جلیلی قائم مقام رئیس رسانه ملی گفت: همه ماموریت‌های دانشگاهی، قرارگاهی، آسایشگاهی و آوردگاهی رسانه ملی، در بسترنمایشگاه کتاب قابل پیگیری است.

وی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب را یک همایش بزرگ خواند که در آن سه ضلع مردم، نخبگان و نظام با هم تلاقی می‌کنند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما نمایشگاه بین المللی کتاب را صحنه پر افتخار یک حماسه فرهنگی توصیف کرد که در شرایط فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه غرب بر ایران، حضور پرشور مردم در این آوردگاه، رونق فرهنگ کشورمان را به رخ می‌کشد.

جلیلی با اشاره به فضای نشاط و بهجت حاکم بر نمایشگاه کتاب گفت: شکوه این نمایشگاه، زنده و بالنده بودن بازار اندیشه و علم و هنر ایران را در هر دو سوی تولید و مصرف، نشان می‌دهد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در جلسه فوق العاده معاونت سیما که در نمایشگاه کتاب تهران در مصلی برگزار شد، گفت: رسانه ملی وظیفه دارد تا به بهترین شکل این شور و اشتیاق حضور و دستاوردهای کشور را در عرصه‌های فرهنگی به تصویر در آورد و از تمام ظرفیت‌ها بهره گیرد و این امر نباید فقط محدود به هفته کتاب و کتابخوانی باشد.

وی برپایی نمایشگاه کتاب را یک فرصت مناسب و بی‌نظیر برای همکاران در رسانه دانست که امکان ارتباط با نخبگان را فراهم می‌کند تا از این طریق با افرادی که صاحب قلم و فکر و تعهد هستند در موضوعات مختلف و تولید محتوا، راهنمایی و مشاوره بگیرند.

قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه نظام در این صحنه فرهنگی با تمام توان پای کار جمهور مردم و جریان فکری نخبگان است، تصریح کرد: ما در رسانه وظیفه داریم با ابتکار، نوآوری و همچنین عزم و همت همکاران، چنین حماسه‌های فرهنگی و جریان‌های مستمر فکری نخبگان و فرهیختگان را به شایستگی بازنمایی کنیم.

در پایان این نشست وحید جلیلی قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما، برمهانی معاون سیما و مدیران شبکه‌ها از غرفه‌های نمایشگاه کتاب بازدید و با فعالان حوزه نشر گفتگو کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر - چند روز قبل رئیس سازمان صداوسیما معاونت سیما را عوض کرد و محسن برمهانی معاون سیما شد، روز گذشته (سه‌شنبه 20 اردیبهشت) محسن برمهانی هم در احکامی جداگانه مدیران ۶ شبکه تلویزیون را منصوب کرد. به همین سرعت!میثم مرادی بینا باج به سمت مدیر شبکه یک ، حامد بامروت نژاد به سمت مدیر شبکه دو، حسین شاه مرادی به سمت مدیر شبکه چهار، علی عبدالعالی به سمت مدیر شبکه آموزش ، محمد حسین کشکولی سمت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و محمد صادق باطنی به سمت مدیر شبکه امید، منصوب شدند. نکته جالب توجه این است که تمام مدیران جدید به نسبت مدیران سابق سیما جوان هستند، غیر از یک مورد مابقی همگی متولد دهه 60 هستند: میثم مرادی بینا باج متولد۱۳۶۱ ، حامد بامروت نژاد متولد۱۳۶۵ ، حسین شاه مرادی متولد۱۳۶۷ ، علی عبدالعالی متولد۱۳۵۳ ، محمد حسین کشکولی متولد ۱۳۶۴ ، محمد صادق باطنی متولد ۱۳۶۷ . از همین امروز که این مدیران حکم گرفته‌اند نمی خواهم بدبین باشم ولی وقتی زندگینامه و فعالیت‌هایی که داشته اند را می‌خواندم نکات جالب توجه و برخی عجیب هم وجود دارد مانند: «حضور در برنامه‌های پرمخاطب صداوسیما همچون خندوانه، خط قرمز، تب تاب، عصر، جهان آرا، ۳۶۰ درجه و ... » به عنوان بخشی از فعالیت‌های یک مدیر در زندگینامه‌اش ذکر شده است! اصلا این موضوع که همه مدیران جوان نزدیک به یک طیف سیاسی کشور هستند را نادیده می‌گیریم، ولی این که مدیران همگی متولد یک دهه باشند و هیچکدام از این مدیران تلویزیون به 50 سالگی هم نرسیده باشد به نوبه خود هیچ مزیت خاصی محسوب نمی شود. اگر این مدیران جدید با تکیه بر انرژی جوانی خود بتوانند رویکردی جدید و راهی نو در تلویزیون را باز کنند آنموقع است که می توان گفت جوانگرایی صورت گرفته است. در همان دهه 60 که این مدیران جدید به دنیا آمده اند و یا برخی از آنها کودک بوده‌اند برنامه‌ها و سریال‌هایی در تلویزیون تولید شد که تا به امروز به عنوان نمونه‌های موفق تلویزیون از آنها یاد می‌شود، برنامه‌هایی که برای دیدن آنها خیابانهای شهر خلوت می‌شد. شاید گفته شود مقایسه درستی نیست و شرایط جهان امروز را با احتساب بروز پدیده اینترنت، جهان شبکه‌های اجتماعی و گوشی های هوشمند، شیوه نمایش برخط وی او دی ها و ... با آن زمان‌ها قابل مقایسه نیست، بله از منظری درست است ولی از یک منظر دیگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس